De jarige

Voor ik goeiemorgen zeg, ben jij op je brommer weg” zong Herman van Veen in misschien wel het mooiste lied over een dochterje ooit. Zo gaat het inderdaad. Ik heb nooit een brommer gehad, bovendien ben ik geen dochter, dus voor mij ging het niet op. Toen ik voor het eerst motor ging rijden kwam ik, toen ik overmoedig werd, ten val. Ik was schaaf gewond, en de motor had oppervlakkige schade maar als de bestuurder geen geldig rijbewijs heeft, is dat voor de verzekeringsmaatschappij aanleiding om niet uit te keren. Jaren later heb ik dat motorrijden nog eens herhaald, op de eerste motor van mijn schoonvader, een Bol d’or voor de kenners, maar dat ging verder goed. De motor op de foto is onderhand zijn tiende, want de man is nooit tevreden. Terwijl ik denk, een motor is een motor, toch?

Tegen onder andere dit gevaarte moet ik het eind volgende week weer opnemen met mijn Alfa Romeo, want het motorweekend van vorig jaar wordt herhaald. Geen van de partijen heeft zich bekeerd, dus het is nog steeds één auto en een handjevol motoren. Let trouwens eens op de spiegel van de motor, daarin bevindt zich een rode Alfa Romeo. Doorgaans zijn in motorenspiegels, auto’s alleen zichtbaar in het daarvoor bedoelde gedeelte, maar voor Alfa’s geldt dat niet. Die zijn alleen zichtbaar in het niet daarvoor bedoelde gedeelte van de spiegel.

Mega Toby op de foto was jarig vandaag, en zo ziet een jarige er uit. Mega Mindy was niet in haar rol en dan heet ze overigens gewoon Mieke.

9 reacties op “De jarige

  1. Hermanus schreef:

    Och, ist weer zover. Ik zal 48 uur staande bij staan!

  2. Giva schreef:

    Ik vind dat Hans al aardig stoer kan kijken voor een zesjarige. Hij was even vergeten dat hij een held op sokken is! 🙂 Tammar zit precies zoals een lief meisje achter op de motor moet zitten.
    Leuk die vlechtjes! Jammer dat de pony scheef geknipt is! 😉

  3. ria schreef:

    Stoer hoor. Hier staat nog een ouwe Honda 750 four in de garage, die glimt lang niet meer zo 😉

  4. Frankie schreef:

    Het is nog veel erger met die pony dan ik dacht.

  5. Theet50 schreef:

    Als je op jouw werk ook zo slecht telt, zal Jan er niet zo blij mee zijn.
    Het is niet de 10de motor maar de 4de.
    Als ik het goed uitgerekend heb, heb je maar liefst 150% overdreven!!

  6. Irene schreef:

    Aha, geen zijwieltjes dit keer.

  7. Eva schreef:

    Ik heb van de week Daan zijn pony geknipt en het ziet er dus precies hetzelfde uit (maar dan zonder vlechtjes). Niet geleerd dus van andermans fouten.
    In elk geval, de motor wordt hier door het mannelijk volk met veel goedkeuring bekeken. Papa zijn motor is mooier, maar deze is ook heel mooi 😉

  8. Jolie schreef:

    Van wie was die eerste motor, waarmee je viel dan? Nu ben ik wel benieuwd naar de rest van het verhaal 🙂
    En ook nog…. Van Harte Gefeliciteerd met Hans! We waren weg, en ik heb nog niet zo’n briljante twittersmartphone waarmee ik ff snel felicitaties kan tikken, (dus ik heb weer een hoop mensen gepasseerd deze Verjaardagspiek rond de 18e ;-})

  9. Mack schreef:

    Die was van een vriend. Kameraad zeggen ze hier. Hij had een gevaarte met een of ander kleppensysteem dat openging bij zoveelduizend toeren, en dan kwamen er extra pk’s vrij. Dat ding zat in no-time op 170. Ik reed zeker 10 km/u toen ik uitgleed over natte bladeren. 😉 Jammer dat je dat nu vraagt. Anders is het zo’n stoer verhaal.

Zegt u het maar

