Gaan we zo met asielzoekers om?

Een poemabergleeuw op de Veluwe. Die hoort hier niet dus schieten we hem dood. Zo'n beest is levensgevaarlijk en straks valt hij een mens aan.

Ja, dat zou kunnen. Maar tijgers in Indonesië vallen ook wel eens een inboorling aan en dat is geen probleem. Dat is de natuur.
Edelherten horen ook niet op de veluwe, die zijn er ook maar uitgezet maar dat vinden we mooi. Wie zegt mij trouwens dat deze poema niet gewoon uit Noord-Amerika is komen overzwemmen om zijn geluk hier te beproeven? Dan hoort hij hier dus wel.
Weet je wie hier niet horen? Eikels. En daar is het halve land mee gevuld.

17 reacties op “Gaan we zo met asielzoekers om?

  1. Leez schreef:

    Als ie uit Amerika komt, heeft ie vast wel iets in zijn binnenzak zitten om terug te schieten. Hoop ik.

  2. Lennard schreef:

    De soep wordt heter opgediend dan gegeten
    Of zoiets.

  3. mack schreef:

    Inderdaad. Maar vanochtend zei een woordvoerdster van de politie nog dat verdoven geen optie was.
    Die loog dus.
    Wat wonen we eigenlijk in een bananenland. Puma’s, liegende politie…

  4. marina van dongen schreef:

    Een puma op de Veluwe is kennelijk hetzelfde als een mug in mijn slaapkamer.

  5. CiNNeR schreef:

    Die woordvoerster had sowieso een vreemde redenering. “We schieten het dier dood, want een verdovingspijltje zou kunnen missen” Blijkbaar kunnen ze maar een een wapen raak schieten?

  6. Albert schreef:

    Tsk, inderdaad BELACHELIJK!
    Tis verdomme een schitterend beest! Oké, het hoort niet thuis op de Veluwe. Maar als ze ze in Afrika levend kunnen vangen met een net of zo, waarom dan hier weer niet????
    Moeten ze zo aan de tax komen van uitgedeelde bekeuringen per jaar: EEN poema= 100 bekeuringen???
    Klotezooi… 😦

  7. de P. schreef:

    Het halve land? Bespeur ik daar enig optimisme bij de Mack?

  8. Vrouwtje van Mack schreef:

    Ja, allemaal heel zielig maar kunnen we het beest gewoon een poema noemen?? Puma is een sportmerk….

  9. Kwebbel schreef:

    Misschien heeft deze poema Puma als sponsor?

  10. Eduardo schreef:

    Misschien komkommertijd. En anders ga ik voor de Poema.
    Moge het dier een lang leven voor zich hebben.

  11. Peng schreef:

    Ik ken inderdaad heel wat meer mensen die zo niet een stevig verdovingspijltje, danwel een heel ander kaliber in hun je-weet-wel geschoten mogen krijgen, dan zo’n prachtige poema (puma?).
    Tsjonge jonge. Dan zet je er toch een hekje omheen en maak je er een safaripark van. Wat is het probleem nu helemaal…? 😉

  12. Vrouwtje van Mack schreef:

    Of je laat ‘m gewoon lopen want sinds ik hier (op de Veluwe dus) woon hoor ik maar 1 ding: We hebben een overschot aan everzwijnen…. Kom je daar ook eens op een natuurlijke manier vanaf ipv afknallen….

  13. Dabby schreef:

    Idd een goed idee, gewoon laten lopen die poema.
    Wordt het overschot aan katten en vossen ook eens opgeruimd, en van vele menselijke slachtoffers door poema aanvallen heb ik nog nooit gehoort, maar toch schijnt het beest hardstikke gevaarlijk te zijn !?…

  14. Frans54 schreef:

    @lennard: even verderop in datzelfde artikel: “Als een jager het dier in het vizier krijgt, wordt hij doodgeschoten, aldus een woordvoerder van de politie” De mening over de juiste temperatuur om de soep op te eten zijn dus nogal verdeeld

  15. Peng schreef:

    Vandaag tijdens ons afdelingsuitje werd er ook heel wat in de (Zoetermeerse, for god’s sake…) natuur gewandeld, en kwam de poema ook ter sprake. Hij schijnt al op meer plaatsen gesignaleerd te zijn, zelfs in Belgie. Waarop gesuggereerd werd dat het een Japanse poema was, bezig met zijn ‘Europe in a week’ tripje. Dat vond ik best grappig. 😉
    Overigens dacht ik zelf nog een poema te zien. Maar dat bleek een schaap te zijn. 😀

  16. Marloes schreef:

    Vannacht zat er een egel in mijn tuin, ik heb hem maar vast gewaarschuwd. De Veluwe is hier vlak om de hoek..

  17. Lennard schreef:

    Ik heb vanmorgen een dode ‘mack’ gevonden.

Zegt u het maar

