Spooky

Ik was gisteren even op een kamer waar een geest woont. Heel even maar, want je wilt de geest ook niet zijn woongenot ontnemen. Misschien denkt u:” huuuh, eng geesten!” maar ik vind dat niet. Geesten hebben geen geheimen voor mij. Ik kijk dwars door ze heen. Deze geest kende ik niet, maar het was weer van hetzelfde laken een spook. Ze mokken wat en zijn een beetje gefrustreerd. En daarom vallen ze ons lastig. Want de geest zit in het vagevuur. Het stadium tussen mens en ziel in.

Hoe ik het weet, van die geest? Nou, de betreffende kamer was ooit van een vriendje van Hans. Het arme kind kon nooit slapen en klaagde over een meneer die daar woonde. Toen is er iemand bijgehaald die verstand van onderhuurders had, en die heeft beaamd dat er een meneer woonde. Het kind is toen naar een andere slaapkamer gegaan en heeft nooit meer last gehad van de overledene. Nou ja, het is een kwestie van wie de oudste rechten heeft. Wat dat betreft was het kind kansloos tegen de driehonderdjarige.

De kamer zag er doodgewoon uit. Maar ja, wat wil je ook als er een dode woont? Een logeerbed, een computer, een zwevend toilet en een vliegend tapijt. Niks bijzonders. Bovendien lag zijne doorzichtigheid gewoon in een hangmat. Niks zweven of door muren heen lopen. Wat dat betreft leiden ze maar een saaie dood. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Die stappen in een auto en rijden tegen het verkeer in en jagen zo de tegenliggers de stuipen op het lijf. En tegen de tijd dat de politie komt, vliegen ze snel weg. De spookrijder is niet aangetroffen, hoor je dan op de radio.

13 reacties op “Spooky

  1. yukikopesik schreef:

    Er lag bij ons ook ooit een dode in de hangmat. Of hij deed alsof, dat kan ook.

  2. Mack schreef:

    Tuurlijk deed ik alsof. Als jij binnen een straal van 30 meter komt, ben ik op mijn hoede.

  3. Irene schreef:

    In de reeks verstandige praat van Mack is dit wel een uitschieter. Welke kant op is nog geheim.

  4. Henderijn schreef:

    – Het wordt weer tijd voor een logje in de categorie ‘Mack komt overal te laat achter’. –

  5. Fien schreef:

    Waarom kan ik nieuwe berichten niet meer openen? Ik zie alleen nog maar het commentaar op prive: getallen. Maar het blog verschijnt niet.

  6. mack schreef:

    Omdat ik die prive heb gemaakt. Omdat je nooit weet hoe een haas zich laat vangen door een koe.

  7. Fien schreef:

    En hoe moet jij mij dan vangen, of moet ik jou vangen?
    En hoe komt het dan dat de anderen jou wel ontvangen, zijn dat dan hazen of koeien?

  8. Mack schreef:

    Omdat die gereageerd hebben toen het logje nog zichtbaar was. Dus niks persoonlijks Fien. 😉

  9. Fien schreef:

    Maar, maar maar een paar dagen niet reageren betekent dus gelijk verbanning?
    En omdat het logje verdwenen is kan ik dus niet reageren op dat logje.

  10. Fien schreef:

    Nog sterker, dat logje was helemaal niet zichtbaar.Want ik kijk elke dag even. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.

  11. Mack schreef:

    Hij was gisterenavond even zichtbaar.

  12. Fien schreef:

    Toen lag ik in bed, vanaf half acht, zwak, ziek en misselijk. Migraine. Maar dat zegt je denk ik niets.
    Dan laat ik het hier maar bij. Jammer.

  13. ria schreef:

    Ja en het logje van vandaag kan ik wel in de feeds lezen, maar ik krijg het hier ook niet te zien en kan dus ook niet reageren.

Zegt u het maar

