Mannetje

Zo. Dit kleine mannetje zorgde er gisteren voor dat ik drie van de vier doelpunten heb gemist door het op een krijsen te zetten. Als hij heel erg huilt lijkt het precies op het geblaat van een lammetje.
Mack (de echte) ging er van blaffen en Sophie (de poes) kwam even een nieuwsgierig kijkje nemen. Vandeweek gaf ze Hans een liefdesbeet die ze heeft moeten bekopen met een enkele reis van de trap af zonder de treden te raken.
Vannacht werd ik wakker en zag mevrouw Mack wanhopig rechtop zittend in bed met Hans tegen zich aan. Hans keek me aan en zette een brede glimlach op. Hij krijgt het lachen langzaam door.

24 reacties op “Mannetje

  1. Lennard schreef:

    Ik zie hier ook een ingehouden grijns.

  2. Von schreef:

    Heel leuke foto!
    Waarom was mevrouw Mack wanhopig?

  3. mack schreef:

    Omdat ie al een uur niet wilde slapen.

  4. leez schreef:

    ik hoor vaak dat mannen niet wakker worden van de baby maar vrouwen wel.

  5. Erik schreef:

    Haha, ik zie het helemaal voor me, die enkele reis van de kat πŸ™‚

  6. Vrouwtje van Mack schreef:

    En ik had maagpijn….. En ik ben gisteren door mn rug gegaan…. Dat alles bij mekaar, plus een kind wat niet gaat slapen…. WANHOOP!!

  7. aargh schreef:

    Ja, je zult weten dat hij er is!

  8. de P. schreef:

    Ik heb wel eens gelezen dat de eerste lachjes schrikreacties zijn…
    @leez: ik werd vroeger ook alleen maar wakker van de hond…

  9. Kwebbel schreef:

    Maar hopen dat het vannacht beter gaat met Hans’ slaapgebeuren. De wanhoop herken ik wel van Bente. Die kon ook uren huilen (krijsen) en dan overstrekte ze ook nog.

  10. LiZ schreef:

    Wat groeit ie toch hard!!
    Wat is het toch een lekker kereltje, je zou er zo een hapje van nemen πŸ™‚

  11. mack schreef:

    @Kwebbel. Wat is overstrekken?

  12. Albert schreef:

    Arme kat…..

  13. mevrouw de P. schreef:

    Hans vraagt zich duidelijk af: ben jij nou de echte Mack of niet?

  14. Peng schreef:

    Kijk nou toch wat een klein lief nieuwsgierig hummeltje! πŸ˜€
    (vergis ik me nu of zie ik daar het begin van een ondeugende twinkeling in zijn ogen…?) πŸ˜‰

  15. Peng schreef:

    Oh, en wat de kat betreft, ga zo door! πŸ˜€
    (nog steeds gruwelijk allergisch voor poezebeesten is en bovendien weldoorvoede nepjagers die haar parkietje mogelijk zeeerrrr interessant zullen vinden, niet kan luchten of zien…) πŸ˜€

  16. Pauline schreef:

    Oh, kijk dit vind ik dan wel weer een leuke foto…..
    en verder lijkt het me duidelijk, vrouwtje moet eens door kunnen slapen, en dus ga jij er gewoon uit voor Hanzl!

  17. Kwebbel schreef:

    @Mack: Overstrekken is dat je kindje zich helemaal uitstrekt. De rug is dan hol omdat alle spieren onder spanning staan. Het voelt aan alsof je een harde plank in je armen hebt liggen.
    Het enige wat je kunt doen is proberen je kind tot rust te brengen. Maar dat is vaak eenvoudiger dan gezegt.

  18. Kwebbel schreef:

    Eenvoudiger gezegt dan gedaan wilde ik zeggen.

  19. CiNNeR schreef:

    Was het maar eenvoudiger dan gezegd *grinnik* Maarre… gewoon Mack er af en toe eens uitschoppen in de nacht (de ‘echte’ bedoel ik dan, anders wordt het wel erg sneu)

  20. Vrouwtje van Mack schreef:

    @ Pauline: Heel lief dat je aan me denkt maar Mack heeft geen borstvoeding, dus dat gaat moeilijk worden…
    En wat Sophie (de kat) betreft…. Oe, wat was ik link!!! Ze zette zo haar tanden in mn lieve poedie poedie kindje… Niet hard hoor, maar dit is de eerste keer dat ik haar expres zo gegooid heb dat ze de treden niet kon raken… Kutkat

  21. Pauline schreef:

    @vrouwtje: Shit, inderdaad, niet aan gedacht.
    Mack zal zelf wel in de veronderstelling zijn dat ‘ie ook dat makkelijk kan!
    Nou, heel veel sterkte dan maar, ook met de kat, wat moet dat akelig zijn geweest, en nog!

  22. mack schreef:

    Ach Pauline, een kat is ook maar een lichtwezentje! πŸ˜‰

  23. marion schreef:

    wat een schetig kereltje……..

  24. Pauline schreef:

    Precies, zo snel mogelijk terug naar het licht ermee…..
    πŸ˜›

Zegt u het maar

