De 17 van DWDD (8)

Jolie verblijft momenteel op haar vakantieadres in België. Dat heeft haar er niet van weerhouden mee te doen met deze reeks. Jolie is moeder van twee dochtertjes, praat soms wartaal omdat zij haar programmeerwerkzaamheden en blogactiviteiten door elkaar haalt, deelt veel knipoogjes uit, en heeft een sprookjesachtig uiterlijk waarmee ze de rol van de goede fee prima kan vervullen.

Wie zij eruit gooit: Johan van Dondersloot. Goedemoggel. Dat moest vast zijn Joop Donkervoort, maar dan getypt op een automobieltje. Ze heeft daar verder geen motivering voor. Joop Donkervoort is een uiterst aimabel mens, met liefde voor de pure sportwagen zonder opsmuk of bling-bling. Rauw en puur. Zijn auto’s rijden de gevestigde orde compleet zoek, en alleen daarom al zou hij hier een plaats verdienen. Het doet mij pijn. Dag Joop.

Wie zij toevoegt: Felipe Rodriquez. Jolie schreef, vast ter compensatie van de hiervoor ontbrekende, de langste motivatie tot nu toe. En dan zegt ze er nog bij dat ze op een mobieltje typt, anders zou het nog langer zijn. Ik behoud mij echter het recht voor om de motivatie tot in de essentie in te korten. Felipe, zo zegt Jolie, is de oprichter van XS4all die het Nederlandse internet op de wereldkaart heeft gezet. Zonder Felipe zou Nederland vandaag niet de prominente plek op internetgebied innemen die het vandaag inneemt. Helaas lijdt Felipe aan een ernstige vorm van MS en kan niet meer uitvoeren wat zijn lust en zijn leven was. Van Jolie mag Felipe op 1, want zonder internet geen bloggers, zegt ze. In deze lijst is er echter geen rangorde. Alle 17 zijn even belangrijk. Als het geen Nederlandse lijst was geweest had ik Steven Hawking toegevoegd, ook iemand met MS die grote prestaties levert. Welkom Felipe.

Inmiddels heeft mevrouw Kip ook al gereageerd. Terwijl zij nog niet eens wist welke de keuzes van Jolie waren, die moest ik nog mailen, maar kennelijk wilde ze erg graag de beurt. Kan gebeuren. Net als Bjorn, Hermanus en Jolie verwijdert zij iemand waarvan het mij pijn doet dat die uit de lijst verdwijnt. Maar ik heb geen zeggenschap bij dit spelletje. Ik ga de volgende, Laurent, mailen.

Wilt u ook een beurt en staat u niet in mijn linklijst, maak het dan kenbaar in de reacties of stuur mij een mailtje.

De lijst is te zien rechtsonder buiten beeld. Even scrollen.

11 reacties op “De 17 van DWDD (8)

  1. Laurent schreef:

    Ik dacht dat Rop Gonggrijp de oprichter van XS4ALL was. Maar dat is inderdaad wel een belangrijk moment geweest, en bovendien nog steeds een van de beste providers.Stephen Hawking heeft trouwens ALS, iets waar je normaal relatief snel aan overlijdt, maar hij niet dus.

  2. yukikopesik schreef:

    De keuze van Jolie verbaast me niet echt. Al had ik nog nooit van die naam gehoord.

    Maar ik hoop niet dat je dit ook van mij gaat verwachten, ik ben niet zo goed in mensen eruit gooien. En ik ken geen andersdenkenden die ik er tussen zou willen hebben. Gelukkig sta ik onderaan en kan nog even gaan nadenken.

  3. Mack schreef:

    @Yukiko: je kunt snel even een wikpagina van jezelf aanmaken

  4. Mack schreef:

    @Laurent: ja, AlS dat is waar ook. Vergissing.

  5. Eva schreef:

    Ik ben het helemaal eens met Jolie! 🙂

  6. yukikopesik schreef:

    @Mack, verleidelijk, maar…. nee. Ik weet al iemand. Ik weet alleen niet of ik dan ruzie krijg met Mellody 😉

  7. Mellody schreef:

    @Yukiko: Je krijgt met mij geen ruzie over een lijstje dat hier op Macks blog staat…je maakt me alleen maar nieuwsgierig …en degene die jij nomineert zegt iets over jou, niet over mij.

  8. Jolie schreef:

    Dankje Eva en Yukiko! 🙂
    Dat snap ik Laurent, Rop was in de jaren 80 oprichter van het tijdschrift Hack-Tic (mijn man bewaart nog exemplaren van dat blad ;-))

    Maar zonder de spirit van Felipe en de technische know-how van Cor (èn zonder de financiele risico’s die Felipe heeft durven nemen zeg maar) zou deze eerste publieke internetprovider destijds niet zijn opgericht.

    Hier kun je er e.e.a. over lezen:
    http://www.xs4all.nl/overxs4all/geschiedenis/
    en mn stokoude “5 jarig jubileum-site” vol gekke anecdotes is er ook nog:
    http://www.xs4all.nl/overxs4all/geschiedenis/sites/5jaar/

    En inderdaad, Steven Hawking heeft ALS, Felipe heeft helaas een hele gemene vorm van MS 😦 Wat Hawking kan is voor hem helaas uitgesloten 😦

    Sorry dat ik de automobiel-man eruitgooide, er moest iemand sneuvelen, en het land was niet echt veranderd door zijn auto’s, dacht ik (of het moeten de parkeerproblemen zijn ;-))

  9. mack schreef:

    @Jolie: Wat Hawking kan? Wat kan die dan? Alleen nog denken toch? En Ach, Jos Verstappen moest al het veld ruimen, nu Cruijff weer…dan kan Donkervoort er ook nog wel bij. Trouwens, Joop Donkervoort mocht er eigenlijk niet in omdat hij geen wikipagina heeft, alleen zijn auto heeft dat.

  10. Jolie schreef:

    Zo’n Wikipagina mag je zelf maken hoor Mack. (Al geef ik meteen toe dat ze irritante layoutcode hebben om de pagina’s mee op te maken ;-})

Zegt u het maar

