Bellisimo

Ik weet het niet meer hoor. Waarom maken Italianen toch zulke mooie auto's dat ik bijna moet huilen. Kijk deze Alfa Guilietta nu toch weer eens. Hij is wonderschoon! Echt met afstand de mooiste middenklasser van het moment, als je het mij vraagt. Het moet toch dodelijk frustrerend zijn voor Duitse designafdelingen, dat Alfa doodleuk met zoiets komt? Woedeaanvallen zijn volksziekte nummer 1 bij de oosterburen. Er zijn al Duitse autofabrikanten die Italianen aan het hoofd van hun designafdeling hebben staan om hun auto's wat meer Schwung te geven, maar het wil niet echt lukken. Het blijft emotieloos, koud staal, gemaakt om het ego van de bestuurder een boost te geven, wat er bij onze oosterburen gemaakt wordt. Voorrang krijgen is een kwestie van sympathie.

35 reacties op “Bellisimo

  1. Margo schreef:

    Ja, ik moet toegeven, dit is best een aardig karretje! Kostdah?

  2. Irene schreef:

    Margo, verdorie. Eén minuut.
    Hij is leuk, mack. Of moet dat in dit geval ‘zij is leuk’ zijn?

  3. mack schreef:

    Vanaf € 23.950,-

  4. Margo schreef:

    @Irene: Whoehahaha!
    Mack: Goh, dat valt nog mee! *gaat sparen*. Ik vind dit echt een vrouwenauto. En rijdende in deze auto moeten wij een hoofddoekje ombinden. Een witte, en een zwarte grote zonnebril!

  5. Margo schreef:

    Kan dat dak er ook af?

  6. Linda schreef:

    Ik kraak mijn man vaak liever af dan hem bijstaan maar bij deze: Alfa’s zijn geen vrouwen auto’s… Twingo’s, dat zijn vrouwen auto’s..

  7. Margo schreef:

    Want als het dak er niet af kan koop ik ‘m toch maar niet.

  8. Margo schreef:

    Linda: vloek niet zo!! Dit is een vrouwenauto bij uitstek!!!

  9. mack schreef:

    Een vrouwenauto heeft geen 235 pk.

  10. Emma schreef:

    Huilen? PMS?

  11. Bjorn schreef:

    Zouden de makers van Arts en Auto weleens gedacht hebben aan Vrouw en Auto?

  12. mack schreef:

    @Emma: Dat zal vast een enorme hartzeerveroorzakende afkorting zijn, maar ik ken hem lekker niet en ik google hem lekker ook niet.

  13. mack schreef:

    Arts en auto? Is daar een blad voor? Artsen rijden Saab. Die hebben daar geen blad voor nodig.

  14. Hermanus schreef:

    Glazen dak? Gejat van Peugeot.
    Ontzettend lelijke klutauto.
    Ik rust mijn zaak.

  15. mack schreef:

    Jaloerse homo met je Peugeot.

  16. Jenni schreef:

    Ik wul deze wel. Ruilen we die stink-mondeo van hem wel in. Hoeft hij niets van te weten.

  17. Margo schreef:

    Oh? En waarom dan wel niet? Houden vrouwen soms niet van hard rijden? Wat een sexistische opmerking. Je wil ‘m gewoon als een mannen auto zien omdat het afbreuk doet aan jouw macho zijn als vrouwen in dezelfde auto’s rijden als jij mooi vindt. Ik wil wedden dat je ‘m al minder mooi vindt na alle vrouwelijke reacties hier.

  18. Eva schreef:

    Ondanks dat het een mooie auto is en ik niet meer fatsoenlijk op de snelweg kan rijden zonder elke keer aan jou te moeten denken als ik een alfa voorbij sjees, vraag ik mij toch 1 ding af: dat nummerbord. Stoort jou dat nou niet?

  19. Henderijn schreef:

    Precies Eva. Dat nummerbord, het enige wat mij enorm afleid. (en dat van die alfa’s heb ik ook ;-))
    Owkee, owkee, verder is het een mooie auto!

  20. Margo schreef:

    Inderdaad, dat asymmetrische door dat nummerbord. Valt hier minder op omdat ‘ie net als de auto wit is. En ook ik heb dat ik aan Mack denk bij het zien van een Alfa en het horen van Coldplay. Er wordt veel aan je gedacht Mackus!

  21. mack schreef:

    Eva: Geenszins. Ik vind dat juist mooi.

  22. mack schreef:

    @margo: Dat vrouwen Alfa’s mooi vinden is al sinds jaar en dag zo.

  23. rob hamilton schreef:

    Mag ik ook zeggen dat het hele uiterlijk, de styling zoals dat schijnt te heten, mij geen ene bal interesseert? Die auto moet me van A naar B brengen en graag veilig en wel. En wat kan het mij dan verder schelen hoe zo’n machine eruit ziet? Of komt dit in de buurt van godslastering?

  24. mack schreef:

    Nee helemaal niet. Dan ben je gewoon niet geinteresseerd in auto’s. Dat kan.

  25. R van InR schreef:

    Weten die Italianen nu nog niet dat er een nummerbord midden voor moet zitten?
    Maar ik ben het met je eens, de kleur is mooi. Een echte vrouwenauto.
    Nu nog even aan de betrouwbaarheid werken . . .

  26. mack schreef:

    Het is dat jij geen Duits kan lezen, maar anders stuurde ik je wat Adacstatistieken over de betrouwbaarheid van KDF’s.

  27. R van InR schreef:

    Het is niet nodig zo fel te reageren. (Als je geen Duits spreekt mag je hier helemaal niet wonen).
    Kijk, je hoeft je niet te schamen dat je een Alfa rijdt. Iedereen doet wel eens een miskoop.

  28. mack schreef:

    Dat zeg je nu steeds R van InR, dat ik fel reageer, maar ik herken dat helemaal niet. Ik kom slechts met feiten, aan het licht gebracht door de Duitsers zelf. Nou vooruit jij je zin. VW heeft het abonnement op de laatste plekken in de betrouwbaarheidsstatistieken. En naar goed VW-rijders gebruik moet je dit ontkennen en vooral snel vergeten. http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=8221

  29. Eva schreef:

    Zucht, hier ook al zo’n fanatieke anti VW-er. Ik riep ooit eens dat ik wel een Golfje zou willen en dat kwam mij bijna op een echtscheiding te staan.

  30. R van InR schreef:

    Dat artikel in de autointernationaal is uit de prehistorie en de tekst “powerful zwarte Golf TDI” komt er niet eens in voor. Ik heb nog nooit een defecte luchtmassameter gehad!

  31. mack schreef:

    Ik ook niet. Want hij is vervangen en ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

  32. Irene schreef:

    @mack: Ik kwam hier nog even kijken of ik iets gemist had en waarom VW-rijders opeens niet meer verkeerd zijn, anders had ik die laatste reactie gemist. Haha, geweldig. 😀

  33. mack schreef:

    Irene: natuurlijk zijn ze niet verkeerd, maar ze kunnen hun auto zo onterecht de kwaliteit van degelijkheid toedichten. Die R van InR, ken jij die? Die heeft het over prehistorisch berichtgeving. Zijn TDI is kennelijk een stuk minder prehistorisch? Nou ja, mocht je hem nog spreken, ik heb hier een linkje (staat sinds vandaag op internet) over een auto met dezelfde motor als R van Inr’s tdi. Moet je eens goed luisteren wat er gezegd wordt over de luchtmassameter…

  34. Laurent schreef:

    Hm, ik heb aan die Rover diverse malen minder te repareren gehad bij een APK. Maar de ellende met moderne auto’s is dat er ook meer op zit dat kapot kan.
    Bij mijn Peugeot 205 was ook die koplampverstelling defect. Onbegonnen werk om te repareren, dus is het nu gewoon maar gedeactiveerd, en staan de lampen op een vaste hoogte.

Zegt u het maar

