Compensatie

Aangezien ik geen man ben die een open haard kan plaatsen om zijn vrouw te plezieren, moet ik dat compenseren. Dus nam ik de kinderen vandaag mee naar het zwembad. Of ik dat wel zag zitten, vroeg Linda, maar voor zoiets draai ik mijn hand niet om. En zeker niet als ze thuis hun badkleding al aan trekken.

Toch kwam de stress. Met z’n drieën in een kleedhokje, twee kinderen die het erg interessant vinden om de vergrendeling er steeds af te halen, het kluisje waar je er twee van nodig hebt omdat in één niet alle kleding past, het vijftig cent muntje dat je meegenomen had voor het kluisje, maar waar in werkelijkheid twintig cent muntjes in moesten, Tammar die gelijk naar de wc moest en haar ingewikkelde badpak weer helemaal uittrok en op de grond gooide, haar billen die ineens nat waren en bleven afgeven terwijl ik met de deur open op het damestoilet stond, haar badpak met ingewikkelde kruislingse bandjes waarvan ik geen idee had hoe het werkte, en toen we eindelijk klaar waren en we konden gaan zwemmen, dacht ik er pas aan dat Tammar haar armvleugeltjes niet om had. Terug naar het kluisje, openmaken en er achter komen dat die twintig cent húúr was en geen borg. En dat je dan nóg een twintig cent muntje moet zoeken terwijl de opgepropte kleding het deurtje uit alle macht probeert open te duwen. Gelukkig ben ik rijk en had ik er nog één.

Adem in, adem uit. In het zwembad ging het stukken beter. Maar ik ben dan ook net Johnny Weismuller. Die kon ook geen open haard plaatsen.

15 reacties op “Compensatie

  1. robschimmert schreef:

    Kijk, zo kennen we elkaar weer en ben ik ook terug in mijn verleden met dezelfde klunzigheid en onhandigheid die natuurlijk in het water gecompenseerd werd als ik de held voor mijn dochters mocht zijn.

  2. Irene schreef:

    ‘Relax, relax’ roepen heeft zeker nu geen zin meer? Het zou anders goed bedoeld geweest zijn hoor.

  3. Mack schreef:

    Nee, nu ben ik relaxed. Maar op dat moment zou het wel handig geweest zijn als iemand me even met die kruislingse bandjes had geholpen.

  4. Margo schreef:

    Ik schiet plaatsvervangend in de stress als ik het lees! Waarom heeft Tammar zo’n ingewikkeld badpak? En wat een stom gedoe met die kluisjes! Nadat alle kinderen hun zwemdiploma hadden heb ik me heilig voorgenomen nooit meer een zwembad te betreden en daar heb ik me aan gehouden.

  5. Jolie schreef:

    Zeer zeer zeer herkenbaar! Van de kruiselingse bandjes tot de ontgrendelde deurtjes tot de overvolle kluisjes.
    En omdat ik er hier (nouja in Laren) nog etterbakkerige jongetjes die de dameskleedkamers bezet houden en moeders die je “kinderachtig” noemen als je daar na een kwartier rillend wachten wat van zegt (‘goh, kunnen jullie nu even opschieten of naar de jongenskleedkamers gaan?”) bijop kan tellen, heb ik vaak de neiging om te zeggen: Neehoor, vandaag gaan we niet zwemmen. (En morgen ook niet en volgende week ook niet. ;-))

  6. Laurent schreef:

    Johnny Weismuller brak ook eens een arm toen hij uit een stoel viel, en dat noemt zich dan Tarzan. Overigens vond ik hem vroeger wel de enige echte Tarzan, zoals er ook maar één echte Sinterklaas was, namelijk die op televisie.

  7. Ximaar schreef:

    Een mooi verhaal! Gelukkig kan ik beter open haarden plaatsen.

  8. Mack schreef:

    @Margo: waarom? Ja, weet ik veel. Jij denkt dat ik alles weet.

    @Jolie: Ach, een dag met kinderen zitten die zich vervelen is het alternatief. En ik vind zwemmen zelf ook wel leuk. Alleen na een keer of 53 van de glijbaan geweest te zijn met Tammar heb ik dat wel gezien.

  9. ria schreef:

    De laatste keer dat ik er was is een jaar of acht geleden met de kleinkinderen, want je moet toch minstens één keer in je leven met je oma naar het zwembad zijn geweest, dat maakt denk ik een totaal van vijf en dan schat ik het ruim in. Vreselijk. Wij gingen altijd naar het naaktstrand met de kinderen, erg makkelijk hoor 🙂

  10. Eva schreef:

    Ik had daar graag bij willen zijn! 😀

  11. Laurent schreef:

    Ik ben anders nog nooit met een oma van mij naar het zwembad geweest 😀

  12. Mack schreef:

    @Ria: het naaktstrand? Misschien kun je mij even iets uitleggen. Zie volgend logje. 😉

  13. Martine schreef:

    Ahhhh, nu weet ik waar dat zwembadmoment vandaan komt…

  14. Mack schreef:

    @Martine: ik wist dat ik het niet zou hoeven uit te leggen.

Zegt u het maar

