Vreemd

Ach, mijn tante heeft Linda erop gewezen dat ik waarschijnlijk vreemd ga. Pijnlijk voor jou, dat je dat kennelijk niet weet, schrijft ze aan Linda. Tja, soms moet een mens zijn nobele plicht doen.

Ik heb het allemaal maar opgebiecht, en tevens haar andere beschuldigingen bekend, want ik kon er niet meer mee leven.
Wel heb ik mijn tante gisterenavond een bedankmailtje geschreven. Ik vond haar altijd al wat raar, nu twijfel ik toch of ze niet iets ernstigers mankeert.

18 reacties op “Vreemd

  1. Margo schreef:

    Van je familie moet je het hebben …

  2. Smitsky schreef:

    En dan zou mijn moeder zeggen, waar rook is, is vuur…:p

  3. yukikopesik schreef:

    Ah… nou snap ik Linda’s reacties op hyves of facebook of waar ik het ook las ineens véél beter. Je hebt er rare mensen bij op deze wereld.

  4. Eva schreef:

    Tante zit zelf nog met een hoop onverwerkte jeugdtrauma’s? Heb je haar een therapeut aangeraden? Hypnose? Gedwongen opname?

  5. mack schreef:

    Wat ik gedaan heb is haar even uit een bepaalde droom geholpen. Het was behoorlijk onbeschoft wat ze deed. Ze probeerde ook nog een wig te drijven tussen mijn moeder en mij, dus ik heb haar een anekdote verteld over haar broer, mijn vader. Die was geen fan van haar.

  6. Irene schreef:

    Voor de ramptoerist zou het oorspronkelijke schrijven ook nog wel in beeld mogen, zodat we precies weten waar het allemaal om gaat.

  7. mack schreef:

    Nou Irene, dat wil een deel in mij natuurlijk wel, maar een groter deel vindt dat niet kunnen.

  8. Margo schreef:

    Het schijnt dat er in iedere familie wel een ‘ tante’ is die zich verveelt en dus gaan zitten rondloeren waar ze een fikkie, en andere familieleden tegen elkaar kunnen opstoken. Zonder onmin kunnen ze niet leven. Ik heb mijn weblog op slot moeten zetten wegens zo’n ‘ tante’.
    Als iedereen zich gewoon eens met z’n eigen zaken bemoeide, zou al heel wat schelen.

  9. Laurent schreef:

    Of is ze misschien dement aan het worden? Dat meen ik serieus. In de allereerste fase lijken die mensen soms helemaal niet verward, maar kunnen ze kleine, merkwaardige dingen gaan doen of zeggen. Achteraf heb ik sommige dingen bij mijn moeder ook zo kunnen duiden.
    Maar hoe dan ook is het niet fijn, dit.

  10. mack schreef:

    @Laurent: absoluut niet. Dan zou ze dat al 30 jaar zijn.

  11. F.W.T. Carpenter schreef:

    Volgens Margot wist iedereen het al van haar en jou.

  12. Kipdelek schreef:

    Heel vreemd, ja. Maar jij, de boekhouder? Nee toch.
    – Laat me ook alsjeblieft in die waan, zodat mijn vertrouwen in de trouwheid der mensheid niet wordt beschaamd. –

  13. mack schreef:

    @FWT Carpenter: Oh, dan heb ik dat onderschat. Ja, het valt natuurlijk wel op, steeds zo’n rode bolide voor de deur.

    @Kipdelek. Ik zal mijn best doen morgen op het boekhoudersexamen.

  14. Kipdelek schreef:

    @Mack; Ja, succes morgen!

  15. Eva schreef:

    Linda al een aanslag gepleegd op Tante Margot? Ik zou haar maar binnenhouden de komende maanden!

    Vrienden van ons hebben zoiets ook ooit meegemaakt. Over haar ging de roddel dat ze vreemd was gegaan (vond ik al knap, de jongen waar ze mee vreemd zou zijn gegaan was een rechtstreekse afstammeling van Quasimodo) maar het heeft toen mooi wel een bom onder de relatie gelegd. Die overigens niet af is gegaan.

  16. F.W.T. Carpenter schreef:

    Rode bolide voor de deur?
    Vandaar dat mijn oprit zo verzakt.

  17. Eva schreef:

    Tante Margot? Volgens mij haal ik wat dingen door elkaar.

    Zo, en nu hou ik mijn kop dicht. Doei!

  18. Linda de Jong schreef:

    Die tante is de reden waarom de brandstapel uitgevonden is, verder niets toe te voegen…

Zegt u het maar

