De 17 van DWDD (14)

Smitsky is nummer 14, het nummer van een voetballer in de lijst die zij keurig laat staan. Smitsky is een stoere vrouw, rijdt motor, bezigt mannentaal en rookt sigaren. Dat laatste gok ik. Ik weet eigenlijk niet waar ze woont, even zoeken op Facebook, ah, het schilderachtige Emmeloord. Ik dacht Urk.

Wie zij eruit gooit: Vincent van Gogh. Smitsky wordt niet warm of koud van zijn penseelstreken. Dat was haar korte maar krachtige motivatie. Er is momenteel veel te doen rond de dood van van Gogh. Er wordt gezegd dat hij geen zelfmoord heeft gepleegd maar dat hij per ongeluk dood geschoten is. Tja, dan zal dat van dat oor ook wel niet waar zijn. Miskend talent. Don McLean zal niet blij zijn. Kan hij de tekst weer aanpassen. Dag Vincent.

Wie zij toevoegt: Midas Dekkers. Een uniek persoon die als geen ander haar weet te boeien met zijn verhalen. De overeenkomsten tussen dier en mens, met daarbij het soort humor dat haar gelijk pakt, en niet te vergelijken met iemand anders. Ondanks zijn monotone geluid weet hij toch haar aandacht vast te houden, aldus Smitsky. Wie noemt zijn kind nou Midas, vroeg ik me altijd af. Midas is de grote boze wolf. Bioloog, dat vind ik ook zoiets. Jaren studeren om daarna een slecht betaalde baan te krijgen. Behalve Midas. Hij heeft iets grappigs maar nooit zonder minimaal één keer irritant te zijn, maar dat is natuurlijk geen enkel beletsel om in deze lijst te geraken. De kunst is om er in te blijven. Welkom Midas.

Ik was gisteren pas om twaalf uur thuis, dus mijn nederige excuses aan Smitsky voor het lange wachten. De volgende die ik vraag is Ximaar, Xinix, Xiwel. Ik ken hem al jaren, maar hij is een volslagen onbekende. Ik kan ook totaal niet inschatten waar hij mee komt, als hij meedoet.

Wilt u ook een beurt en staat u niet in mijn linklijst, maak het dan kenbaar in de reacties of stuur mij een mailtje.

De lijst is te zien rechtsonder buiten beeld. Even scrollen.

Kleine Update: Ik lees zojuist dat zijn ouders hem helemaal geen Midas genoemd hebben, maar dat hij dat zelf heeft gedaan. Dat is toch wel andersdenkend, inderdaad.

Eén reactie op “De 17 van DWDD (14)

  1. Smitsky schreef:

    Geeft niet hoor, dat het ietwat langer duurde. Ben ook wel blij met de nummer 14. En, nee, ik rook geen sigaren. Maar dat zou best nog wel eens kunnen gebeuren..

Zegt u het maar

