Borstontsteking

Lieve Hans ligt nu lekker even in zijn box te slapen dus ik heb weer eens tijd om wat te schrijven. Veel tijd heb je niet nodig want als je moeder bent van een kind van 6 weken, dan maak je niet veel mee.
Hans lacht. Hans lacht veel, en nu beginnen er geluidjes bij te komen. Sorry, maar het is in 1 woord geweldig. Dat maakt de huiluurtjes van 's avonds (bijna) weer goed.
Afgelopen zondag merkte ik ineens dat er een bult aan het groeien was bij zijn tepel. Maandag moest ik naar het consultatiebureau dus ik heb er even naar laten kijken. Nu heb je over het algemeen alleen zweefteven bij het CB, en daar kan ik niet zo goed mee. Dat klikt niet echt….
Deze zweefteef vertelde mij dat mijn zoon een borstontsteking heeft. Dit komt van de hormonen in mijn moedermelk. Ik moest niet schrikken als er melk uit zijn tepels zou komen. En hier stopte het gespek over de bult van mijn zoon. Niets over voorkomen, genezen, ed. Ik ben er maar over door gaan vragen maar de ontsteking zag er "mooi" uit, en pas als het rood werd of Hans koorts zou krijgen, dan moest ik ermee naar de huisarts. Deze zou dan antibiotica voorschrijven of het weg moeten snijden.
Ja mensen, nu heb ik "de buuk al vol" van alle kinderartsen in Apeldoorn en omstreken en ook deze ging weer lekker. Ik sloeg bij het woord "wegsnijden" een beetje op tilt.
Toen ik thuis was heb ik meteen mijn huisarts gebeld. Daar kon ik dinsdagmorgen meteen komen. (wij hebben namelijk een hele leuke huisarts, gelukkig)
Zij heeft het heel goed bekeken. Ze had er alwel eens van gehoord maar het nog nooit gezien. Het komt dus erg weinig voor. Ze constateerde dat Hans er geen last van heeft en zou nog even met een kinderarts (gggrrrrr) in overleg gaan. Dit omdat ze er ook maar weinig over wist. Ik hou van huisartsen die dit gewoon toe kunnen geven. Ze zal me hierover dus nog terug bellen.
Ondertussen ligt mijn mannetje zwaar in coma, zich niet bewust van de frustraties van zijn mama. Morgen moeten we naar het ziekenhuis voor (de 3e) longfoto. Ik zal blij zijn als we hier goed nieuws over krijgen zodat ik mijn strippenkaart voor het ziekenhuis eens op kan bergen.
Gelukkig is Hans de mooiste, liefste en leukste baby die er is, anders word je volgens mij gillend gek.

17 reacties op “Borstontsteking

  1. Lennard schreef:

    Sterk spul hè, die oxitocine.

  2. Albert schreef:

    Jeetje zeg, dat manneke treft het wel….
    Maar als ik het zo lees, komt het allemaal snel in orde!
    Trouwens even over je laatste zin: daar is mijn moeder op teruggekomen… 😀
    Toen baby Albert tandjes kreeg en het lef had om moeder eens flink vast te houden aan haar vinger….
    Ik hoor het nu nog aan….

  3. Vrouwtje van Mack schreef:

    Als ik jou nu zie Albert, heb ik alle begrip voor je moeder….

  4. anna-maria schreef:

    het kan nog erger
    mijn zus stopte pas met borstvoeding nadat ze flink gebeten werd door mijn neefje

  5. anna-maria schreef:

    het kan nog erger
    mijn zus stopte pas met borstvoeding nadat ze flink gebeten werd door mijn neefje

  6. Albert schreef:

    Ik ben pas 2 jaar geleden gestopt met borstvoeding, toen werd ik 28….
    Nou dat gaf kloven zeg ! 😀

  7. Albert schreef:

    Ik ben pas 2 jaar geleden gestopt met borstvoeding, toen werd ik 28….
    Nou dat gaf kloven zeg ! 😀

  8. marina van dongen schreef:

    Ik begrijp er helemaal niets meer van. Hans geeft jullie toch niet de borst? En zo ja: hou daar onmiddellijk mee op, engerds!

  9. marina van dongen schreef:

    Ik begrijp er helemaal niets meer van. Hans geeft jullie toch niet de borst? En zo ja: hou daar onmiddellijk mee op, engerds!

  10. Peng schreef:

    Bult of niet, hij ziet er in ieder geval stralend uit. 😀

  11. Albert schreef:

    Tis waar, hij ziet er zeker stralend uit! Lachen kan die!
    Zeker mijn web-log gezien? 😀

  12. Albert schreef:

    Tis waar, hij ziet er zeker stralend uit! Lachen kan die!
    Zeker mijn web-log gezien? 😀

  13. mack schreef:

    @Marina. Het leven is voor ons nu al duur genoeg. Mogen wij alsjeblieft besparen op halfvolle melk?

  14. mack schreef:

    @Marina. Het leven is voor ons nu al duur genoeg. Mogen wij alsjeblieft besparen op halfvolle melk?

  15. marina van dongen schreef:

    Halfvol, dat had je gedacht. Het is de vetste smurrie die er is! Waarom denk je dat ze er zo gigantisch van groeien?

  16. mevrouw de P. schreef:

    Hans ziet er fantastisch uit, heeft het duidelijk zeer naar zijn zin in de wereld, en denkt bij z’n eigen: laat die kinderartsen op het consternatiebureau maar lullen!

  17. de P. schreef:

    Loopt-ie nu nog niet?

Zegt u het maar

