poedie-poedie

Hier is-ie dan!

Het was vandaag weer een spannende, emotionele dag omdat Hans vandaag even met de ambulance naar een ander ziekenhuis moest om een scan te maken. Het waarom hiervan is me eigenlijk ontgaan. Uiteindelijk deed dat er ook niet toe want op de scan was niets bijzonders te zien behalve dat in zijn longetjes nog steeds die vieze troep zit, maar dat wisten we al.
Ondanks dat ademt hij zelfstandig en weet hij de zuurstofwaarde in zijn bloed toch op goed nivo te krijgen. Voor de scan had hij een licht roesje gekregen omdat hij stil moest liggen, en omdat het een zoon van mij is, was dat vrij lastig voor hem.
Toch hebben we ons wel ernstig zorgen erover gemaakt totdat een verpleegkundige ons geruststelde en in begrijpelijke taal kon uitleggen wat het probleem was. Ze vertelde dat de meeste baby's een paar minuten niet ademen vlak na de geboorte wel doorstaan zonder nadelige gevolgen.
's Avonds kwam de kinderarts die hem als eerste onder handen genomen had, vertellen dat Hans het zo goed deed dat hij zijn mededeling van de vorige dag, over het onderzoeken op blijvende gevolgen introk. Hij vertelde wel dat hij er zelf ook even van geschrokken was.
We krijgen Hans pas mee naar huis als alle troep uit zijn longetjes is en dat kan even gaan duren.
Maar dat interesseert me vrij weinig. Het gaat naar omstandigheden heel goed met hem en dat is het enige wat telt.
Mevrouw Mack heeft het wel zwaar na de keizersnee, ze heeft veel pijn van de wond en gooit er (als de zusters er niet bij zijn) wat lelijke woorden uit. Over een paar dagen voelt ze zich hopelijk beter. Ik smokkel morgen wat illegaliteit mee het ziekenhuis in om haar narigheid te verzachten.
Toen ik net thuis kwam was onze tuin versierd door de buren. Al mijn vooroordelen hierover smolten als sneeuw voor de zon. Fijn om eindelijk eens een burgerman te zijn.

29 reacties op “poedie-poedie

  1. CiNNeR schreef:

    *Smelt* Wat een lieffie. En nu al een eigenwijze bovenlip, dat wordt nog wat straks ๐Ÿ˜‰ Blij te horen dat het uiteindelijk erg goed gaat. Je schrikt je toch lam van alles denk ik. Heel veel sterkte voor mevrouw Mack enne, ook jezelf niet vergeten he.

  2. Gravin Lilith schreef:

    Het is een popje, dan wel mannelijk maar toch een popje. Gelukkig dat de artsen en verpleegkindigen jullie zorgen een beetje hebben kunnen wegnemen, dat geeft weer wat rust in het hoofd. Ik wens jullie allemaal veel gezondheid en liefde toe.

  3. marina van dongen schreef:

    o de schat! Hij heeft een kuiltje in z’n kinnetje…
    Heel veel sterkte voor mevrouw Mack. Maak haar vooral niet aan het lachen voorlopig.
    En Mack: rust ook een beetje uit hoor.

  4. Leez schreef:

    Alles zit d’rop en d’raan. Prachtig.
    Ik wens jullie veel kracht toe, de komende tijd.

  5. Wieneke schreef:

    Dat wordt vast ook een commando, kun je nu al zien ๐Ÿ˜€

  6. Marloes schreef:

    Maak jij je borst maar nat Mack, je ziet zo dat Hans zich het kaas niet van het brood laat eten…
    Mevrouw Mack knapt razendsnel weer op, let op mijn woorden. Veel bloemen veel aandacht en iets van de juwelier doet wonderen

  7. Meisje schreef:

    Vraag ik me toch af wat die illegaliteit is, ja iets van de juwelier, daar smelten vrouwen van…hier is dat overigens ook nog nooit doorgedrongen ๐Ÿ˜•

  8. Kiers schreef:

    Heb je al ‘monaco’ in zijn oor gefluisterd? En ‘eau rouge’?

  9. Lennard schreef:

    Mooi hoor.

  10. Erik schreef:

    Veel succes Mack, en vergeet Monaco niet dit weekend.

  11. GeeSpot schreef:

    wat een snoepie!

  12. Peng schreef:

    Wat een droppie! ๐Ÿ˜€
    En een eigenwijs droppie, dus.
    Ik vraag me ook af wat die illegaliteit is? Wellicht een stevige borrel voor mevrouw Mack? Ohnee, ze dronk niet, hmmm… Hoe dan ook, veel sterkte gewenst voor mevrouw Mack met het herstel, voor Hans met het weren van de troep uit zijn longetjes en voor uzelve bij het wennen aan het burgermansbestaan… ๐Ÿ˜‰

  13. Pauline schreef:

    Ja, eeehhmmm, pfff, voor mij zijn de meeste pasgeboren baby’s gelijk eigenlijk, zeker zolang ze hun oogjes dichthouden. Ik vind het knap dat al mijn voorgangers daar zoveel eigenschappen aan toe weten te kennen, daar waag ik mij maar niet aan ๐Ÿ˜‰
    Een echte vrouw voel ik me nu ook al niet meer aangezien “iets van de juwelier” mij echt helemaal niks doet, en me zeker niet laat smelten ๐Ÿ˜€
    Dus mag ik gewoon heel erg blij voor jullie zijn dat het goed gaat met Hans, Vrouwtje en Mack, en het daarbij laten?

  14. Pauline schreef:

    En vergeet die mc.flurry niet hรจ?

  15. Eduardo schreef:

    Hans, kom je snel thuis? Pappie wil jou auto leren rijden en voetballen en egeltjes tellen en reeรซn eneehh Senseo leren en en en…
    *wordt afgevoerd in dwangbuis*
    *roept uit de verte*
    Kom je snel thuis????!!!?

  16. Kwebbel schreef:

    ’t Is een mooi gelukt “exemplaar” hoor Mack. Mooi mannetje.
    Dus geen Herman Finkerswoorden: ’t is een lief kind.
    Wens vrouwtje Mack sterkte van me.

  17. CiNNeR schreef:

    Ik moet steeds denken aan peukjes die het ziekenhuis ingesmokkelt worden maar mevrouw Mack rookt niet dacht ik?

  18. Albert schreef:

    Het is een bijzonder kind, en dat is het.

  19. de P. schreef:

    En helemaal zelf gemaakt…

  20. mevrouw de P. schreef:

    Lang leve Hans, hij is echt prachtig!

  21. PeterS schreef:

    Gefeliciteerd hoor… en ik hoop dat Hans snel naar huis mag.

  22. mack schreef:

    Mevrouw Mack rookt niet? Oh? Ik heb haar vandaag met een pakje sigaretten onder de dekens met met en al naar de zesde verdieping gebracht en haar daar achter gelaten. Ik ben even naar Hans gaan kijken in de tussentijd. Maar ze heeft vast niet gerookt in de tussentijd.

  23. mack schreef:

    de tweede met=bed.

  24. Bjorn schreef:

    Dus zo ziet het grote gevaar voor mijn kleine Marit eruit. ๐Ÿ˜‰

  25. Albert schreef:

    En? Leer je Hans dan meteen de “Mackarena” dansen? ๐Ÿ˜€
    Gaat het inmiddels weer wat beter met de baby en L.?

  26. Liz schreef:

    Ik dacht even die is naar de Mac geweest en later dacht ik HET IS EEN BIEFSTUK VAN 4 ONS!! ingepakt in alum. folie maar het waren dus de peuken ๐Ÿ˜•
    Wat is het een scheetje, een poepie droepie, een poelie poelie een oops sorry ahum, wat een schatjuh. ๐Ÿ˜ฎ
    Kan niet wachten hem in real life te zien!!!!

  27. Von schreef:

    Ik vind hem lief. En vooral zo kwetsbaar, he.
    Mijn ex heet trouwens Hans.

  28. Peng schreef:

    Aha. Sigaretten. Ja. Probeer die maar eens een kersverse moeder te ontzeggen. ๐Ÿ˜€

  29. mack schreef:

    Von, jij valt gewoon voor Hansen.;)

Zegt u het maar

