Ontroerend mooi: Alfa 8C Spyder

Ik moet hier gewoon van huilen. Ik kan er niks aan doen. Sorry. Ik weet dat sommigen dit mooier vinden, en inderdaad, dat is ook een hele mooie auto, maar ik kan het niet helpen. Alfa Romeo heeft de mooiste auto ooit gebouwd in de vorm van de 8C Spyder. En het is natuurlijk een Alfa, dus rijden kan hij als de beste, maar al zat er helemaal geen motor in, dan nog zou ik hem op mijn oprit (gesteld dat ik die had) willen hebben staan. Gewoon om naar te kijken. En een diepe buiging te maken elke keer als ik er langs liep. Er verder over vertellen is ook zinloos. Bij deze auto gaat het om het uiterlijk. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat Michelangelo himself deze auto ontworpen had.

pure kunst

28 reacties op “Ontroerend mooi: Alfa 8C Spyder

  1. Laurent schreef:

    Naar mijn smaak is dit té.
    Maar er zijn veel Alfa Romeo’s die ik wel degelijk mooi vind. Ik vind die van jou mooier, bijvoorbeeld.
    Die huidige GTV modellen (en ook de oude uit de jaren zeventig, natuurlijk), de Giulia Nuova Super…

  2. FrankiePebbles schreef:

    Lelijk is hij niet, deze rijdende fallus met voortieten. Maar jah, een fallus blijft ‘t.

  3. Mell schreef:

    Wat een prachtig stukje blik, zakdoekje nodig?

  4. FrankiePebbles schreef:

    Let eens op het standpunt van de camera. Doen de media ook vaak met populaire politici: van onderaf filmen. Bij impopulaire politici doen ze dat niet.
    Wanneer zie je zo’n auto nou ooit van onderaf? Ofwel ben je dan een automonteur, ofwel een hond/kat/kleuter/lilliputter, ofwel zojuist verongelukt.

  5. mack schreef:

    @Frankie: zit je dit nu weer ter plekke te fantaseren of..?
    @Eva: ik weet het niet. Die 306 blijft ook heel speciaal vind ik.

  6. FrankiePebbles schreef:

    @ Mack
    Het is zo waar als jij het vindt. Je kunt zelf het verschil in effect op jou als toeschouwer voelen, tussen wanneer je een beetje van bovenaf op iets/iemand neerkijkt, het frontaal aanziet of er juist naar op moet kijken.

  7. mack schreef:

    Goed. Dan hebben we nu vastgesteld dat volgens jouw theorie dit een hele polulaire fallus is. Nou, nuttig hoor! 😉

  8. FrankiePebbles schreef:

    @ Mack
    In elk geval is het de bedoeling van deze foto dat we opkijken naar dit product als was het ’t achtste wereldwonder.

  9. kidtwist schreef:

    Het is geen Fiat Stilo.

  10. Bjorn schreef:

    Eindelijk een Alfa die ik mooi vind. Die van gisteren bij Top Gear was ook leuk trouwens.

  11. Laurent schreef:

    @Frankie: als het eruit zag als een fallus met tieten zou Mack zich er toch niet zo tot aangetrokken voelen, denk ik. Hoop ik.

  12. FrankiePebbles schreef:

    @ Laurent
    De tieten niet nee. De fallus wel.
    Alle ook maar een beetje prestigieuze auto’s zijn gewoon rijdende fallussen. Een auto moet een krachtige boodschap geven over de (uiteindelijk seksuele) status van de bestuurder. Net als bij vrouwen het uiterlijk en de uitstraling. Daarom willen bijna alle mannen (al dan niet stiekem) heel, heel erg graag een dure snelle wagen hebben en bijna alle vrouwen al dan niet stiekem een schitterend voorkomen.

  13. Margo schreef:

    Nou, hier kan ik echt niet van janken hoor. Ik heb geen verstand van auto’s zoals je al eens zuinigjes opmerkte, maar van mooi vinden hoef je geen verstand te hebben. Ik vraag me trouwens af of jij wel verstand van auto’s hebt. Kun je er een repareren? Als je een raar geluid hoort weet je dan direct wat het is?
    Maar goed, deze is nogal protserig, ik hou meer van klassieke modellen, Jaguar bijvoorbeeld (http://www.autoweek.nl/rijimpressie.php?id=160)of Rover (http://home.isn.nl/709/), Roll Royce (http://www.freewebs.com/carsyouwouldlovetoown/rollsroyce.htm), MG. Die hebben tenminste karakter, Die jij laat zien is een karikatuur. Jij hebt echt geen smaak Mack, bah, valt me tegen hoor!

  14. Xiwel schreef:

    Beetje dom dat ie geen dak heeft. Het enige voordeel van een auto t.o.v. een fiets is dat je droog kan zitten. En als je van wind door je ‘haardos’ hou, dan gaat er echt niets boven een fiets. Daar heb je zelfs wind door je benen. 🙂

  15. Jolie schreef:

    Tjonge… Misschien moeten we auto’s maar opnemen in de toegepaste kunst? Dit is toch net een Art Deco-theeservies van Theodor Wende, of eh, zo’n Neo-art-doco-keukenmachine 😉 http://www.metrokane.com/site_files/mk_ice_o_matic.aspx

  16. Laurent schreef:

    @Frankie: kun je mij even uitleggen wat deze Rover http://geencommentaar.web-log.nl/geen_commentaar/2006/11/koop_toch_eens_.html met een piemel te maken heeft? Heb jij wel eens een piemel met reservewiel achterop gezien?
    @Margo: die link naar Rover klopt niet. Welke was dat?

  17. mack schreef:

    @Margo: Van alle Jaguars kies jij de uitgerekend de lelijkste ooit? Hoe krijg je het voor elkaar joh. Jij hoort gewoon in een BMW ofzo.

  18. Eva schreef:

    Ik heb een schittert idee. Als we nou eens met z`n allen een weekend in een Van Der Valk hotelletje langs de snelweg gaan zitten, wij als webloggers. Dan zetten we onze auto`s op het parkeerterrein en gaan we fijn onder het genot van een dampend kopje koffie/koel glaasje bier een stevige discussie aan over de diverse auto`s.
    Ik weet zeker dat het dolletjes wordt.

  19. Eva schreef:

    Schitterent? Schitterend kan ook.

  20. FrankiePebbles schreef:

    @ Laurent
    Sorry dat ik het zeggen moet, maar jouw Rover valt niet onder de prestigieuze auto’s en is daarmee nauwelijks een fallussymbool. Waarom? Hij oogt niet duur genoeg.

  21. Laurent schreef:

    @Frankie: gelukkig maar!

  22. FrankiePebbles schreef:

    @ Laurent
    Precies wat je zegt. Lees mijn nieuwste logje maar.

  23. Hermanus schreef:

    Playmobile-auto

  24. Felicita schreef:

    Dat klinkt gezellie Eefje ! Kan daar dan meteen het onderdeel tomaten* gooien naar Kiddy en Kontje voor de Vrouwtjes ingepast worden ? Kunnen wij ons ff lekker afreageren op onze testosteronhelden. En zij vinden dat denk ik best wel geil.
    * Pepernoten, kerstkransjes, oliebollen; al naar gelang het seizoen. We blijven natuurlijk wel stijlvol en zo stoten we tevens de antroposofische medevrouw niet voor het hoofd.
    Als mediator zouden we Luchtput kunnen vragen.
    En uiteraard met veel ‘OpZoutenZoutjes’ naast de borrel. (Voor jou natuurlijk een roseetje, Greetje.)

  25. Emma/Greetje schreef:

    @ Felicita: kijk, aan jou heb ik wat!

  26. Hermanus schreef:

    @Felicitaart : heb je behoefte om je af te reageren op mannen dan ? is je vingerplant dood ?

  27. frans54 schreef:

    Nog meer stukken blik, ik had net zo goed de oudere logjes over kunnen slaan.

Zegt u het maar

