Autowassers


Ik zat mij te bedenken dat ik nog nooit in mijn prille leven een vrouw een auto heb zien wassen. En dan bedoel ik voor de deur, met emmer, spons en tuinslang. De emancipatie heeft misschien haar grenzen.
Zelf ben ik ook niet zo wasserig als bijvoorbeeld mijn buurman, die elke zaterdag zijn nieuwe auto wast en daarna die van zijn vrouw. Ik had altijd auto's die vuil mooier zijn dan schoon, en dan is wassen zonde.
Mijn huidige auto is echter schoon mooier dan vuil dus nu ontkom ik er zo nu en dan niet aan.
Wassen op zondag is trouwens ook zonde, maar ik deed het vandaag in een extra uurtje wintertijd waarvoor mij hoogstpersoonlijk per encycliek is toegezegd dat die aan de zaterdag mag worden toegekend.

Autowassen is zoals het woord al zegt: Wassen en in de was zetten. Mannen die slechts hun auto afspoelen met een tuinslang en hier en daar de spons hanteren zijn lafaards die al nerveus worden van een wolkje in de verte. "Ja, zal je net zien, ik was de auto ook een keer…Regen!" Een redenering van niks. Alsof een auto van regen vies wordt. De laatste vijftien jaar in elk geval niet meer.
Van mij moet het juist gaan regenen als ik klaar ben met autowassen. Of in ieder geval 's nachts. Zodat als ik de volgende ochtend bij hem kom en er schijnt zo'n waterig zonnetje, dat er dan allemaal van die mooie grote waterdruppels op zitten, zowat het hoogtepunt van de dag.
Ik zal niet zeggen dat ik daar geil van word maar een zekere opwinding maakt zich dan toch van mij meester…

15 reacties op “Autowassers

  1. ajmh schreef:

    En de wasstraat, mag dat ook?

  2. Jolie schreef:

    ik heb toch jaaaarenlang de mercedes van mn opa gewassen 😉 Maar ik was dan ook een tomboy of hoe noemen ze meisjes met regenlaarzen en een zakmes 😉 Mijn geliefde echtgenoot wilde ooit niet luisteren naar mijn autowasinstructies (nee! Niet met de groene kant!) Hij heeft zodoende tot hij onlangs een nieuwe auto kocht naar de cirkelvormige krassen kunnen kijken ;-)))) MAARJA.. ik heb dan weer geen rijbewijs ;-/

  3. Frans54 schreef:

    Kon je wel zien wat je deed toen je tussen 2 en drie ’s nachts (de tweede – dus extra – keer dat het tussen twee en drie was afgelopen nacht) stond te poetsen?

  4. Corinadegoogler schreef:

    Jaja da´s een hele goeie Frans…..daar is over nagedacht.
    Helder uitgelegd ook zo tussen haakjes ;o)

  5. Jan Hamelink schreef:

    Mwaaaooohhh… dat was lang geleden, zulke mooie druppels… Morgen ook maar eens met de commandant en de turtle wax rondgaan…

  6. Leez schreef:

    Toen ik nog een auto had, waste ik ‘m zelf hoor. Dat had je kunnen verwachten.

  7. rob hamilton schreef:

    Alleen de onderkant wassen is funktioneel. Lang leve de wasstraat dus!

  8. FWT Carpenter schreef:

    Wil je de volgende keer in ieder geval even aanbellen voordat je foto’s in mijn garage maakt!!!!!!!!

  9. Lennard schreef:

    En effe melden als je één van m’n auto’s in zijn garage tegenkomt…

  10. Greetje schreef:

    Ik heb toch een man?

  11. Greetje schreef:

    Nee die reactie moet ik herroepen. daarmee doe ik namelijk mezelf ernstig tekort.
    Ik was mijn auto ALTIJD zelf.
    En dat is ook wel te zien, helaas… :-S

  12. Margo schreef:

    Nou, ik heb al heel wat keren mijn auto (‘s) met emmer en spons en tuinslang gewassen hoor! Veel leuker dan door de wasstraat. Dan heb je geen contact met je auto. Hij komt er wel mooi glimmend uit, maar er is geen beleving bij.
    Het is alleen zo dat in de was zetten door de wasstraat beter/makkelijker gaat. Ik hou ook zo van die druppels op mijn auto!
    En het is ook zo dat het vanuit een flat erg lastig is aan water te komen, en de tuinslang moet wel erg lang zijn …. dus het is al lang geleden dat ik voor het laatst fysiek heb gepoetst … 😦
    En in mijn vorige relatie was IK (vrouw!) altijd degene die de spons ter hand nam! :p

  13. Smitsky schreef:

    Ik hoef alleen maar een sponsje uit te knijpen op het dak en klaar is klara. De onderkant wordt wel schoon als ik door de plassen rij. Dus, ja IK doe het ook zelf..

  14. wilgengebroed schreef:

    Klopt hoor, ik was mijn auto nooit. ik zie het trouwens ook niet als manlief hem als verassing een keertje door de wasstraat haalt. Bovendien als ik het dan wel zie, die krassen vallen dan vee meer op dus doe maar niet.

  15. Marloes schreef:

    Wij hebben een auto die mij af en toe van a naar b brengt. Wassen?..geen denken aan. Daar hebben wij dat ding toch niet voor? Als de man dat nodig vindt, dan doet hij dat maar lekker zelf.

Zegt u het maar

