Worst

Het huwelijk is mooi, en soms ook niet, maar dat is helemaal niet erg. Je moet ook niet te beroerd zijn om de ander eens een knal te geven, want een goeie dreun opent de weg naar boven. Sommigen hebben een sprookjeshuwelijk, die trouwen en leefden nog lang en gelukkig. Nooit kommer of kwel. Maar schijn bedriegt, voor wie er oog voor heeft.

Linda smeert vaak mijn brood, en soms doe ik het zelf als ze geen tijd of zin heeft. En ze doet er beleg op dat ik lust, want zou ze er bewust dingen op doen die ik niet lust, dan geeft dat toch ook weer te denken. Maar het kan eens voorkomen dat er iets niet helemaal goed is. Oud brood, of te weinig afwisseling in het beleg. Ik kan dan een klacht indienen, maar meestal denk ik: ach, Linda, die heeft toch maar weer mooi mijn brood gesmeerd. Ik zal vanavond eens een bloemetje meenemen. Denk ik dan hè?

Ik hoorde laatst van een man, die per se zelf zijn brood wilde smeren, omdat hij er dan een extra plakje worst op kon doen. De vrouw doet dat kennelijk niet, en terecht, dus gaat zo’n man het liever zelf doen dan dat hij een plakje worst te weinig heeft. Dat hij het ook nog gewoon vertelde! Het moet er langzaam ingeslopen zijn. Ooit zal ook zijn hart sneller geklopt hebben voor zijn vrouw. Nu is zijn liefde voor de slager groter geworden. Want de slager weet dat hij extra grote karbonades moet snijden, als hij komt. De slager vraagt wel altijd hoe het met moeder de vrouw is, maar hij ziet haar maar zelden. Het vlees is onderwerp van gesprek geworden. Op zaterdag kan hij nog vertellen over de sudderlapjes van afgelopen dinsdag. Hij is zelfs in staat om geen voorgerecht te nemen, omdat dat kostbare ruimte inneemt waar vlees kan worden opgeslagen. De Chinees verafschuwt hij, omdat ze daar geen grote stukken vlees hebben.

Ik hoop dus van harte dat ik nooit dat punt zal bereiken. Dat ik mij de sudderlapjes van afgelopen dinsdag herinner. Dat mijn liefde voor worst groter wordt dan die voor Linda. Want dan is mijn waakvlam uit. Linda, die vandaag 40 is geworden, en nu een avond uit is met vriendinnen en morgen pas terugkomt. Als ze in de tussentijd tenminste niet verliefd is geworden op een biefstuk.

15 reacties op “Worst

  1. Jolie schreef:

    Hè jakkes, nee verliefd op een biefstuk, getsie.
    Gefeliciteerd met Linda, niet alleen vandaag :-)!

  2. Ximaar schreef:

    Gefeliciteerd met weer een 40+er. 🙂

  3. Margo schreef:

    Ik zeg wel eens tegen Jan: goh, dat had ik nou nooit gedacht, dat ik zo’n ouwe lul zo lief zou vinden! Gefeliciteerd met jouw ouwe …. eh… jonge blom! En dat bloemetje gewoon wel meenemen hè! Het is maar een stukje omfietsen. Fijn weekend!

  4. Fien. schreef:

    Hiep, hiep hoera,….voor Linda!!!!

  5. Fien. schreef:

    Ja, ik zit me nu toch wel bezorgd af te vragen, ik heb nooit brood gesmeerd, niet voor mijn man, noch voor mijn kinderen. Alleen ‘smorgens voor mijzelf.
    Voor de kinderen niet, want die flikkerden het brood dan toch in de prullenbak. Voor mijn man niet, want die ging een half uur voor mij weg.
    Moet ik nu een huwelijksconsulent gaan raadplegen?

  6. Mack schreef:

    Fien, dat ligt eraan. Laat hij jou wel eens bij de slager komen? En kinderen die brood weggooien, dat pik je toch niet?

  7. Irene schreef:

    Hahaha, is dat laatste een reëel risico?

  8. robschimmert schreef:

    De ultieme liefdesverklaring door een mens van vlees en blood dat boven de biefstuk uitstijgt. Zo iets is dit logje toch?

  9. robschimmert schreef:

    blood (Freudiaans?) moet natuurlijk zijn ‘bloed’.

  10. ria schreef:

    Gefeliciteerd! Ik heb me ook suf gesmeerd en belegd, met liefde, dat proef je natuurlijk altijd 😉

  11. Laurent schreef:

    Hahahaha, verief op een biefstuk…

  12. Laurent schreef:

    verliefd; dat krijg je van met een gitaar op schoot typen.

  13. Eva schreef:

    Alsnog van harte gefeliciteerd en op naar de volgende 40 jaar bammetjes smeren! 😀

  14. yukikopesik schreef:

    Eigenlijk wilde ik iets typen over worstenliefde enzo, maar het werd allemaal zo banaal dat ik het maar even op gefeliciteerd met Linda houd.

  15. Mack schreef:

    Ja dank je. De kinderen hier eten papa-worst op brood hoor, niks aan de hand.

Zegt u het maar

