The passion of the Christ

Het lijden van Christus. Toen ik voor het eerst van deze film hoorde wilde ik er heen. Ik wil er nog steeds heen. Maar ik durf niet. Bang geworden van alle martelscenes die er in voorkomen.
Ik kan daar niet goed tegen. Soldaat van oranje had ze. The sniper. Resevoir dogs heb ik op dvd in de kast staan en nog nooit gezien.
Ik weet niet wat dat is. Die beelden blijven mij iets te lang bij. Horror doet me niet veel, Saving Private Ryan vind ik een van de beste films die ik ken en daar zit ook een van de meest bloederige scenes ooit in. Maar zodra mensen een marteling moeten ondergaan komt er iets in mij in opstand.
Misschien komt dat omdat je weet dat die dingen echt gebeur(d)en.
Beul lijkt mij ook geen aantrekkelijk beroep. En hoe leg je dat na je dood uit?

Maar ik wil die film nog steeds graag zien. Misschien maar op dvd, dan kun je even weglopen ofzo.
Ik ben een watje. Maar wel een stoer watje.

11 reacties op “The passion of the Christ

  1. CiNNeR schreef:

    Volgens mij kan het stoere watje deze film dan beter geheel overslaan. Die eindigd inbekeken naast reservoir Dogs op de plank (zonde, die laatste is een zeeeeer goede film!)

  2. marnicht schreef:

    pijn is fijn en bloed is goed zeg ik altijd maar!:P

  3. Piggen schreef:

    Ik twijfel nog of ik deze ga zien.

  4. zoe schreef:

    ja, ik had ook zulke twijfels. En ik heb besloten hem voorlopig niet te gaan zien… Eerst reacties horen van anderen.
    Ooit american history x gezien?? Zit ook zo’n gruwelijke snene in, dan zit ik met mijn ogen dicht, vingers in de oren lalala te zingen totdat het voorbij is…..:?

  5. Mack schreef:

    En dat is dan wel weer lachen. Heb ik ooit bij kopspijkers gezien dat de Koningin en Margaritha ook lalala zongen met de oren dicht. Ze konden me wegdragen..

  6. Marloes schreef:

    ik wil hem niet zien…weet ik 100% zeker…geen pijn geen bloed en vooral geen gemartel…

  7. Renate schreef:

    Viel allemaal rustig mee. Ik heb hem gewoon gedownload, dan zie je het ook en kon ik het zo stop zetten. Zeer indrukwekkende film.

  8. Kwebbel schreef:

    Ik hoef hem ook niet te zien.

  9. Lennard schreef:

    Hoe leg je dat na je dood uit? Ja, vertel eens, na je dood iets uitleggen? Dat lijkt me op zich al een hele prestatie.
    Je moet niet zo veel naar films kijken. Daar ga je rare dingen van geloven.

  10. Mack schreef:

    Zou het niet andersom zijn Lennard? Dat jij juist té veel films hebt gekeken?

  11. Jasperrrrr schreef:

    Ik hoef em niet te zien.. Ben atheïst (maar doe er al een tijdje niks meer aan..) en heb dus niets met je zus..
    Maareh.. ik kan wel tegen bloed en gruwel.. zolang het maar niet echt is natuurlijk.. Elke soort film kan ik wel waarderen (ja, ook die!) alleen hou ik niet zo van oorlogsfilms, daar heb ik het nou niet zo op.. 😕

Zegt u het maar

