Je kind wat aandoen

Laat mij beginnen met te schrijven dat ik veel van mijn zoon hou, hem voor geen goud zou willen missen en hij hartstikke lief is.

Ik zit hier nu boven achter de pc terwijl ik Hans beneden tekeer hoor gaan. Hij is al 2 uur bezig en ik weet het niet meer. Als ik hem vasthou en met hem blijf lopen, dan is hij stil. Ga ik zitten, dan gaat hij huilen. Leg ik hem neer, dan gaat hij huilen.
En dan denk je bij jezelf: Mens, stel je niet aan, wat is nou 2 uur….. Nou, voor de mensen die geen kinderen hebben, 2 uur IS OM GEK VAN TE WORDEN. (Ik heb medelijden met ouders van huilbaby's en schaam mij bij deze diep dat ik nu loop te klagen) Hij heeft vandaag een slechte dag, zoals we allemaal wel eens hebben. Maar ik betrapte mezelf erop dat ik daarstraks kwaad werd en hem "ruw" in de box legde. (Laat mij duidelijk zijn, ik deed hem geen pijn hoor!!)
En dan hoor ik wel eens vrouwen praten over bommoeder worden… Ik zou daar niet aan moeten denken. Wij kunnen nog afwisselen, zo'n bommoeder moet het a-l-t-i-j-d alleen doen. Ik zal het nooit goed keuren maar dat mensen hun kind iets te hard aanpakken, en daar meteen spijt van hebben als ze het gedaan hebben, ik kan daar wel inkomen.
Ik ben altijd blij als Mack om 18.30 weer thuis is. (ja… nu wel ja…) Niet dat ik Hans dan aan hem geef maar je voelt dan toch steun.
Maarja, je zal altijd zien, hij belde net dat hij later thuis komt….

Ik ga maar weer eens naar mijn schreeuwlelijk en ga maar weer eens een stukje met hem lopen…… Anders wordt Mack (de hond) helemaal gek….

Oke, een raadsel: Wat denkt u? Zie ik er tegenop om te gaan werken over 3 weken of heb ik er zin in? (begrijp mij goed: Ik heb het hartstikke naar mn zin gehad met mn zwangerschapsverlof, officieel is dinsdag mijn vakantie ingegaan, ik ben niet gewend om thuis te zitten en de muren komen erg op me af. Het enige wat je doet is je kind verzorgen, je huishouden doen en slapen. Ik krijg wel steeds van alle kanten het gevoel dat je je als vrouw moet verontschuldigen als je graag weer aan het werk wil…. persoonlijk vind ik dat belachelijk)

Is dit herkenbaar voor iemand?? Of moet ik nu aan mezelf gaan twijfelen?? (Niet dat ik dat ga doen ofzo hoor…)

24 reacties op “Je kind wat aandoen

  1. Jolie schreef:

    Om je vraag te beantwoorden: heel herkenbaar ๐Ÿ˜‰ Vooral als het huil’uurtje’ -Krijsuur, eigenlijk- ’s nachts valt.
    Ik heb een reuze zelfbeheersing, zolang het om kinderen gaat, maar de visioenen van ‘nu ga ik iets doen’ krijg je wel als ze 3 zijn, als je ze nu nog niet zou hebben… ๐Ÿ˜‰
    Ga ik snel weer…. anders krijgt een iemandje van 51 cm hier ook een huilbui ๐Ÿ˜‰

  2. Kwebbel schreef:

    Heeeeel herkenbaar. Wat er aan te doen is, is moeilijk te zeggen. Misschien heeft hij krampjes, en soms huilen babies ook gewoon om te huilen.
    ’t Is in ieder geval wel lekker dat als Mack thuis komt hij het even over kan nemen.
    En ehm Mack… hele dag met een baby/kind om je heen…daar word je pas moe van 8)

  3. anna-maria schreef:

    zo moeilijk om erachter tekomen wat zo’n hummeltje wil. En al die beste stuurlui om je heen…daar word je ook niet vrolijk van. ik kan alleen zeggen: Het is allemaal zo herkenbaar.
    Ook ik heb uit frustratie tegen de wieg geschopt ( nee niet tegen de kleintjes). Het gaat beter wanneer ze eindelijk duidelijk kunnen maken wat er mis is…maar daar heb je nu niets aan. Misschien helpt een warm badje of veel warme melk…sterkte

  4. LiZ schreef:

    wat is het nummer van de kinderbescherming???

  5. zus mw.Mack schreef:

    Waarom zullen jullie het beter hebben dan wij?Logeerbedje staat klaar………………enne,misschien kun je omwisselen,Mack 3 dagen werken,mw.Mack fulltime?Ja,ik denk ook alleen maar mee,maar ik hou van jullie………. ๐Ÿ˜‰

  6. mack schreef:

    @Schone zus: Zit je weer te stoken? Doe je express hรจ? Omdat ik nu dieselolie stook?

  7. Peng schreef:

    Ocharme. Heel veel sterkte mevrouw Mack. Maar u een beetje kennende komt het echt wel goed. Het is ook maar voor afzienbare tijd he. Op een dag, over een jaartje of twee, drie, kan Hans gewoon zeggen wat er aan de hand is, dan hoeft hij zijn ongenoegen niet meer (alleen) door huilen uit te drukken. Dus het einde is (sort of) in zicht hoor… ๐Ÿ˜‰
    En verder vind ik het weer een prachtige diepzinnige foto van Hans. Wat is het toch een lekker snoepje. Als hij niet huilt, dan. ๐Ÿ˜‰

  8. de P. schreef:

    Laat dat jong toch huilen. Misschien krijgt hij wel vroeg tandjes, of kiesrecht, nog erger. Hans is geen huilbaby. Huilbaby’s krijsen gans de dag. Er is een oude methode opnieuw ontdekt: bakeren, het kind in warme lappen wikkelen.
    Het gaat echt over. Hans kijkt op de foto wel wat geschrokken, maar dat is omdat hij liever in een Range Rover vervoerd wil worden dan in een Fiat. Geef hem eens ongelijk.
    Mijn zoontje (1968) begon altijd stipt om vijf uur ’s middags te huilen. Zomaar… Op den duur wist je dan: Ik moest de aardappels alvast maar eens gaan schillen en de andijvie wassen, en het is tijd voor een biertje…
    Niet tobben, vrienden, moedig voorwaarts!

  9. Vrouwtje van Mack schreef:

    Heel herkenbaar meneer de P.. Ik maak het eten altijd ’s middags, in het voren, want als de tijd aangebroken is om te moeten koken dan vindt Hans dat hij vermaakt moet worden.
    En Hans is zeker geen huilbaby hoor, daarom schaam ik me ook dat ik klaag.
    Hij heeft vannacht wel voor de 3e nacht doorgeslapen tot 7 uur. Dat is wel heerlijk moet ik zeggen. En nu ga ik hem wakker maken want we gaan babyzwemmen….

  10. Vrouwtje van Mack schreef:

    En oja, Hans met een schrikhoofd: Hij zit op schoot bij mn vader…. Nu kennen jullie mijn vader niet maar daar kan je goed van schrikken…
    Die zingt veel tegen zijn kleinkinderen, maar van die vieze liedjes, over kapotjes enzo….

  11. Max J. Molovich schreef:

    Neen, totaal niet herkenbaar. Maar goed, ik heb dan ook geen kind.

  12. Marloes schreef:

    Bij kind nummer twee gaat het al heel wat minder gestresst. De eertse is en blijft toch het proefmonster.
    Ik heb vanaf de geboorte van kind nummer een niet meer gewerkt, omdat de man full time afwezig was. Ik kan je dus helaas niet raden wat betreft het werken. Soms valt het mee, soms valt het tegen. ๐Ÿ˜‰

  13. Wieneke schreef:

    Wat een lief ventje om te zien, zeg. Hij meent het allemaal niet zo kwaad, hoor Vrouwtje. Hij wil gewoon even checken of de longen het nog doen. En die doen het dus. ๐Ÿ˜€

  14. mevrouw de P. schreef:

    Ach, wat is hij weer mooi, Hans Antonie. En dat huilen? Heeft hij misschien last van dat haartje rechts onder in zijn rechteroog?

  15. Vrouwtje van Mack schreef:

    Nou, mevrouw de P.. Ik ben nog wel zo’n goede moeder dat ik dat haartje eruit gehaald heb, gelukkig.
    Zo, en nu ga ik mijn zoon voor het eerst (op proef) 2 uurtjes naar de kinderopvang brengen….

  16. Eduardo schreef:

    Succes, mevrouw Mack!

  17. Vrouwtje van Mack schreef:

    Nou, ik heb hem weer opgehaald en wat denk je? Gaat hij daar een uur liggen pitten!!! Dat moet hij thuis doen, niet daar!!!
    Maar mama heeft even rustig boodschappen kunnen doen, een krat bier voor papa kunnen halen (heel belangrijk!!) en een wasje op kunnen hangen…
    En nu ligt Hansiepans te slapen en ik ga er achteraan.

  18. petra schreef:

    Het gaat over dat wel maar ik ben wel eens de achterdeur uitgelopen en dan de voordeur weer in. Onderweg spijt en weer energie om het vol te houden. Nu gaat hij naar de brugklas en loop ik weer mijn rondjes…

  19. Vrouwtje van Mack schreef:

    Ik moet zeggen dat het een moment opname is, je zit er op dat moment gewoon even doorheen. Als ik het verhaal nu lees herken ik het amper. Ik ben nu ook gewoon slim geweest. Ik ben na zijn middagslaapje naar mijn schoonmoeder gegaan, dan heb je 2 vliegen in 1 klap. Mijn schoonmoeder is helemaal gek van Hans en uit dankbaarheid lacht hij de hele tijd naar haar. Tegen de tijd dat hij moe werd ben ik naar huis gegaan. Dan huilt hij nog even in zijn box maar dan is mama zo slim om even voor op het grasveld met Mack (de hond) te gaan spelen en toen ik terug kwam sliep hij. Nu nog trouwens.
    Ik heb vanmiddag nog een uurtje geslapen, dus dit noem ik wel een topdag.

  20. willian schreef:

    goed gedaan!

  21. Pauline schreef:

    Ik vind het vooral dapper dat je het gewoon opschrijft en hier plaatst, en inmiddels is het al wel duidelijk dat wanhoop creatief maakt. Ik heb dan wel geen kinderen maar herinner me nog een keer dat ik regelmatig op moest passen op een pasgeborene, sindsdien kan ik me heel goed voorstellen dat je af en toe stapelgek wordt van dat gehuil. Met name als je zelf hardstikke moe bent! Gelukkig is het nu weekend, en kun je eens lekker uitslapen (Mack!) ๐Ÿ˜‰

  22. Vrouwtje van Mack schreef:

    Ach Pauline, mijn zus beviel in februari en riep na 7 weken: Ik heb een huilbaby…. Dat was niet zo maar die zat er dooheen… Mijn vriendin beviel in april en 5 weken later moest haar man een week vrijnemen omdat ze aan het doordraaien was.
    Ik kan wel gaan denken dat ik en de mensen die ik ken labiel zijn, maar dat geloof ik niet. Iedereen zit af en toe op het kookpunt. Daar hoef je je niet voor te schamen…

  23. Gravin Lilith schreef:

    Je zoon heeft jou goed afgericht!! Bravo baby Mack ๐Ÿ˜‰ Zodra ik huil, komt mama of papa en tilt me op en loopt met me rond, heeeeeeeeerlijk dat heen en weer gewieg. Als ik stil ben legt mama of papa me weer in bed of de box …. dus moet ik weer gaan huilen. ๐Ÿ™‚
    [Oma de Gravin spreekt even] Lieve mevrouw en meneer mack, alle baby’s testen je op die manier uit, je hoort op een gegeven moment het verschil tussen ECHT huilen omdat hij pijn, honger of een vieze luier heeft en het andachts huilen, dit klinkt zeurderiger, minder driftig en paniekerig. ๐Ÿ™‚ Succes met jullie mooie zoon. ๐Ÿ™‚

  24. zus schreef:

    na 7 weken denken dat je een huilbaby hebt,inderdaad,en dan,na 5,5 mnd denk je dat je een agressief kind hebt,begint nu te meppen en te knijpen en maar goed dat ie nog geen gebitje heeft want nu is ie alvast druk bezig te oefenen op het bijten,rechtstreeks op je gezicht,op je vingers,op speelgoed,koekjes,doekjes,slabbetjes,flessen,lepels,en ga zo maar door.Maargoed,k vraag me af wat ik over nog eens 5 maanden zie bij hem…En mw.Mack;t is een poepie en je weet,het kan altijd erger!!!!!

Zegt u het maar

