Het beste voetballand ter wereld volgens Mack’s zelfverzonnen regels.

Het zal ongetwijfeld eerder zijn gedaan, maar ik weet niet waar en wanneer. Maar ik vond dat het tijd werd voor een overzicht waar je wat aan hebt. Rangen en standen, daar hou ik van. Ik ben dus eens gaan kijken welk land er op basis van prestaties op het WK, het EK en de Copa America zich het beste voetballand aller tijden mag noemen.

Ik heb geprobeerd een zodanige puntentelling te verzinnen dat Nederland bovenaan zou eindigen, maar op een eerlijke consequente manier ging dat niet helemaal. Of ik zou voor de winnaar van het EK in 1988 100 punten toe moeten kennen en voor de nummer twee, zes, maar dat liep nogal in de gaten. Uiteindelijk kwam ik tot de volgende puntenverdeling: de eerste vier op een WK krijgen respectievelijk 10, 8, 6 en 4 punten en op een EK of een CA is dat 6, 4, 2 en 1 punt. Verder heb ik bij Tjecheslowajoegeslovakije en aanverwante landen de punten bij elkaar opgeteld, omdat ik met de puntentelling begonnen ben in 1959 en die landen niet steeds dezelfde grootte en naam hadden. Bovendien vormden ze geen bedreiging voor de positie van Nederland, anders had ik er zeker aparte landen van gemaakt.

Dus alle resultaten gescoord voor 1959 worden door mij nietig verklaard. En dan kom je uiteindelijk tot een verrassende uitslag. Duitsland is niet de beste! Hoera! Download bestand

9 reacties op “Het beste voetballand ter wereld volgens Mack’s zelfverzonnen regels.

  1. Marietje schreef:

    Je bent boekhouder of je bent het niet.

  2. mack schreef:

    We kunnen Frankrijk zelfs nog inhalen deze keer. Mits we wereldkampioen worden. En dat worden we, want ik heb gehoord dat dat deze keer het doel is van de deelname. Heel mooi natuurlijk, maar hadden ze niet even kunnen zeggen dat dat alle vorige keren niét het doel was? Dat had mij behoorlijk wat teleurstellingen bespaard.

  3. Hermanus schreef:

    Misschien moet jij eens wat meer tijd met je gezin doorbrengen. En laat dit soort lijstjes lekker achterwege.
    Brazilië 1………….pffffffffffff. M’n bips.

  4. mack schreef:

    Als jij verstand van voetbal had, had je niet onderaan gestaan in je eigen poel.

  5. Bjorn schreef:

    Mooie kleurtjes. Jammer dat Blad 2 en Blad 3 leeg zijn. Misschien hadden we dan wel gewonnen

  6. Richard schreef:

    Maar goed dat er een Copa Americana is..

  7. Margo schreef:

    Hhaahaha! (ik moet even lachen om je opmerking tegen Hermanus)

  8. Laurent schreef:

    Ha, die stuur ik eens even door aan mijn broer, lijstjesmaker sinds 1970.

  9. Elbakero schreef:

    Geweldig

Zegt u het maar

