De 17 van DWDD (4)

Margo komt na Frans op de linklijst. Margo woont volgens mij ergens op de grens van Zuid-Holland en Brabant, daar waar het biesbost. Margo heeft op vele plekken op de wereld gewoond en weet erg veel van fotograferen. Verder is ze een absolute tegenstander van typepad, en een voorvechtster van wordpress, wat dat ook moge betekenen. Ik lig regelmatig in de clinch met haar maar zoals de Duitsers zeggen: wass sich liebt, das neckt sich. Tenminste, daar hou ik het dan maar op.

Wie zij eruit gooit: Willem van Hanegem. Omdat drie voetballers in de lijst een beetje overdone is en als het aan haar lag pleurde ze er nog veel meer uit, maar dat is tegen de regels. Willem van Hanegem. Oprecht, gortdroog en vrij van kapsones. Dag Willem.

Wie zij toevoegt: Anne Frank. Omdat zij een persoonlijk beeld, gezien door de ogen van een opgroeiend kind, van de oorlog heeft weergegeven in haar dagboek.
Dat dagboek wordt nog steeds gelezen en is heel belangrijk, juist voor kinderen, om een idee te krijgen van de bezetting en de onderdrukking van de joden en wat het ondergedoken zijn betekende. In die zin is het belangrijk omdat wij dat nooit mogen vergeten. Aldus Margo. Ik kan daar niks meer aan toevoegen, behalve “welkom Anne.”

Morgen moet ik even zien of het lukt, want de mail ligt eruit. Hermanus slaan we even over want die houdt niet van spelletjes die hij links vindt, bovendien heeft hij niet gereageerd op mijn verzoek. Dan ga ik proberen Irene te bereiken. Wilt u ook een beurt en staat u niet in mijn linklijst, maak het dan kenbaar in de reacties of stuur mij een mailtje.

De lijst is te zien rechtsonder buiten beeld. Even scrollen.

10 reacties op “De 17 van DWDD (4)

  1. tienet schreef:

    Ik ben het helemaal eens met Anne, ik had haar ook op mijn lijstje staan. Maar goed, ik heb nog genoeg andere kandidaten over, dus geen probleem tot dusver.

  2. Eva schreef:

    Ik had ook eerst Anne maar omdat ik op haar Wiki las dat zij nooit het Nederlandse staatsburgerschap heeft gekregen, dacht ik dat ze niet was toegestaan. Maar ach, kniesoor.

  3. Laurent schreef:

    @Eva: verdomd, dus Verdonk en Leers zouden haar ook zo weer het land uitgezet hebben.

  4. Mack schreef:

    @Eva: dat wist ik niet eens. Nou ja, laten we er maar van uit gaan dat Nederland, als ze het overleefd had én het dagboek had geschreven, er als de kippen bij geweest zou zijn om haar te naturaliseren. Want dan kan dat ineens wel.

  5. R van InR schreef:

    In een lijst met andersdenkenden vind ik elke voetballer te veel.

  6. Ximaar schreef:

    Als het om dwarse voetballers gaat, dan liever Van Hanegem dan Gullit. Maar eigenlijk vond ik Van Hanegem ook een prima dwarse trainert net als die Van Gaal. Om dwars te zijn bij Bayern moet je wel wat in je mars hebben. 🙂

  7. Margo schreef:

    Liggen wij regelmatig in de klinch? Geef nou eens gewoon toe dat ik gelijk had je WordPress door de strot te drukken! Anders zat je nou nog te frutten op dat eigen domein waar niks van klopte.
    Ik vond typepad inderdaad een zooitje maar dat heeft web-log erop gezet en web-log, dat is nu algemeen erkend, is een flutklupje.

  8. Linda de Jong schreef:

    Door Ximaar valt het me nu pas op dat Gullit in de lijst staat… Gullit!!!! Echt belachelijk!!! Ik weet hoe je over Johan denkt, en ondanks dat ik het zwaar overtrokken vind, snap ik het wel (een beetje), maar Gullit!! Wat erg!!
    En Martin… Ook ik mis hem, en prijs hem de hemel in, maar heeft hij verandering gebracht?? Dacht hij anders?? De lijst valt me tegen!!

    Hier hebben we het nog over…

  9. Irene schreef:

    Ik heb je gemaild (ik zeg het maar even, voor het geval je nog steeds hetnetproblemen hebt).

  10. mack schreef:

    Nee, ik heb de mail binnen.

Zegt u het maar

