Er huist een rapper in elk van ons.

Als het om auto's gaat, voel ik mij vaak onbegrepen. Zowel door mannen als door vrouwen. Die laatste groep neem ik het niet kwalijk, maar dat veel mannen mijn autoliefde ook niet meer begrijpen, dat baart me toch ernstig zorgen. Want wie kijkt er nog naar het ontwerp van een auto? Wie ziet nog fraaie, vloeiende en trefzekere lijnen? Wie let er nog op de historie van een automerk? Wie raakt er nog in vervoering van een melodieuze brul van de motor? Wie houdt er nog van achterwielaandrijving? Wie houdt er nog van autorijden eigenlijk?

Allemaal niet belangrijk! Er moet bloetoes in zitten, en ruimte. Er moet tomtom in zitten, en de motor moet de modernste techniek bevatten, ongeacht of die techniek een verbetering is. En de auto moet een A-label (aflaat) hebben want daarmee worden onze milieu-misdrijven ons vergeven. Op papier moet hij veilig zijn en hij moet stikken van de electronische rijhulpjes. En hij moet vooral nieuw zijn. Want nieuw gaat boven mooi! Liever een nieuwe middenklasser die niet meer stuurt van de opties, dan bijvoorbeeld een Citroën DS. Als we ergens op visite gaan dan moeten we een nieuwe middenklasser diesel kunnen neerkwakken op de oprit.

Droomauto's zijn allang niet meer de Porsches, Ferrari's of Aston Martins. Welnee. Liefst een Duitse diesel met de trekkracht van een Mack. En als het dan nog kerstboomverlichting aan de voorkant heeft, nou, dan is het in elk geval goed, al lijkt de auto op een volgespoten condoom. Ja, er huist een rapper in elk van ons.

7 reacties op “Er huist een rapper in elk van ons.

  1. Bjorn schreef:

    Jouw voorkeur voor Italiaanse voitures is niet onbegrepen. Het is ongenaakbaar door je in de praktijk gebracht. De mensen die jou zouden moeten begrijpen, schrikt dat af. Ben ik bang.

  2. Jolie schreef:

    Maar eh, blonde vraag, is dit, deze audi, een droomauto? Als je t mij vraagt is ie uit verhouding..? het hele deel onder de ramen (motorkap, portier etc) is te hoog… Hij oogt daardoor als een oud mannetje met een veel te hoog opgetrokken broek.. 😉 Dan heb ik toch liever zo’n auto http://homepage.ntlworld.com/hegazy/w-faliphon.htm -als ik ooit nog een rijbewijs haal 😉

  3. Laurent schreef:

    Ik reed laatst nog in een Toyota Prius. Alsof je in de trein zit, maar wel zelf moet sturen. Gaaaaap.

  4. Van de Pot Gerukt schreef:

    Mijn voertuig heeft de acceleratie van de DB9, de topsnelheid van de Zonda. Geen franjes, geen TomTom. Maar aangezien ik mij geen vier wielen kan permiteren met dergelijke prestaties heb ik het op twee wielen gehouden. En hier in de Pyreneën staan maar weinig flitspalen en bochten te over. Een aanrader.
    Was getekend

  5. Emma schreef:

    Ik heb een fiets.

  6. Margo schreef:

    Ik wel.
    Mwjah..
    Historie? Ach …
    Ik niet. Ik hou niet van gebrul.
    Ik niet. Als ‘ie maar lekker vlot rijdt, met voorwielen of achterwielen of alle wielen.
    Ik!!!

  7. Menrike schreef:

    Hier een vrouw die ook geen verstand heeft van auto’s. Maar heb ooit een oud kevertje gehad en dat was de mooiste auto die we ooit gehad hebben. Daar kan de huidige lease-Mercedes van mijn man niet aan tippen!
    Het geluid als ik startte, met handschoenen rijden in de winter, de binnenkant van de ramen krabben als het had gevroren, het typische oudeauto-luchtje… En weet je, ik praatte tegen hem en hij luisterde. Echt waar!!!
    Met pijn in mijn hart heb ik hem jaren geleden moeten verkopen… en met weemoed kijk ik naar langsscheurende kevers met hun brulmotor!

Zegt u het maar

