Alstublieft

Gisteren had ik mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever, en ’s avonds kon ik gelijk al aanzitten aan het diner bij mijn nieuwe werkgever. In Haarlem moest ik zijn, de PVV had er ook wat die avond. Het was een restaurant met Michelinster, dus dan weet je het wel. 9 gangen. Ik vind het allemaal wat overdreven, maar er zijn mensen die er graag komen. De mevrouw die het eten opdiende legde heel professioneel bij elk gerecht uit wat het was, hoe het bereid was en in welke volgorde je het moest eten. Elke uitleg sloot ze op een onverwacht moment af met een nederig “alstublieft.” Je verwachtte dat er nog iets kwam maar nee, “alstublieft.” Dat vond ik mooi. Bovendien maakte ze een mooi verhaal bij de wijnen. 2005 was een moeilijk Port-jaar, dat heb ik onthouden. Waarom kom je dan met Port uit 2005 aan, vroeg ik me af. Maar goed, ik was toch met de auto, bleef niet overnachten zoals de meesten, dus ik kon overslaan.

Dat overnachten daar heb ik trouwens een hekel aan. Het zal soms nog wel eens gebeuren in mijn nieuwe werk schat ik zo in, maar ik drink liever niet en rij nog anderhalf uur door de nacht, zodat ik thuis nog even een glimp van mijn slapende kinderen kan opvangen, om vervolgens in bed te stappen naast een zacht slapende Linda, dan te overnachten in zo’n kille hotelkamer waar je enige vriend de afstandsbediening van de televisie is. In Zweden vonden ze me een typische Finance man. Treft dat even.

8 reacties op “Alstublieft

  1. Laurent schreef:

    Zooo, sjieke bedoening hoor. Je hebt toch niet zitten prakken op je bord, hoop ik hè?

  2. Mack schreef:

    Ach sjiek…het hoort een beetje bij deze tijd. Sjieke mensen zijn er niet meer echt.

  3. Margo schreef:

    Ja das andere koek dan de Mc Donald.

  4. Eva schreef:

    Welk restaurant was je dan?

  5. F.W.T. Carpenter schreef:

    Zelden zo’n lekkere bal gehakt gegeten?

  6. Mack schreef:

    @Eva: ML restaurant.

    @FWT Carpenter: ik heb chili con carne besteld.

  7. Margo schreef:

    En dat heb je vanavond nog een keer gegeten, thuis???

  8. Ximaar schreef:

    Haarlem. Was dat kok Hals?

Zegt u het maar

