De verdwenen passage

Ik was maandag ernstig ziek. Dinsdagavond was ik pas weer beter. Vlak na de sirenes van 1 maart braakte ik een emmer wat voller. In tegenstelling tot bij dieren gaat het overgeven bij mensen nooit in één keer, maar in een keer of vijf. En na elke samentrekking doe je ook nog even: tuf tuf tuf. Het zweet breekt je uit. U weet misschien wel uit de bijbel dat God de vrouw strafte voor haar nieuwsgierigheid en dat Hij het baren van een kind vanaf dat moment veel zwaarder maakte. Nu wil ik het baren niet bagatelliseren maar ik denk dat er een zin is weggevallen uit het oude testament. Namelijk dat het braken bij mensen, en met name bij mannen, ook voortaan veel zwaarder zou zijn dan bij dieren. Ja, dat denk ik.

Vraag is alleen, waarom? Wat deed de man dan fout? Het enige is dat hij zich liet verleiden door de vrouw, dus hij was hooguit medeplichtig maar beslist geen hoofdschuldige. Dat bleef de vrouw. Vandaar ook die zwaardere straf. Goed, laten we eerlijk zijn, geen enkele man zou een bevalling fysiek aankunnen. Ik bedoel niet bevallingstechnisch, maar qua pijngrens. Vrouwen doen daar wel eens lacherig over. En zeker als een man griep heeft hoor je ze allemaal zeggen: “ze zijn zo zielig als ze ziek zijn en ze kunnen gelijk niks meer!” Daar heeft de vrouw ook best gelijk in, alleen denk dan voortaan wel even aan die verdwenen passage uit de bijbel, die het gedrag van de zieke man verklaart. Wij boeten voor Adam.

10 reacties op “De verdwenen passage

  1. Laurent schreef:

    Het is werkelijk een van de verschrikkelijkste dingen die ik ken (maar ik heb dan ook nooit iets), overgeven. Ik heb het eens één keer meegemaakt dat het maar niet stopte, ik wou dat ik dood was toen, niet te geloven zeg.

  2. Eva schreef:

    Als ik buikgriep heb wil ik het liefst na 30 keer overgeven het raam uitspringen dus dat vele spugen is echt niet alleen voor de man gereserveerd. Buiten dat boet de man niet alleen voor Adam maar voor al het leed wat zijn soortgenoot veroorzaakt 😉

    Trouwens, wie heeft het nou precies verkeerd gedaan/doet het verkeerd? Adam? Eva? God? De huidige man? De huidige vrouw? Beetje duidelijker graag! 😉

  3. Fien schreef:

    Wel eens migraine gehad? Dat komt altijd om 4 uur in de morgen en van alles wat je ruikt moet je braken. Hallelujah.
    Volgens mij hebben mannen dat even erg als vrouwen. Dat hebben mannelijk collega’s mij verzekerd.
    Zouden de mensen in de hemel ook migraine hebben? Zou dat die zure regen soms zijn?

  4. Fien schreef:

    mannelijk is mannelijke. Maar dat had je wel begrepen.

  5. mack schreef:

    Fien: Wij mannen spreken dan liever van een stevige hoofdpijn, maar ik begrijp wat je bedoelt.

  6. Linda de Jong schreef:

    Je was dinsdagmorgen al beter want toen zat je alweer op je werk… En mannen moeten ook gestraft worden. En je hoeft niet bij alkles een ‘waarom’ aan toe te voegen.. Gewoon, DAAROM!

  7. mack schreef:

    Ben je wel snel uitgeweblogd natuurlijk, als je alleen “daarom” kent.

  8. Linda de Jong schreef:

    Daarom is mijn leven een stuk simpeler dan die van jou 😉

  9. Marloes schreef:

    De laatste keer dat ik over de wc pot gehangen heb was na een avondje stevig drinken…jaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden…niet te vergelijken dus, maar ’s avonds een wijf, ’s ochtends ook een wijf en verder niet zeiken..:)

Zegt u het maar

