Guy vs Ben

Het is één van de mooiste liedjes die er zijn, als je het mij vraagt, en twee geweldenaren mochten tegen elkaar “battelen”. Guy, zwaar favoriet en Ben, ook briljant. Ben maakt één klein missertje, en Guy maakt er twee, maar wat een geweld. Tweestemmig zo mooi dat Nick en Simon moeten vrezen. Ondanks dat Guy de missertjes maakte, wint Guy en valt Ben af. Jammer, maar we hadden al een Ben.

Toch ben ik het er niet mee eens, al is Guy ook bij mij licht favoriet. Want ondanks dat Guy won moest hij daarna in de sing-off (herkansing) om zich te herstellen. Het commentaar van coach Van Velzen luidde dat hij in de sing-off moest omdat hij die foutjes maakte. Had dan Ben door laten gaan! Het stond voor mij al vast dat de andere twee kandidaten kansloos zouden zijn. En voor Roel van Velzen ook. Guy, met zijn mooie gelaatsuitdrukking en zijn al even mooie stem, we zien hem weer terug.

Het beeld loopt bij mij niet synchroon en er zit een vervelende reclame voor, maar bekijk de beste battle tot nu toe.
http://www.thevoiceofholland.com/video/guy-vs-ben/

Dit bericht is geplaatst in Muziek.

12 reacties op “Guy vs Ben

  1. von Bloghausen schreef:

    Mag ik bedanken? Bedankt.

  2. Margo schreef:

    Eh …. Waar gaat dit over?

  3. Jolie schreef:

    ik ben heel erg, hier heb ik nog *niets* van gezien, en dacht bij ‘Ben’ eerst even aan een merk ijs 😉

  4. yukikopesik schreef:

    Ik heb het wel gezien en vond het een prachtige battle, maar tegelijkertijd zo jammer dat die twee tegen elkaar moesten. Ik vond Guy trouwens wel beter omdat het wat natuurlijker klonk, Ben zag er uit alsof hij in zijn broek poepte (dat was meeleven in de muziek – ik weet het).

  5. Mellody schreef:

    Ik vond ze ook geweldig! Ze zouden zo, met z’n tweeën , met piano’s verder kunnen gaan. De mooiste battle inderdaad.

  6. fien schreef:

    Nog nooit naar gekeken.

  7. robschimmert schreef:

    Ik heb naar AZ – Utrecht gekeken. Ook een boeiende battle…

  8. smitsky schreef:

    Lukt niet, filmpje dut niks. Maar kijk van de week wel in de herhaling. Weet eerlijk gezegd niet wie Guy is.

  9. Eva schreef:

    Doe mij die Ben maar. Ik val niet op kleine mannen. Logisch trouwens dat van Velzen die kleine door liet gaan 😉

  10. yukikopesik schreef:

    @Eva, dat zeiden wij ook al tegen elkaar 😉

  11. Laurent schreef:

    Ik vind Ben ook mooier zingen; Guy heeft een wat slap soort stemmetje waar ik niet van hou. Maar dat is subjectief.

    Afgezien daarvan vind ik het een pervers concept om twee mensen samen tégen elkaar te laten musiceren. Het gaat tegen alles in wat samen muziek maken is, voor mij. Ik weet dat het wel voorkomt in bands maar is voor mij een absolute afknapper.

  12. Mack schreef:

    The Eagles hebben er anders een wereldhit mee gescoord.

Zegt u het maar

