Toeval

Ik wilde indruk maken op mijn kinderen met mijn indoor-voetbalkwaliteiten en passeerde er twee, plus mijn neefje, tegelijk in de keuken. Een openstaande deurtje van de keukenkast was één tegenstander te veel en ik liep er met een rotklap tegenaan. Ik greep naar m’n hoofd en bleef zo een tijdje staan. Mijn schoonzus schoot te hulp met een natte doek. Ik was ernstig gewond, misschien wel hersenletsel, zo was de diagnose. En de kastdeur was zwaar ontzet. Na een minuutje volgde er toch positief nieuws. Met de kastdeur was niets aan de hand. Toen de lap werd verwijderd nog meer positief nieuws, slechts een schram, waarschijnlijk geen hersenletsel.

Voortaan toch maar een helm op tijdens het voetbal. Want je zult het altijd zien, precies op dat piepkleine inhammetje wat ik heb, wat eigenlijk die naam niet eens mag hebben, juist daar waar mijn hoofd niet wordt beschermd door mijn weelderige haardos, ja juist daar boort zich dan een hoek van een kastdeur in mijn hoofd. Het is een te verwaarlozen kans, maar hij sloeg toch toe.

9 reacties op “Toeval

  1. Margo schreef:

    Kastdeurtjes horen dicht. Die zijn levensgevaarlijk. Toch vond ik je twitterbericht op Facebook enigszins verontrustend. Weet je zeker dat je geen hersenletsel hebt?

  2. Laurent schreef:

    Heeft die kastdeur nog een rode kaart gekregen?

  3. Linda de Jong schreef:

    Goh… Ik heb het toch anders ervaren… Volgens mij hebben we je allemaal uit staan lachen, of was dat een droom??

  4. Martine schreef:

    Dan laat je toch gewoon een pony groeien…

  5. Irene schreef:

    O dat doet R ook de hele tijd en die heeft net zo’n haardos (andere kleur). Dat hoort zeker bij het model.

  6. Jolie schreef:

    Toch hoorde ik ooit een verhaal van een oude oma, schoonmoeder van mijn nichtje, die ooit zo omkwam: kastdeurtje, bam, blauwe plek, leek niet erg… En de volgende dag… ;-} Maar die Oma zal wel bloedverdunners gebruikt hebben. (Ergens leek het me zelfs een mooie dood, beter dan aan 20 slangen, machines, infusen en na een lange tragedie.) Maargoed, Niet dat ik je wil bangmaken hoor 😉 😉 😉

  7. Frans54 schreef:

    Je moet ook eerst de kastdeurtjes dicht doen voor je gaat voetballen. In een stadion laten ze toch ook de hekken niet openstaan.

  8. s1m0ne schreef:

    Ritueel verbranden dat kastdeurtje!

  9. yukikopesik schreef:

    Dat was nog eens een goal!

Zegt u het maar

