Zwiepers

Veel schuivers met de auto heb ik niet gemaakt, maar er waren wel een paar hele mooie bij. Mijn Peugeot 205 GTI was de koning van de schuiver. Maar in die tijd was ik in mijn twintiger jaren en waren mijn reflexen dusdanig dat ik hem op de weg hield ondanks dat hij vier keer driftig met z’n kont zwaaide voor hij weer recht kwam. Later maakte ik op een besneeuwde weg nog een glijer waarvan ik me nu nog afvraag hoe ik het hek langs de weg niet heb geraakt. En verder ging het in de regen ook nog wel eens mis. Onhandelbaar bijna, als hij eenmaal gleed. Met mijn Fiat Punto GT maakte ik ook een keer een hele mooie, maar het was puur geluk dat ik tussen twee lantaarnpalen door de weg af gleed. Ik stond achterstevoren op een grasveld en kon er onbeschadigd weer afrijden. Met mijn Alfa maakte ik nooit schuivers. Dat lag niet zozeer aan de auto maar meer aan het feit dat ik ouder en voorzichtiger was geworden.

Vanavond maakte ik er weer één. In een Nissan Almera Tino nota bene. Ik zag hem niet aankomen maar ineens gleed ik de bocht uit. Met nog pijnlijke pols ving ik de zwieper op maar ik had daarna een iets verhoogde hartslag. Bovendien had ik tijdens het corrigeren de ruitenwissers aangezet dus dan is het niet cool. Maar veruit het uncoolst was wel de keer dat ik met een motor uitgleed over bladeren en geen idee had hoe je zoiets moest corrigeren, behalve dan achter de motor aan glijden tot die tot stilstand kwam. Nee, motoren zijn hopeloos. Daar zou zelfs ik winterbanden op laten zetten.

6 reacties op “Zwiepers

  1. von Bloghausen schreef:

    Ik heb mijn fijnste zwiepers met m’n BMW gemaakt. Voormaligje zat af en toe gillend naast me.

  2. Fien schreef:

    Ik heb ook een keer met onze BMW een zwieper gemaakt. Maar wel totall los. En 13 maanden oud.
    Zijdelingse botsing en mijn schuld.
    Toen ik uitstapte midden in een weiland na eerst een droge sloot door, deed ik automatisch de deur netjes dicht. En die ging perfect.
    Daarom kan ik nooit tegen mijn jongens zeggen, rustig aan hè!

  3. Eva schreef:

    “Bovendien had ik tijdens het corrigeren de ruitenwissers aangezet dus dan is het niet cool. Maar veruit het uncoolst was wel de keer dat ik met een motor uitgleed over bladeren en geen idee had hoe je zoiets moest corrigeren, behalve dan achter de motor aan glijden tot die tot stilstand kwam. Nee, motoren zijn hopeloos. Daar zou zelfs ik winterbanden op laten zetten.”

    Ik heb écht in mijn broek zitten piesen hier!

  4. Mack schreef:

    @Eva: Sorry daarvoor. Maar wel leuk dat je erom moest lachen. Dat heb ik dan weer mooi bereikt.

  5. Bjorn schreef:

    Gewoon met de bus gaan…

Zegt u het maar

