Fantasie op hol maar waar gebeurd.


Op de foto ziet u mij in commandotrui en mijn zwager (geen paniek) zonder. Onze zoontjes Hans en Dan brengen we hier de grondbeginselen van het commando-zijn bij.
Mijn zwager is 40 en ik noem hem commando Piet. Ik ben 36 en hij noemt mij commando Jan. Ik noem de leeftijden er even bij omdat ik wil checken of wij abnormaal gedrag vertonen voor onze leeftijden.
In een eerdere log schreef ik dat wij op een avond -beiden met commandotrui- de Ardennen waren ingetrokken. Onderweg begon het te regenen dus ik begon razendsnel te bewegen. Ik zei tegen commando Piet: "Ik ben de druppels aan het ontwijken."
"Ja, ja, commando Jan, dat zie ik ook wel, dat heb ik ook geleerd tijdens mijn opleiding." Even later wees ik hem op een open plek in het bos.
"Luister, commando Piet, tijdens het Ardennenoffensief zat hier een mitrailleursnest van de Duitsers. Ik heb daar toen in mijn eentje een bom op gegooid, vandaar die open plek."
"Ja, ja, dat weet ik, ik zat daar toen in dat dal daar, wat destijds nog een berg was, maar ik ben iets te hard met de schep in de weer geweest, vandaar dat het nu een dal is."
"Hoe kom jij trouwens aan die schram op je gezicht, commando Jan?"
"Oh, gisteren tijdens mijn nachtelijke expeditie vloog er een straaljager tegen mijn wang, vandaar."
"Stop, commando Jan, voor ons een woeste rivier!" Hij wees mij op een miniscuul stroompje regen dat de heuvel af gleed.
"Hoe gaan wij deze woeste rivier oversteken, commando Piet?"
"Nou, commando Jan," antwoordde ik, "Ik neem gewoon een aanloop en ik slinger me via die liaan die daar hangt naar de overkant."
"Oh, da's goed, dan doe ik dat ook."
"Momentje commando Piet, ik heb al een half uur een rotsblok in mijn schoen, maar dat begint nu wat moeilijk te lopen."
"Blaas jij dat rotsblok even op, commando Jan, dan kan ik mooi die boomstam in mijn oog verwijderen. Dat begint ook wat te prikken."
Tijdens deze trip vielen wij geregeld van het lachen op de grond.
Goed. Na een uurtje of drie keerden wij terug van onze expeditie en u kunt zich misschien een voorstelling maken van welke gevaren wij getrotseerd hebben en hoe wij deze overwonnen hebben. Wij concludeerden dat het maar goed was dat er verder niemand bij was, want dan zou je toch maar mooi de rest van je leven gepest worden. Maar vooruit, sportief als ik ben krijgt u van mij toch een ooggetuigeverslag.

20 reacties op “Fantasie op hol maar waar gebeurd.

  1. kim schreef:

    hmmmm erg leuk geschreven… enne ik zal jullie niet pesten…
    leuke weblog
    🙂
    greetz kim

  2. Mick schreef:

    Jee Mack, je maakt wat mee daar zeg!! Kun je nog een keer vertellen van die keer dat je een batteljon tanks hebt uitgeschakeld met je blote handen?

  3. ans schreef:

    Haha, wat weet je het allemaal mooi te brengen, geweldig om te lezen!

  4. ria schreef:

    Ik kan me zo voorstellen dat je ontzettende lol hebt gehad, niks abnormaals aan hoor 😀

  5. rob hamilton schreef:

    Ik kan de opeenvolging van enerverende avonturen niet meer bijhouden. Dit is echt over de top!

  6. claar schreef:

    Het is al laat, dus ik (53, vrouw) kan je de gevraagde analyse wel/niet abnormaal doorhalen wat niet van toepassing is niet echt geven. Wel kan ik als expadvindster (1959-1966) achter jullie zien dat jullie beiden het insigne “waterval een flinke beurt geven” meer dan verdiend hebben. Een 8,5 voor de linkse, een 7 voor de rechtse zou ik zeggen.
    Die truien niet te heet wassen, meer heb ik eigenlijk niet toe te voegen.

  7. Xiwel schreef:

    Betreft het wel watervallen, of werd net het meertje achter jullie gemeteoritiseerd?

  8. Frans54 schreef:

    Dat valt me een beetje tegen hoor. Als rechtgeaard commando had je die woeste rivier af moeten zakken in de kano die je gebouwd had door met je zakmes wat stammetjes te kappen, die met de liaan samen te knopen tot een frame en daar je poncho om te bevestigen.
    Maar ik begrijp het wel: in je vakantie vergeet je natuurlijk wel eens je bepakking mee te nemen tijdens een overlevingstocht.

  9. mack schreef:

    Frans: In een modderstroompje zeker?

  10. Jolie schreef:

    Ah 🙂 En volgend jaar gaan jullie naar de Niagara-watervallen? Ohnee, naar Mars ntuurlijk.

  11. Peng schreef:

    Ik ben heel benieuwd naar de bijzondere verrichtingen die Hans en Dan zullen moeten uitvoeren om ook tot de elite van zulke helden te worden toegelaten…

  12. To schreef:

    Hoeveel glaasjes bracht dit teweeg???

  13. kidtwist schreef:

    Een schizofreen is nooit alleen!!!

  14. Frans54 schreef:

    @Mack: Muddy Waters is als muzikant beter dan als vaarwater. Maar je had de kano natuurlijk gewoon aan kunnen passen aan de grootte van je fantasie.

  15. Vrouwtje van Mack schreef:

    En hier moet ik mee samenwonen…….. elke dag weer.

  16. Marloes schreef:

    Dat jullie überhaupt nog iets hebben kunnen zien met al die bomen in jullie ogen, knap hoor

  17. Nicole schreef:

    Haha, geweldig verhaal!
    Als je dit een aantal keer per jaar doet (onzin uitkramen), op vakantie en feestdagen bijvoorbeeld, dan is het geen abnormaal gedrag… je moet tenslotte je fantasie regelmatig de ruimte geven!

  18. anna-maria heeft gelijka schreef:

    toeval of is de kleur trui van aankomende commando’s Rinus en Bert verplicht rood?

  19. claar schreef:

    Niet klagen, Vrouwtje van Mack. Wees blij dat je er een hebt gevonden. Veel andere vrouwen zouden er een moord voor doen: mannen in commandotruien zijn hartstikke zeldzaam.

  20. geen paniek schreef:

    Het mooie van zo een avontuur is de terugkomst thuis (tent)waar je verdacht wordt van kroegbezoek terwijl je tot op het bot doorweekt en besmuurd bent met herinneringen aan commando Jaap.

Zegt u het maar

