Cursus zelfverdediging voor vrouwen.

Goedenavond, welkom op de cursus zelfverdediging voor vrouwen. Vrouwen worden het zwakke geslacht genoemd, maar dat slaat nergens op. Aan domme kracht heb je niks als de tegenstander het slim aanpakt. Statistisch gezien zitten er meer vrouwen in een blijf-van-mijn-lijfhuis dan mannen, maar dat komt omdat mannen van nature wat minder aan huis gekluisterd zijn dan vrouwen. Mannen die slachtoffer zijn geworden van huwelijksgeweld gaan eerder naar het blijf-van-mijn-lijfcafé of naar het kom-aan-mijn-kruishuis.

Na deze korte introductie gaan we over tot de praktijk. Voor mijn eerste demonstratie heb ik een vrijwilligster nodig. U daar, met dat zwaar opgemaakte rechteroog, komt u maar even naar voren. Stel, u loopt naakt door het bos. Bijvoorbeeld om de hond uit te laten. Het kan immers voorkomen dat de hond zo ontzettend nodig moest, dat u geen tijd meer had om u aan te kleden. In de verte komt een man met zijn hond wat ongemakkelijk op u af lopen. Wat moet zo’n man dan daar precies op het moment dat u daar loopt? Dat is al natuurlijk al verdacht. U bent dus op uw hoede. En ja hoor, op het moment dat u elkaar kruist ziet u de man beschaamd wegkijken. De lafaard durft u niet eens in de ogen te kijken. Een groet kan er niet meer vanaf en u weet eigenlijk al dat, als hij u voorbij is, hij zich zal omdraaien om uw gat te bekijken. Kijk, ik speel even de man, ik loop langs, ik kijk u niet aan, ik ben u voorbij en ik kijk naar uw gat. Wat doet u dan op zo’n moment? Iemand een idee? U daar, met die zonnebril. “Ik zou een stok zoeken, en hem een klap in de ballen geven.”
Heel goed mevrouw, maar het kan simpeler. U heeft namelijk voorkennis. U weet al dat de man zich gaat omdraaien, dus precies op dat moment, draait u zich ook om, wijst in de lucht en zegt: kijk, een lijster!” De man kijkt omhoog en ziet uiteraard niets, maar u houdt vol. Kijk nou goed! Daar zit-ie. Hoor hem toch eens prachtig fluiten! De man zal zich concentreren op de lijster en eigenlijk is op dat moment de dreiging al weg. Sterker nog, het kan zelfs nog gezellig worden en als de man een vogelliefhebber is, kan het zo maar uitmonden in een lang gesprek en misschien nodigt hij u wel uit om met hem verder te wandelen en daarna even naar het café te gaan voor een gezellig kopje koffie. Ik bedoel maar. U wendt het gevaar volledig af en weet de bedreigende situatie nog om te zetten in uw voordeel.

Dit was het einde van de les. Volgende week behandelen we bedreigende situaties met naakte vrouwen in een café. Wel thuis allemaal, en bedenk vanavond als u in uw blijf-uit-mijn-bed ligt: het gevaar is pas bedwongen, als de lijster heeft gezongen. Weltrusten en tot volgende week.

5 reacties op “Cursus zelfverdediging voor vrouwen.

  1. Irene schreef:

    Wat is er aan de hand? Heeft iemand akelig tegen je gedaan?

  2. Mack schreef:

    Nee? Waarom zou iemand akelig tegen mij doen?

  3. yukikopesik schreef:

    Wat heb je gesnoven?

  4. Eva schreef:

    Kom-aan-mijn-kruis-huis: hahahaha!!

    Even één ding: hoe ziet een lijster er eigenlijk uit?

  5. Mack schreef:

    Yukiko: het moet de behanglijm zijn die op zolder aan de muren zit.

    Eva: nou gewoon, zo’n bruine met van die zwarte stippen.

Zegt u het maar

