In the mood

Weet iemand wie degene is die bepaalt of bepaalde kleding in of uit de mode is? Ik denk zelf dat het de modekoningen zijn, die op een gegeven moment bepalen dat iets wat een dag daarvoor nog mooi was, vandaag ineens lelijk is geworden.

En dat is knap. Tenminste, het feit dat er naar geluisterd wordt. Ik bepaal ook wel eens iets, alleen luistert er niemand naar. Ja, drie maanden later als het al te laat is, maar niet op het moment dat ik het zeg.
Het is toch gek dat iets wat mooi is, door een veranderde norm ineens lelijk is? Dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op als je erover nadenkt?
Stel, we bepalen ineens dat twee grote wratten op je neus 'mooi' is. Gaan we dan massaal naar de plastisch chirurg om er een paar te laten zetten? Nee, natuurlijk niet, hoor ik u denken. Maar als puntschoenen waar clown Bassie zich nog voor zou schamen ineens in de mode zijn gaan er wel mensen mee lopen. Het zou echt veel handiger en goedkoper zijn als we gewoon nog dezelfde kleding hadden als 30 jaar geleden. Hoef je ook niet moeilijk te doen in de winkel behalve dat je op de maat en de kwaliteit moet letten.

Iets wat vroeger mooi was, is nu nog steeds mooi, anders was het vroeger ook niet mooi.

14 reacties op “In the mood

  1. Arno schreef:

    En daarom heb ik een Kadett D als hobby-auto 😀
    (En dat snapt dan weer niemend..)

  2. ria schreef:

    Helemaal mee eens, ik ben nog net zo mooi als vroeger 8) 😀

  3. CiNNeR schreef:

    Tja ja. Maar als ik naar schoolfoto’s kijk en dan geel/oranje/paarse make-up boven mijn ogen en de bos stukgetoupeerd haar eens goed bekijk, ben ik blij dat ik daar vanaf ben gekomen 😀

  4. CiNNeR schreef:

    Moeilijke poll trouwens. Want lacht de mijnheer uit ongemakkelijkheid of onschuldigheid of omdat hij het een fijne gebeurtenis vond? Kinderen doen dat tenslotte gewoon, die staan er niet bij stil dat wij die man meteen een pedofiel dienen te vinden. Hoeveel kinderen hebben zichzelf wel niet ingesmeerd met poep omdat mama ook creme opsmeerde? Belangrijker is wat die man op dat moment vond ..

  5. mack schreef:

    Cinner, het klopt dus precies. Toen was die make-up dus ook al niet mooi.

  6. Eduardo schreef:

    * luistert niet *

  7. Peng schreef:

    En toch blijf ik mannenstrings afgrijselijk vinden. Wat je ook zegt. 😀

  8. mack schreef:

    Goedzo Peng. Die zijn ook lelijk. In of uit de mode!
    (Precies wat ik al zei, alleen niemand wil het begrijpen.)

  9. Marloes schreef:

    @ CiNNer..een vader die met zijn kinderen in bad gaat is normaal, maar een man met zijn nichtjes??

  10. marinalog schreef:

    marloes, je haalt me de woorden uit de mond: wat heeft die vent in bad te zoeken met z’n nichtjes? Getsie!

  11. Frans54 schreef:

    Ik doe niet aan mode: ik draag kleding tot de tekenen van slijtage wat al te overduidelijk worden en koop dan eens wat nieuws. Als dat, omdat er in de winkel alleen de hedendaagse mode hangt, op het moment van kopen in de mode is prima maar mijn voornaamste overweging is toch dat het goed/lekker moet zitten.

  12. Frans54 schreef:

    Ik doe niet aan mode: ik draag kleding tot de tekenen van slijtage wat al te overduidelijk worden en koop dan eens wat nieuws. Als dat, omdat er in de winkel alleen de hedendaagse mode hangt, op het moment van kopen in de mode is prima maar mijn voornaamste overweging is toch dat het goed/lekker moet zitten.

  13. Blafhert schreef:

    Vroeger dacht ik dat mode iets was dat een paar dagen daarvoor bedacht werd door de populairste kinderen van het schoolplein.
    Maar in de kledingindustrie blijkt het een proces van jaren te zijn!
    Lang vantevoren worden collecties gepland. Lang voordat het in de winkel ligt zorgt men er al onopvallend voor dat bijvoorbeeld soapies deze kleding al dragen, om zo een behoefte bij de mensen te creeeren.
    Goedkope merken kopieren de ontwerpen zo snel mogelijk van duurdere merken.
    Dat wat er in een kledingwinkel winkel ligt is eigenlijk ofwel “basiscollectie”, of “in de mode”, of het is “in de aanbieding”.

  14. Blafhert schreef:

    Vroeger dacht ik dat mode iets was dat een paar dagen daarvoor bedacht werd door de populairste kinderen van het schoolplein.
    Maar in de kledingindustrie blijkt het een proces van jaren te zijn!
    Lang vantevoren worden collecties gepland. Lang voordat het in de winkel ligt zorgt men er al onopvallend voor dat bijvoorbeeld soapies deze kleding al dragen, om zo een behoefte bij de mensen te creeeren.
    Goedkope merken kopieren de ontwerpen zo snel mogelijk van duurdere merken.
    Dat wat er in een kledingwinkel winkel ligt is eigenlijk ofwel “basiscollectie”, of “in de mode”, of het is “in de aanbieding”.

Zegt u het maar

