Het rijtje der onverstoorbaren.

Rutger Castricum, ik mag hem niet, dat zie ik aan zijn kop. Hele volksstammen vinden hem geweldig en kijken naar Powned. Vanavond zat hij bij DWDD, waarschijnlijk uitgenodigd omdat hij Cohen had weggepest. Nou ja, hij had het Cohen in elk geval niet makkelijker gemaakt door hem steevast neer te zetten als iemand die niet met Castricum om kon gaan. Waarop Felix Rottenberg -ook in de zaal- zich ermee bemoeide door te zeggen dat het Cohen’s taak ook niet was om met Castricum om te gaan. Wat Castricum deed was cabaret en had niks met het journalistiek te maken. De persoon naast Castricum bemoeide zich er ook mee, en Castricum ging in de aanval. Maar hij was niet in zijn element want hij hield de microfoon niet vast en hij overviel de geïnterviewde niet.

Maakte hij ook nog de fout om Matthijs en Jan Mulder te willen inpakken, en dat was dom. Als je heden ten dage het gevecht aangaat, is het de bedoeling zelf zo cool mogelijk te blijven en de scherpe woorden van de tegenstander lachend van je af te laten glijden. Zo is het helaas. Maar Matthijs en Jan waren niet onder de indruk en straalden dat ook uit zonder hem werkelijk onderuit te halen. Castricum had het moeilijk, dat zag je aan zijn ietwat angstige blik. Want politici zijn misschien prooidieren en vrezen zijn camera, maar dat gold niet voor Matthijs en Jan. Waarmee Rutger voor mij toch geen plaats kan nemen in het rijtje der onverstoorbaren, zoals daar zijn: Maarten van Rossum, Jort Kelder, Johan Derksen en Hugo Borst. Dat kunnen ook etters zijn, maar wel etters met karakter.

8 reacties op “Het rijtje der onverstoorbaren.

  1. Margo schreef:

    Ja precies, helemaal mee eens. Niets gezien wederom maar die kop van die Rutger wil ik ook niet op mijn tv. Fijn dat’ ie afging.

  2. Fien schreef:

    Niet gezien, maar ga alsnog op uitzending gemist kijken, want ik wil graag Castricum zien afgaan.
    Nog liever zie ik dat het dun door zijn broek loopt. Maar daar zal de camera wel niet op gericht zijn.

  3. Margo schreef:

    Net dus even gekeken. Inderdaad is deze figuur maar in één ding goed: anderen afzeiken. De dienst uitmaken. In iedere andere rol waar hij de regie niet zelf in handen heeft gaat hij af als een gieter. Ik ken dit soort figuren wel. We kennen ze allemaal.

  4. robschimmert schreef:

    Jammer dat het nog redelijk mild verliep, omdat de situatie en de stemming er wel naar leek dat die Castricum de strot doorgebeten kon worden. Nu kon hij nog wat hinniken omdat hij het er nog een beetje levend vanaf bracht, hoewel het wel de lach was van de boer die kiespijn heeft. En dat deed mij dan wel weer goed.

  5. von Bloghausen schreef:

    Matthijs van Nieuwkerk, ik mag hem niet, dat zie ik aan zijn kop. Hele volksstammen vinden hem geweldig en kijken naar DWDD,

  6. von Bloghausen schreef:

    Rutgerhaters, kijk vanavond vooral even naar Pownews!

Zegt u het maar

