Schijn.

Webloggen is schijn ophouden. Acteren eigenlijk. Webloggers en acteurs zijn precies hetzelfde. Ze houden de schijn op. Een acteur bijvoorbeeld hoeft nooit naar de w.c. om te drukken. Hij houdt het op. De schijn.
Ik doe dat dus ook. Want u verwacht van mij denk ik, een grappig stukje. Terwijl ik vanavond na een confrontatie met de waarheid helemaal niet zo grappig ben. Sterker nog, ik neem morgen een dubbele dosis anti-depressiva. Want ja lieve mensen, ook Mack heeft anti-depressiva nodig.
Maar goed, daarna is het dan ook wel weer erg lachen met mij.

20 reacties op “Schijn.

  1. ria schreef:

    Ik gooi het er gewoon uit hoor, niks schijn ophouden, dat is misschien ook niet goed, maar antidepressiva heb ik nog niet nodig ๐Ÿ˜€

  2. Albert schreef:

    Vrees dat zelfs een dubbele dosis momenteel nog niet helpt ๐Ÿ˜ฆ

  3. Marloes schreef:

    Niks schijn, de naakte waarheid. Dat zal ze pas leren.

  4. Jolie schreef:

    Mensen die zeggen met mij is niks aan de hand zijn vaak veel dubieuzer (en een stuk minder geestig ;))
    En natuurlijk is een log gecomponeerde waarheid!
    Maar zonder gekheid Mack, het hoeft niet altijd grappig te zijn, het is een keiharde k*twereld. Wie dat niet ziet….

  5. Vrouwtje van Mack schreef:

    Ja, maar om mijn man eenmalig bij te staan: Iedereen heeft wel iets waar hij of zij het niet over heeft op de log (of het dagelijks leven). Ja, zelfs ik!!
    En de waarheid kan ook gewoon weg niet altijd.

  6. Jolie schreef:

    Zeker vrouwtje van Mack, *he-le-maal eens*!

    ik bedacht me nog een dingetje, van stoppen met roken kun je -echt- depressief worden, een sigaret heeft in de hersenen een vergelijkbare werking als antidepressiva; stoppen met roken, geeft hetzelfde lichamelijke effect als stoppen met anti-depressiva. (ik kan het ntuurlijk niet zo uitleggen als n huisarts kon, maar Mack’s huisrats weet het vast)

  7. Xiwel schreef:

    Hรƒยจ bah, een meelijlog. ๐Ÿ˜ฆ

    Sterkte Mack c.s.

    Schijnophouden gebeurt overigens overal. Zelf trok ik dezelfde kleren aan naar m’n kantoorbaan als wat ik thuisdroeg. Schijnbaar was ik 1 van de weinigen die dat deed/doet. Dergelijk schijnophouden grenst aan schitzofrenie en leidt vaak tot ellende. De mensen die het langst en best de schijn ophouden knallen het hardst tegen de lamp.

    Hup, snel ontladen met wat ongepaste rotgrappen. ๐Ÿ™‚

  8. Leez schreef:

    Ik acteer helemaal niks. Mijn leven is nog spannender dan een film! Ik vertel alleen niet alles.

  9. rob schreef:

    Met webloggen laat je altijd iets van jezelf zien, al is het dan min of meer verpakt. Misschien bedoel jij met die verpakking wel de schone schijn. Maar dat zou ik geen acteren willen noemen.

  10. CiNNeR schreef:

    De schijn herken ik niet hoewel ik soms wat achterlijk open kan zijn. Maar zelfs ik vertel lang niet alles. Misschien geen schijn maar gewoon gezond.

  11. Vrouwtje van Mack schreef:

    @Jolie: Ik word melig door het stoppen met roken… Dan lig ik helemaal dubbel in de douche, dat mack me raar aan zit te kijken vanaf de pc en dan zeg ik (met een juffrouw Jannie accent): “Ik zie het morgen niet zitten, ik ben bang dat ik weer ga roken, zullen we samen bidden tot god dat het toch een succesvolle dag wordt?”
    Erg grappig, als je weet hoe ik over god denk….
    Maar ik ben niet depri of sjaggo, gelukkig..

  12. Jan H. schreef:

    VREEDT NIET DE ANTIDEPRESSIVA,
    WEESCHT DE ANTIDEPRESSIVA!!!

  13. Eduardo schreef:

    * neuriet รƒยณverbekend liedje dat begint over inlegkruisjes *

    * fluit *

  14. Anna-Maria heeft gelijk schreef:

    Schijn maakt het leven juist leuk. Soms is de wereld te rauw en te dof.
    Vele logs, vooral die van jou, werkt voor mij als anti-depressiva. ๐Ÿ˜‰

  15. Kwebbel schreef:

    Eigenlijk leven we allemaal in de schijnwerkelijkheid.

    Maar anti-depressiva is rommel waar je zo snel mogelijk van af moet. Je verhaal doen werkt veel beter

  16. Jolie schreef:

    @Vrouwtje van Mack, wat geweldig! Weest blij met uzelf! ๐Ÿ˜‰ ik zie nog steeds in mijn ooghoek wel eens een fatamorgana van een pakje tabak, blijkt het een kleurboekje van L. ofzo ;-( Mijn humeur lijdt er wel ns onder (mijn E. ook ;))
    @Mack, luister alleen naar je arts, niet naar je medeloggers ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰
    Laatst kwam ik een patient van mn zus tegen, die bewaarde haar aaaallerlaatste recept in zn portemonnee. Wat las ik, in haar onmiskenbare handschrift? Seroxat.
    Misschien bedoelde je het figuurlijk, wat je hierboven schreef, maar zo niet, als je arts er reden voor ziet, vertrouw er dan op dat ie zn vakliteratuur enz bijhoudt en je je beter voelt mรƒยจt. Waarom zou je je het allemaal moeilijker maken dan nodig?

  17. Vrouwtje van Mack schreef:

    Jolie heeft gesproken….

    (Ik ben het er helemaal mee eens…)

  18. mack schreef:

    Ik luister ook uitsluitend naar mijn huisarts die ik iedere ochtend tegenkom als hij door weer en wind in korte broek 4 kilometer naar zijn praktijk wandelt.

  19. CiNNeR schreef:

    Na bakken ervaring vertrouw ik mijn artsen zo’n beetje als laatste tegenwoordg. Zelf blijven nadenken en meedenken, dat is pas gezond ๐Ÿ™‚

  20. Peng schreef:

    Ik weet niet hoe je erbij komt dat je de schijn ophoudt.. Ik lees hier de dingen die je over jezelf kwijt wilt, en regelmatig moet ik daar inderdaad erg om lachen. De dingen die je liever voor en bij jezelf houdt, zijn van jou, en dat is helemaal je goed recht. Loggen is slechts een zeerrrrr milde vorm van ‘exhibitionisme’.. *zei zij, als fervent mede-logster* ๐Ÿ˜‰
    Sterkte, mack.

Zegt u het maar

