Het zijn altijd jongens

Ik heb denk ik één of twee jaren gehad dat ik de vuurwerkkoorts had. De vuurwerkkoorts heb je als je op andere dagen dan 31 december de onbedwingbare behoefte hebt om rotjes te knallen. Ik kocht toen voor een vermogen, misschien wel dertig gulden, rotjes. Ik herinner me wel dat ik het had, maar het gevoel herinner ik me niet. Het is een typische jongenskwaal. Sommige jongens genezen, anderen hebben het op hoge leeftijd nog. Hoe harder de knal, hoe beter. En hoe groter de impact van de ontploffing, hoe meer dopamine er in de hersenen wordt aangemaakt.

Ik koop al jaren geen vuurwerk meer. Van mij mag het allemaal ontploffen. Ik heb al mijn vingers nog en daar hecht ik aan. Maar de eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik soms nog wel van vuurwerk kan genieten. Als een mafkees het afsteekt bijvoorbeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=oG8fXcWbVwA&feature=related

5 reacties op “Het zijn altijd jongens

  1. Bjorn schreef:

    Geen vuurwerk afsteken is ook zoiets als een spaarlamp 🙂

  2. Jolie schreef:

    Ja, inderdaad, typisch iets voor jongens.. zullen ‘wij vrouwen’ wel nooit helemáál begrijpen.. 🙂
    En die types in dat filmpje… Tjemig.. dat begrijp ik dus helemaal NIET! Maargoed, alsie zn ballen kwijt wil, tzijn zíjn ballen natuurlijk 😉

  3. Mack schreef:

    Nou, ik begrijp het wel Jolie. Die jongen dacht dat de pijl wel weg zou schieten en dat hij dan een heel cool filmpje zou hebben waar hij de hoofdrol in zou spelen. En dan zouden ze hahahahaha doen. En ze zouden het overal vertellen en het laten zien.

    Dat laatste is gelukt.

  4. Jolie schreef:

    Ja, vanuit DAT perspectief is het zelfs “”nog cooler”” Mack 😉 want hij overleeft het, met ballen en al (vermoedelijk,) en de pijl ontplofte “”gewoon”” tussen zn benen, extremer dan dit kan niet! (Ja ok, als ie in een ambulance of lijkkist afgevoerd wordt ;-( ) Maar dan denk ik (als typische vrouw dusch, zeg maar) dus: what’s the fun… Is dat het waard..

  5. Margo schreef:

    Ik vraag me af in hoeverre dat joch een type meeloper is dat zich door dat tuig er omheen heeft laten overhalen.

Zegt u het maar

