Terug van Lynxenjacht.

Wij zijn weer terug van een regenachtige vakantie die ondanks dat erg gezellig en leuk was. De eerste week sliepen wij in een tent en de tweede week in een huisje, wat een enorme vooruitgang was.
In België hebben mijn zwager en ik ieder eenzelfde commando-trui gekocht, code XL en code XXL, waarmee wij op een avond de Ardennen zijn ingetrokken. Volgens onze mede-vakantiegangers liepen wij erg voor lul in dezelfde outfit, maar dat is niet zo want commando's hebben immers altijd gelijke kleding aan.
Twee meegereisde bijna-pubers met een grote mond (11 en 13 jaar) hebben wij onder de duim kunnen houden met een verhaal over lynxen die 's avonds om ons huisje zouden lopen. Toen ik ze in de verte aanwees zagen zij ze ook. Hele kuddes zagen ze. Tijdens een barbecue was mijn zwager even weg en juist op dat moment kwam er een brul van een lynx uit de bosjes die het hele gezelschap naar binnen deed vluchten.
Verder kan ik melden dat Hans het bijzonder naar zijn zin heeft gehad, zo zelfs dat hij voor het eerst los ging lopen, wat redelijk op tijd is, en dat hij nu zelf zijn flesje aan z'n mond zet en drinkt in plaats van dat wij het flesje moeten vasthouden, wat met bijna 15 maanden hopeloos te laat is.
Vandaag was hij om half negen 's ochtends op, heeft hij de hele dag in de auto gezeten en ging om half tien 's avonds naar bed, met tussendoor twee dutjes van twintig minuten en dat alles zonder vervelend te worden. Als dat geen zoon van mij is weet ik het niet meer…

19 reacties op “Terug van Lynxenjacht.

  1. ria schreef:

    Fijn dat je weer heelhuids terug bent, want je weet het maar nooit met die lynxen hè. En nu weer ff bijkomen 😉

  2. de P. schreef:

    Einstein ging pas lopen toen hij drie was…

  3. Frans54 schreef:

    Welkom terug, goed te horen dat jullie geen kattevoer zijn geworden. die linksen zijn behoorlijk link.

  4. Peng schreef:

    Het verhaal over de lynxen doet mij een beetje denken aan het verhaal over Sinterklaas, maar dat kenden ze natuurlijk al…

  5. rob hamilton schreef:

    Allereerst van harte proficiat met jullie behouden terugkeer uit die wildernis met lynxen. Goed dat er commando’s zijn, zo bleek wel. Maar nog meer gelukgewenst met een zoon die het verkiest om pas op te staan en van zijn plaats te komen als hij het tijd vindt geworden en niet die hele gemeente eromheen. Met hem komt het wel goed!

  6. claar schreef:

    Met linxen in de buurt zou ik ook als de sodemieter zorgen dat ik los kon lopen.

  7. geen paniek schreef:

    Er waren ook linxen die slagbomen naar beneden deden, hele gemene, ze hebben het op de camping nog over.

  8. anna heeft gelijk schreef:

    Jullie zijn er weer!
    Slimme Hans om zulke mijlpalen te bewaren voor een weekje vakantie met familie. Hoe moet ik mij een commandotrui voorstellen? Zwart met col a la J. Bond met opzetstukken of echt met bladermotief in verschillende groentinnten? ( vooral met de laatste loop je echt voor l*l)
    WELKOM THUIS.

  9. anna heeft gelijk schreef:

    Heb je top gear nog kunnen volgen daar? Deze week was hilarisch met een autotest door de moeders van de presentatoren.

  10. mack schreef:

    Nee, niet gezien maar die jij noemt zijn de herhalingen op Veronica denk ik, want dat heb ik gezien. Ik kijk meestal op zondagavond op BBC.

  11. Jan H schreef:

    Welkom thuis! En mooi om te lezen over de vorderingen van jullie telg, en dat mannen toch altijd jongens blijven en lynxen in kuddes veraf niet zo gevaarlijk zijn als 1 dichtbij.
    En? D’r weer een beetje zin aan?

  12. Bjorn schreef:

    Linx schrijf je met y, trouwens 😉
    (welkom terug)

  13. Marloes schreef:

    Een lynx? ..zeker net zo een als die poema op de veluwe. Dat ze daar intrappen die bijna pubers.
    Welkom thuis overigens, u werd gemist, maar Hans nog meer.

  14. Xiwel schreef:

    Kinderen zijn wel heel dom als ze vroeg beginnen met lopen. Dan duurt het niet lang meer op de wandelwagen staat op marktplaats. Welk kind wil nu zijn gratis vervoer kwijt? Kortom Hans snapt ‘t.

  15. claar schreef:

    @bjorn, met een i zijn ze veel gevaarlijker.

  16. Kwebbel schreef:

    Welkom terug
    Linke loetjes die lynxen. Bij jou bleven ze natuurlijk wel uit de buurt dankzij je commandotrui

  17. kidtwist schreef:

    Ik stem altijd rechts, nooit lynx.

  18. Jolie schreef:

    Fotoooooos!! Hoewel het beeld van de XXXL-commando-truien misschien wel imposanter is dan de truien zelf op een fotootje, maar toch 😉 Oh en dat flesje zelf vasthouden doet Rosalie (-3 dagen) nog niet (flesje zelf weggooien wel ;-})

  19. Yukiko schreef:

    Welkom terug!
    Geweldig lynxverhaal, zo zagen mijn oudste dochters met doeltreffende zekerheid hele volksstammen kabouters, maar daar hadden ze toen ook nog de leeftijd voor 😉
    Leuk dat Hans losloopt en ook nog eens zelf drinkt 😀 Waar de Ardennen al niet goed voor zijn.

Zegt u het maar

