Halfjarig

Morgen word deze schaterende schavuit een half jaar. Op het kinderdagverblijf mag hij volgende week z'n schoen zetten. Hij is er nu al opgewonden over.
Ikzelf (ik was een jaar of 10) vertelde mijn moeder vroeger een keer dat Sinterklaas niet bestond en dat papa of zij degenen waren die iets in mijn schoen deden. Toen ze dat ontkende (waar mijn broertje en zusje bij waren) hield ik vol.
's Avonds toen we naar bed gingen stonden er drie schoenen onder de brievenbus. De volgende ochtend hadden mijn broertje en zusje een lekkere chocoladesint in hun schoen en de mijne stond leeg, naast mijn andere schoen, onder de verwarming.
Ik moest me groot houden, maar de tranen stonden in mijn ogen. Ik kon natuurlijk niet huilen want ik geloofde immers niet meer in Sinterklaas.
Gelukkig mocht ik twee dagen later mijn schoen weer zetten en zat er de volgende ochtend iets in.
Ja, mijn moeder wist wel hoe ze met irritante betwetertjes om moest gaan.

19 reacties op “Halfjarig

  1. anna-maria schreef:

    Kijk , hier leer ik nou van

  2. Marina schreef:

    Hij bestaat wΓ©l hoor Hans!

  3. Neems schreef:

    Zwarte Piet. Die niet. Maar da’s logisch. Niemand heet Piet met zijn Γ‘chternaam.

  4. ria schreef:

    Deze jongen weet meer dan wij wel denken, hem maak je heus niet gek…… πŸ˜‰

  5. ria schreef:

    Deze jongen weet meer dan wij wel denken, hem maak je heus niet gek…… πŸ˜‰

  6. Peng schreef:

    Kijk hem nou toch weer eens guitig lachen; om op te vreten gewoon. Hij weet wel beter; die chocolade-Sinten worden echt wel door Sint gebracht! πŸ˜€

  7. Wieneke schreef:

    Over pakweg 16 jaar zal jullie huis uitpuilen van de mooie meiden, die Hans om zich heen verzamelt. Wat een kanjer ! Vooral dat charmante lachje met die dichtgeknepen oogjes zal het hem doen.
    Ik word trouwens doodziek van dat gezeur over dat Sinterklaas niet bestaat. Wat nou? Wie was dat dan zaterdag in Sneek op die schimmel? Huh? Huh?

  8. Jolie schreef:

    Ook een goed idee die brievenbus πŸ™‚ Ik herinner me maar al te goed mijn Sint-twijfels bij onze Overijsselse kolenkachel πŸ˜‰
    En wat een suuuperschaaaattige foto!
    Gefeliciteerd!!! Wij rekenen ook al in de halfjarig-verjaardag, nog 3 dagen πŸ˜‰

  9. de P. schreef:

    Mijn kleindochter van acht maanden zit al te popelen naar Hans Anthonie. Of valt hij niet op oudere vrouwen?

  10. Kwebbel schreef:

    Jouw moeder is een topper.

  11. Xiwel schreef:

    Heeft ie z’n nulde verjaardag (met lege taart) wel gevierd?

  12. Peng schreef:

    Speciaal voor jou een logje geplaatst Mack!! πŸ˜€

  13. mevrouw de P. schreef:

    Gefeliciteerd! Geloof het of niet, maar ik dacht zojuist: eens kijken bij Mack of er niet iets te doen is over Hans A. En wat is ie mooi….

  14. Pauline schreef:

    En dit is de lach die je van Hans kreeg toen je hem dat verhaal vertelde?
    Geweldig πŸ˜€

  15. CiNNeR schreef:

    LOL De wereld is hard en Mack’s moeder wist van wanten!!

  16. Marina schreef:

    Dit is al de tigste keer dat ik naar je log klik om deze foto te zien.

  17. mack schreef:

    Weet je Marina, als ik ’s avonds thuis kom en hij hoort me, dan geeft hij me zo’n onbetaalbare glimlach.
    Ik ben nu al bang dat ik hem nooit straf zal kunnen geven.

  18. marinalog schreef:

    Ha, wedden!

  19. de P. schreef:

    Glimlach met of zonder BTW?

Zegt u het maar

