Betrokkenheid

Vroeger was ik feller. Tegenwoordig iets meegaander. Ik verzette mij altijd tegen commerciële feesten als Valentijnsdag en Halloween, ook omdat er al genoeg negatiefs over komt waaien uit Amerika. Maar natuurlijk, je bent als mens zelf verantwoordelijk voor hoe je je laat beïnvloeden, en bovendien moet je ervoor waken dat je geen oude zever wordt. Daarbij zijn sommige dingen toch onomkeerbaar dus dan kun je beter meebuigen. Dus, ik heb een doodskist in elkaar getimmerd en die zet ik in de voortuin. Ik schmink mijn gezicht wit, mijn ogen en lippen zwart en giet wat ketchup over me heen. Een paar Draculatanden doen de rest. Voor het donker wil ik erin liggen, en elke keer als de bel gaat open ik het piepende deksel en vraag op holle toon: U wenst, kindertjes der duisternis? Nee, ik vind inderdaad best dat ik eens wat meer betrokkenheid moet tonen.

5 reacties op “Betrokkenheid

  1. Irene schreef:

    Hahaha, dat is nu wat ze quality time noemen.

  2. uitwijkpost schreef:

    Dan hoop ik dat het niet koud en nat wordt.
    Doet je oude weblog het nou en worden je foto’s doorgelinkt naar dit weblog?

  3. Bjorn schreef:

    Doe je dan gewoon ouderwets verder niets aan Driekoningen?

  4. R van InR schreef:

    Pas op dat het deksel niet dichtvalt en dat het dan enorm klemt en je het niet meer open kunt krijgen. Of erger nog, iemand drukt het met geweld dicht en de lucht raakt op.

  5. Margo schreef:

    R van InR: Een beetje Haloweenliefhebber schrikt hier niet van terug. Integendeel!

Zegt u het maar

