Niet te koop

Vandaag was het eindelijk zover; ik werd gebeld door de spuiter dat de auto klaar was. Motorkap bijgewerkt, voor- en achterbumper overgespoten, kofferbak overgespoten, deze wagen is weer strak! We hebben het hier over een Alfa Romeo, dus Italiaans, uit 1998 met 92.000 km op de klok. Nergens roest, bijna alles functioneert, en zelden problemen. Dus geheel tegen ieders verwachtingen in rij ik al drie jaar redelijk goedkoop en probleemloos (nieuwe distributieriem, spanrol, banden en accu) in een ondertussen 11 jaar oude Italiaan. Een Alfa nog wel, qua imago de Berlusconi (lees: onbetrouwbaarste) onder de Italianen. Soms moet je gewoon geluk met een tweedehands auto hebben, en soms is een nieuwe auto al een ramp. Vroeger zeiden ze dat er tegenwoordig geen onbetrouwbare auto's meer gemaakt worden, maar tegenwoordig zijn ze er weer, de onbetrouwbare auto's van vroeger. Maar wat wil je ook met al die ellendige electronica aan boord die nergens goed voor is. Een Ferrari F40 maakt nog steeds een vrijwel ongeëvenaard snelle sprint naar 200 km/u in 12 seconden. Hitsige turbo's en vlammen uit de uitlaat! Waar zie je dat nog?
In onderstaande auto gaat het allemaal wat rustiger aan want de bestuurder is ook geen 39 meer! Maar nog wel steeds een jongetje als hij achter het stuur kruipt. Ik ben net nog stiekem even gaan kijken. Deze foto's zijn overigens van drie jaar terug, maar het gaat om het idee.

21 reacties op “Niet te koop

  1. Bjorn schreef:

    Mooie wagen. En dat meen ik!

  2. Xiwel schreef:

    Je APK vervalt over 4 maanden. 🙂

  3. ria schreef:

    Voor mij is het gewoon een rode auto 😉

  4. Hermanus schreef:

    Mooi huis met een prachtige carport ook!

  5. fien schreef:

    En dan dat uitzicht.

  6. Jolie schreef:

    Wauw, hij is supermooi!
    Vind je het niet jammer dat nu alle stickers eraf zijn?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Alfa_Romeo_156_N_Technology_Augusto_Farfus_WTCC_2006_Curitiba.jpg

  7. Laurent schreef:

    Kijk, over het uiterlijk van die motor is tenminste nog nagedacht, dat je niet tegen een of ander plastic deksel zit aan te kijken dat bijna de hele ruimte donineert.

  8. fien schreef:

    Ik heb trouwens net mijn auto (nieuw gekocht), 11 jaar oud, weggebracht. En die wordt nu gesloopt!!! Dus heeft jouw Alfa het niet gek gedaan.

  9. Leez schreef:

    Ik mag binnenkort misschien wel weer een auto van mezelf. Ik zou heel graag bovenstaand aanschaffen, ware het niet dat ik nu moet letten op: zuinigheid en betrouwbaarheid. Hij moet ook practisch zijn (niet te groot, makkelijk parkeren, kunnen er kinderen in?), en goedkoop in aanschaf en maandelijkse kosten.
    Als ik heel af en toe met je mee mag rijden, Mack, ga ik het wel redden, denk ik.

  10. Margo schreef:

    Ja, dat is een wafferse wagen! Ik vind het alleen een beetje stom dat het nummerbord voor niet in het midden zit. Nu is het net of ‘ie een pleister op z’n wang heeft.

  11. Jolie schreef:

    Haha, die is grappig Margo 🙂 Zo kijken mijn huisgenootjes ook altijd naar auto’s,
    zie http://www.bitstorm.org/2004-5/Auto_s_met_gezichten.html (er zijn wat plaatsjes weggevallen, Edwin is zijn CMS aan het herprogrammeren ;-))
    Gek genoeg had ik dit logje in mijn (koorts)dromen verwerkt, ik droomde dat jullie even bij ons langsscheurden en half op de stoep parkeerden (wij hebben helemaal geen stoep.) Enz enz enz 😉

  12. Emma schreef:

    Ik vind het een te gekke kleur. Dat wel.

  13. mack schreef:

    @Jolie, die stickers plak ik alleen in het weekend. Een heel gedoe elke zondagavond, om het er weer af te krijgen.
    @Laurent: Italianen. Meesters van het design.
    @Fien: Merk, type, motorisering en bouwjaar graag.
    @Leez: Dat moet te regelen zijn. In de 156 zit niet gek veel bagageruimte. Zelfs de sportswagon is behelpen.
    @Margo: Je weet toch wat het betekent in de psychiatrie hè, mensen die in de war raken van iets wat niet precies in het midden zit? 😉
    @Emma: Dank je. De spuiter vond het een rotkleur.

  14. Margo schreef:

    Wat weet jij van psychiatrie wat ik niet weet? Ehm, ik kan slecht tegen scheve dingen, schilderijen en kleedjes en als het niet in het midden zit moet het volgens de gulden snede. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_snede).
    Maar dat heeft niks te maken met jouw nummerbord, van je auto, sorry. Daar heeft Jolie meer gelijk, ik zie auto’s ook als aardig, sullig, agressief enzovoort, en jouw auto komt, ja nogmaals sorry, toch een beetje sullig over met die pleister op z’n wang. Dan denk ik: zeker gesneden bij het scheren … Maar ook wel aandoenlijk hoor!
    (Trek je er niets an aan, ik ben gewoon een beetje gestoord).

  15. Margo schreef:

    Aaaah, wat een PRACHTIGE auto!!!!

  16. Smitsky schreef:

    Weet je, ik vind je auto mooi. Heeft stijl..echt waar.

  17. mack schreef:

    Smitsky: vind je het goed als ik vannacht even van je droom?

  18. Smitsky schreef:

    Al doe je het de hele nacht, no problem 😉

  19. Felicita schreef:

    Nu; gelukkig hoef je niet bang te zijn dat je ooit over mij moet gaan dromen ! Of het moet een nachtmerrie zijn. Ik rijd immers nog steeds in die zeegroene Volvo rond. Jeweetwel; wat jij een auto voor boer’n pummels vindt. Inmiddels is ie bijna 18 jaar oud. Wél vorige week weer door de keuring gekomen. Ben benieuwd of jouw bolide dat ook gaat halen ;).

  20. mack schreef:

    @Felicita: Nee, jij begrijpt mij niet helemaal. Ik heb niks tegen welk merk auto’s dan ook. Het wordt pas een probleem als mensen gaan opscheppen over eigenschappen die hun auto niet heeft. Heel vaak zijn dat VAG-rijders. Zo’n oude Volvo die door de keuring komt is te prijzen. Niet vanwege zijn bochtgedrag maar vanwege zijn betrouwbaarheid.

Zegt u het maar

