Amerigo

Tammar, met haar zwartgeschminkte gezicht, vond Sinterklaas lief. En dat zei ze hem ook recht in zijn gezicht. “Ik ben een vriendinnetje,” zei ze tegen hem. “Wat, is het een mooi weertje,” vroeg de Sint. Neehee, ik ben een vriendinnetje. Sinterklaas keek mij vragend aan. Wat zegt ze, jongeman? “Ze zegt dat ze een vriendinnetje is, Sinterklaas.” “Ooh, ja, jij bent mijn vriendinnetje. Maar het is ook een mooi weertje, vind je niet?” Tammar knikte. “Wat is dat,” vroeg ze aan Sinterklaas. “Dat is een staf.” “Een heeeeele grote hè?” “Ja, dat is een hele grote staf. Nou dag hoor.”

Ik neem aan, omdat ze mijn dochter is, dat ze het nog niet beseft, en volgend jaar gewoon bang is van hem. Ik was trouwens onder de indruk van de echte Amerigo. Wat een mooi, lief en rustig paard. Voor de zekerheid liep er een piet achter die zijn staart vasthield, zodat hij wist dat hij niet van schrik naar achter hoefde te trappen. De sint knuffelde Amerigo nog even toen hij afstapte en hem meegaf aan een piet. Dit was de goede sint.

5 reacties op “Amerigo

  1. fien schreef:

    Hij is prachtig wit.
    Ik heb hem gezien op het nieuws van Gelderland. Het is dus geen geintje van je, het paard woont echt in Vaassen.
    En alle sinterklazen boven de zestig zijn dove kwartels.

  2. Jenni schreef:

    Heeft ze Sint niet van zijn paard afgemept?

  3. Irene schreef:

    Kijk dat zijn de logjes. Tenminste, het gaat over een paard, dus …

  4. yukikopesik schreef:

    Wij hebben ervaring met de slechtste sint ooit, dus alles is beter.

  5. yukikopesik schreef:

    Heb de Sinterzombie terug gevonden in de archieven: http://yukikopesik.wordpress.com/2004/12/03/de_feestmaanden-2/

Zegt u het maar

