Ons eerste restaurantbezoek

We zijn vanavond in het nieuwe wokrestaurant bij ons in de buurt geweest. En nu ga ik eens niet zitten afgeven op het wokrestaurant. Want het is een vreetschuur waarbij je twee uur de tijd krijgt om je geld eruit te halen. En aan het armoedige publiek kun je ook duidelijk zien dat je in een wokrestaurant bent. Dus ook aan ons, want wij zaten er. Ik heb mannen gezien met een berg eten op hun bord, niet meer normaal. Ik denk zelfs dat als Idi Amin erbij was geweest, dat zelfs die gezegd had of het misschien even wat minder kon. Ik vroeg me heel even af of er soms een hongerwinter voor de deur stond, toen ik het zag.

Maar ach, je moet er gewoon niet over zeiken. Het eten is prima, je kunt drinken pakken zoveel je als je wilt, en de kinderen hadden frietjes en frikandellen, waarvan er één onbedoeld in een heel diep gat verdween waar de borden in stonden, Linda weet er meer van, en de kinderen konden zich vermaken in een ballenbak en met computerspelletjes. En je bent voor 64 euro klaar met z’n vieren.

Langzaam ontstijgen we dat McDonalds-niveau hier.

9 reacties op “Ons eerste restaurantbezoek

  1. Ximaar schreef:

    Ik ben in NL nog nimmer in een wokrestaurant geweest. We hebben er hier 1 aan de ringweg en dat vind ik geen leuke plek, meer zo’n McDrive-idee. Waarschijnlijk is het iets wat ik ken onder de naam Mongolian barbecue. http://en.wikipedia.org/wiki/Mongolian_barbecue
    Daar moet zelf (als in een kleine zelfbedieningwinkel) een bak volgooien met vlees, mie groente en saus en dat geef je het aan het einde af aan de wokker. Die kiept het op een hete plaat en roert dat met chinese stokken van zo’n 70cm een paar minuten in de rondte en schuift het op een bord.

    Sommige dombo’s kwamen met een bak voer bij die wokker waar je u tegen zegt. Daarna heb je kans dat het van je bord rolt als je er mee naar een tafeltje loopt. Dat terwijl je gewoon tig keer terug kon komen. In dat ding betaalde je een eenmalige entree en dat was het.

    Ik heb er zo vaak gegeten omdat ik meer van groente dan van vlees hou en door die zelfbediening heb je daar mooi controle op.

    Zelf bak ik het meeste roer. Sommige dingen kook ik, maar jus maak ik nooit. Dan is roerbakken een uitkomst.

  2. Margo schreef:

    Ik weet niet of een wokrestaurant hoger in aanzien staat dan een Mc Donalds. Ik ben er nog nooit geweest.

  3. yukikopesik schreef:

    Ik denk dat het een beetje aan het soort wok ligt, Margo. Ik ken wokrestaurants die vele malen armoediger zijn dan de Macdonalds, maar waar je de lekkerste malse zalm op je bord krijgt die je maar kunt bedenken, maar ik ken ze ook die erg chic zijn van binnen, waar je de kinderen beter op hun stoel kunt binden, maar waar het eten niet lekker is.

    Maar wokrestaurants met een een naam als ‘Wok Inn’ ontstijgen gevoelsmatig het Mac(k)-niveau niet 😉 De vraag is alleen of dat erg is (ik vind van niet).

  4. Mellody schreef:

    Je bedoelt die halverwegen Vaassen-Apeldoorn? Wij waren daar twee weken geleden…. feestje…. Heerlijk, ik kan dan nooit kiezen uit al die hapjes en gerechten en neem dan ook meer dan normaal. Alleen minder opvallend doordat ik gewoon een paar keer een bordje eten haal. Lekker Chinees eten, saté, rundvlees in ketjap saus, wokgroenten, kip, lekkere toetjes, ijs, fruit, slagroom, maar ook frietjes…. mmmm ik krijg spontaan trek en moet weer wat bedenken om klaar te maken op m’n elektrische kookplaatje. O ,èn inderdaad de gebakken zalm is daar ook heerlijk!!!!

  5. Bjorn schreef:

    Knap hoe je niet hebt afgegeven op het wokrestaurant! 🙂

  6. Laurent schreef:

    Maar hoezo is dit het eerste restaurantbezoek? In het algemeen? Of met kinderen? Of anders dan aan McDonalds?

  7. Mack schreef:

    Met de kinderen, en dan anders dan McDonalds of pannenkoekenhuis.

  8. Laurent schreef:

    Ok, dus Linda en jij waren toch al eens eerder in een restaurant geweest,

  9. Mack schreef:

    Ja, één keertje. Met een personeelsuitje werden we erheen gelokt.

Zegt u het maar

