The Stig’s frustratie


Lewis Hamilton, die het bijna lukte om als eerste coureur ooit* in zijn debuutjaar in de Formule 1 wereldkampioen te worden, en daarmee zijn visitekaartje afgaf aan de wereld, was vanavond te gast bij Topgear om mee te doen in het onderdeel "a star in a reasonably priced car"

De redelijk geprijsde auto is voor de formule 1 rijders nog steeds de oude Suzuki Liana sedan met 103 pk en de wedstrijd gaat over één snel rondje over het topgear circuit.
De voorlopig snelste tijd werd gereden door mijzelf de geheimzinnige Stig (de witte op de foto van wie niemand de identiteit kent), 1 minuut 44,4 seconden, gevolgd door Nigel Mansell met 1,44,6. Deze heren reden hun tijden op een droge baan. Lewis Hamilton deed het op een natte baan in 1,44,7. Op droog zou het normaal gesproken drie seconden sneller kunnen dan op nat.

Nu volg ik formule 1 lang genoeg om te weten dat er kleine verschillen zitten tussen coureurs en grote in de auto's maar met gelijkwaardig materiaal schelen ze allemaal niet zoveel met elkaar.
Dus hoe kan dit? Ik De geheimzinnige Stig wil gerustgesteld worden dus graag zou ik horen wat hier aan de hand was.

*Giuseppe Farina tel ik even niet mee, die is het wel gelukt om in zijn debuutjaar wereldkampioen te worden, maar dat was meer omdat 1950 het algehele debuutjaar van de F1 was.

16 reacties op “The Stig’s frustratie

  1. Dee Jee schreef:

    Ik denk dat Hamilton met nieuwe banden reed.

  2. Margo schreef:

    Het ligt vast aan mijn gebrek aan belangstelling voor auto’s en voor sport, maar van dit logje snap ik niets.

  3. mack schreef:

    @Margo: Van mevrouw Mack mag ik er ook niet teveel schrijven met onderwerp auto’s.

  4. Jan Hamelink schreef:

    Genetische manipulatie. Kan niet anders.

  5. Erik schreef:

    Ik zal nooit ontkennen dat hij erg goed is maar ik blijf het een vervelend verwaand mannetje vinden.

  6. Xiwel schreef:

    Topgear is het enige autoprogramma (zijn er andere?) dat ik echt leuk vind. Deze uitzending heb ik niet gezien, dus telt de poging van Hamilton niet mee. Je moet natuurlijk ergens een grens trekken.

  7. mack schreef:

    @Erik: Ik had al een beetje verwacht dat je zou reageren op dit logje.
    @Xiwel: Ik had nooit verwacht dat je zou reageren op dit logje.

  8. Lennard schreef:

    De conclusie is dat Hamilton een zeer getalenteerd rijder is en The Stig misschien wel had verslagen op een droge baan. Dus de Witte Stig is bang dat er binnenkort weer een Zwarte Stig is.

  9. Irene schreef:

    Gut. En hoe is het intussen met mevr. Mack? Weer wat beter? En weet Hans al wat hij van sinterklaas wil hebben?

  10. kidtwist schreef:

    Die Stig dat ben jij niet kwakzalver, dat is Jos “The Boss” Verstappen.

  11. Frans54 schreef:

    @Kidtwist: bestaat niet, ik heb the Stig nog nooit in de grindbak zien eindigen.

  12. mack schreef:

    @Frans, jawel hoor. Met de Aston Martin DB9 en de Koenigsegg zonder spoiler.

  13. ajmh schreef:

    Ben toch stiekem benieuwd hoe Jos, Christian en Robert het rondje er van af zouden brengen.

  14. Frans54 schreef:

    @Mack: dat heb ik níet gezien!

  15. kidtwist schreef:

    En de Stig kijkt niet zo raar achterom. Ik doel op die foto waar jij en Hans de skelter door Eaux Rouge sturen. Je lijkt meer op Andre van Duin dan op de Stig.

  16. mack schreef:

    Daarom mag ik ook niet met m’n kop in beeld.

Zegt u het maar

