Er moet meer gepijpt worden.

De afdeling cardiologie in een ziekenhuis wordt voornamelijk bezet door mensen van boven de zestig. Mevrouw Mack was daar ongeveer 35 jaar jonger dan het gemiddelde op de zaal.
Zij was getuige van het volgende gesprek, waar zij zich overigens niet mee bemoeid heeft.

“Het is toch jammer dat niemand tegenwoordig meer pijpt hรจ?”
“Ja, dat is zeker jammer. Mijn vader pijpte ook altijd en dat rook zo lekker.”
“Jaa, ik vind dat zo’n lekkere geur als er net iemand heeft gepijpt.”
“Vroeger werd er veel meer gepijpt dan tegenwoordig, over 30 jaar weet niemand meer wat pijpen is.”

En dan je lachen inhouden…

25 reacties op “Er moet meer gepijpt worden.

  1. marina van dongen schreef:

    Helemaal mee eens! Het is doodzonde van al die techniek die nu verloren dreigt te gaan. De kunst van het pijpen: het zou een verplicht schoolvak moeten worden!

  2. Peng schreef:

    Een vriend van me doet het. *woord niet uit toetsenbord kan krijgen* En noemt het ook zo. Met een HELE vette knipoog. ๐Ÿ˜€

  3. Xiwel schreef:

    Mijn opa pruimde. Ik ben laatst nog eens een Lowinski-zaak binnengestapt en die scheen dat nog te verkopen, circa 1 pakje per week.

  4. marina van dongen schreef:

    @Xiwel: dat kan ik me ook zo goed voorstellen. Dat zo’n man in de loop van de dag trek krijgt in een verse pruim! Er wordt ook veel te weinig gepruimd ja.
    In elk proeflokaal een kwispedoor!

  5. rob schreef:

    Er aan trekken schijnt ook veel genot op te leveren…….

  6. CiNNeR schreef:

    Ik pijp me gek. Hoewel ik het niet specifiek lekker vind ruiken denk ik. Aan de andere kant ruik je het ook niet als je het eh .. never mind ๐Ÿ˜€

  7. Marloes schreef:

    * krijgt er geen zinning woord meer uit*

  8. Hilde schreef:

    Euh, denk toch dat jullie qua gedachten gang niet geheel gelijk zitten. hahahah, geweldig!

  9. Vrouwtje van Mack schreef:

    Oke, en daar lig je dan dus als 33 jarige tussen…

    Dat jullie het even begrijpen ja.

    Dit noem ik maar een generatiekloof..

  10. Anna-Maria schreef:

    Lachen in het ziekenhuis, ze zal wel heimwee hebben. Of zorg jij voor goede moppen?

  11. Albert schreef:

    Mijn vader pijpt al sinds zijn 16e, maar vind het vies als ik het doe. Vreemd hรƒยจ? ๐Ÿ˜€

  12. Anna-Maria schreef:

    De eerste en laatste keer dat ik in het ziekenhuis logeerde, lag er een ouwe seniele man tegenover mij. Zijn lol was mij bekogelen met natte proppen met z’n plas. Ook zo lachen.

  13. Vrouwtje van Mack schreef:

    Jeetje, ik heb het toch niet zo slecht gehad geloof ik… Maar nou moet ik ook zeggen: Als mij dat overkomen was, dan hadden ze me daar echt leren kennen… Kom nou!!!

  14. Anna-Maria schreef:

    Ik was te ziek en vond hem nog zielig ook.

  15. Vrouwtje van Mack schreef:

    Ja dat was ook mijn probleem, ik lag daar maar was niet “ziek”. Dan kan je er maar beter niet liggen…

  16. marinalog schreef:

    Anna-Maria, duizendmaal dank! Ik zit nu keihard te lachen terwijl ik in Osdorp aan het werk ben. Natte proppen plas: geniaal!

  17. de P. schreef:

    Er was eens een meisje in Epe
    dat het deelwoord niet goed had begrepen
    Ze sprak na de daad
    met haar mond nog vol zaad:
    ‘Heb ik u nu gepijpt of gepepen?’

  18. Xiwel schreef:

    In eerste instantie dacht ik aan aparte zalen voor oudere en jongere van dagen. Maar dat vind ik net zo discriminerend als vroeger de dames en herenafdeling. Bij veel kantoortoiletten is die discriminatie nog immer niet opgelost.

    Aan de andere kant kunnen jongeren iets leren van ouderen. Volgens mij maakte je deel uit van deze ‘kruisbestuiving’ en zie ik nog meer van dit soort vermakelijke logjes tegemoet.

  19. Pauline schreef:

    Lachen en pijpen gaat lastig samen, dat klopt ๐Ÿ˜ฎ ๐Ÿ˜ฎ

  20. Richard schreef:

    X “Wat vind je van de missionaris houding?”
    Y “Ja, prima hoor.”
    X “Standje 69?”
    Y “Heel goed”
    X “Pijpen?”
    Y “Geweldig!!”
    X “Gepijpt worden?”
    Y “Ehm….”

  21. Albert schreef:

    Pauline, oefening baart kunst hoor…. ๐Ÿ˜€

  22. Niek schreef:

    Mijn werkgever kwam met een Duits echtpaar, waarvan de vrouwelijke helft een lederen broek aanhad de werkplaats binnen.
    Kijk es niekie, ze heeft ook leren pijpen!!
    Waarop de vrouw zei, ik versta U wel hoor…:D

  23. Kwebbel schreef:

    Die oudjes van tegenwoordig ook, foei

  24. sam schreef:

    ik he goe gepijpt me men, lief!!!
    ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

  25. sam schreef:

    ik he goe gepijpt me men, lief!!!
    ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

Zegt u het maar

