Anonimiteit

Een maand of tien geleden schreef ik een logje waarop erg veel gereageerd werd. Het ging over een jonge, mooie waterskiester die vlak na haar actieve carrière een dwarslaesie opliep en wiens leven nu lijkt uit te monden in een kluizenaarsbestaan in Amsterdam. Het was naar aanleiding van Andere Tijden sport, dat ik het logje schreef. Mijn logje werkte kennelijk als nazorg voor een aantal mensen die de documentaire hadden gezien.

Het hield me een tijdje bezig, het lot van Willy Stähle, maar na alles gezien te hebben wat er op internet over haar te vinden was, liet ik het maar verwateren. Het enige wat ik nog deed was een google-alert aanmaken op haar naam.

Vanochtend moest ik aan haar denken. Dat kwam omdat er in het nieuws was dat er een zeiler was verdronken op het Braassemermeer. Het Braassemermeer wordt door mijn hersenen direct met haar in verband gebracht. En nu, tien maanden na de uitzending van Andere Tijden, krijg ik de eerste Google-alert. Er was een zeiler verdronken op het Braassemermeer en ook Google bracht de Braassem in verband met Willy. Tien maanden niet genoemd worden op internet, en dat voor iemand die ooit bekend was, het lijkt mij een record.

8 reacties op “Anonimiteit

  1. Jolie schreef:

    Huh? Nog steeds niemand gereaguurd?
    Ja, ik herinner me je andere Blogje over Willy Stähle.. Een leven met grote hoogte- en dieptepunten. Misschien (dat kan ik me voorstellen) is ze de media-aandacht ook wel zat, wat voegt het eigenlijk toe aan een mensenleven. Misschien wil ze graag zijn als iedereen, de meeste mensen worden ook niet genoemd op internet, toch? Ja, op twitter en andere Hele Belangrijke Sociale Media misschien 😉
    (en ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Google alert, moet ik bekennen :-))

  2. Margo schreef:

    Ik sluit me aan bijj Jolie. Waarom zou Willy Stähle of wie dan ook in het centrum van de belangstelling willen staan?
    Eigenlijk verwachtte ik dat de dwepers die eerder in je logje over WS voor de vele reacties zorgden nu wederom je weblog zouden vinden.
    Wat is een Google alert?

  3. Jolie schreef:

    Ja, Mack, vertel ‘ns, hoe werkt dat Google Alert.. (nee, en nou niet zeggen dat ik ernaar moet Googlen, want ik vind het ook wel eens een verademing om iets dat op “-nerd” rijmt NIET te weten / kennen / kunnen :D)

  4. Mack schreef:

    Google alert is een uitvinding van Steve Jobs. Het is geweldig, een en al lof. Je typt een woord in op google alert, en als dat woord dan ergens op internet verschijnt, krijg je een melding van google. Echte spyware.

  5. Margo schreef:

    Je typt een woord in op Google alert …..
    En waar vind je Google alert?

  6. Fien schreef:

    Bij Google. Ha ha.

  7. Jolie schreef:

    Grr, moet ik tòch weer gaan Googlen naar “Google Alert”: http://www.google.nl/alerts
    Als ik het zo zie, kun je jezelf daarmee een enorm mailbombardement bezorgen 🙂 ik ben ouderwets: ik Google zelf wel als ik het wil weten 😉

  8. Margo schreef:

    Ik heb het natuurlijk ook even gegoogled en heb mijn eigen achternaam ingevuld. Verder niets, want ik krijg al veel te veel mails binnen.

Zegt u het maar

