Ongemerkt.

Gisterenochtend had ik een idee. Ik moest fietsen naar mijn werk en ik miste een radiootje. Een half uurtje in de auto was vroeger mijn informatiebron. De laatste tijd was dat nog maar amper tien minuten, dus dat schoot niet op. Ik herinnerde me dat er op mijn telefoon een radio zit. Ik zocht twee oortjes en probeerde het uit. Op de heenweg was ik alleen bezig zenders te zoeken en uitsluitend bij piraten bleef hij hangen. Maar op de terugweg ging het beter, ik had radio één. Het fietst een stuk gemakkelijker als er informatie door je oren gepompt wordt. Wat wel vreemd was, was dat ik met de wind mee en in noordelijke richting een perfecte ontvangst had. Als ik in westelijke richting fietste (richting Hilversum) waren er storingen. Bovendien suisde de wind dan zo hard langs mijn oren dat het niet meer te verstaan was. Dus moet ik maar ergens langs het kanaal gaan wonen zodat ik alleen nog maar in noordelijke richting hoef te fietsen.

Sommigen zullen het al door hebben. Eerst een regenpak, toen schoenhoezen, daarna een ijsmuts en nu een radio. Ik ben langzaam een auto om mij heen aan het bouwen.

14 reacties op “Ongemerkt.

  1. Irene schreef:

    En de motor doet zeker ook niet onder voor dat dingetje dat in de vorige zat.;-)

  2. Laurent schreef:

    Kun je niet zo’n ligfiets met een hele carosserie eromheen aanschaffen? Blijf je lekker droog ook.

  3. Margo schreef:

    Oorwarmers, daar zou je mee kunnen beginnen.

  4. Martine schreef:

    Precies Margo! Ik zou alleen gaan voor zo’n ouderwetse koptelefoon, heb je muziek en oorwarmers in een.

  5. Emma schreef:

    Ben je terwijl ik even niet oplette ineens sportief geworden?

  6. Fien schreef:

    Nou Emma, meer budgettair verantwoord bewegen.

  7. Mellody schreef:

    En na de koptelefoon ruitenwissers… of een uitlaat…Ook leuk.

  8. yukikopesik schreef:

    Ben je nu ook eindelijk van die bierpens af nu je fietst?

  9. Mack schreef:

    Van welke bierpens, schoonheid?

  10. Jenni schreef:

    Die bierpens die ervoor zorgde dat je Ayla Birkenstocks aanzag voor eierstokken.

  11. s1m0ne schreef:

    Achterwielaandrijving! Ook niet onbelangrijk 🙂

  12. R van InR schreef:

    Ik kan een zwart Golfje aanbevelen 😉

  13. Mack schreef:

    @R van InR: Probeer het volgende maand nog eens en de kans is groot dat ik hap.

  14. Frans54 schreef:

    Achterwielaandrijving en het motortje in het midden. Ik zou dit geheel op een rallyproef verwachten ipv op de openbare weg als daar niet ineens die radio was geweest.

Zegt u het maar

