Zelfvertrouwen

Morgen alweer de zesde examentraining. Tot nu toe haalde ik alle vakken in één keer, dinsdag het voorlaatste examen. Omzetbelasting is het onderwerp, als u het wilt weten. Ik heb de trainingen nodig voor het zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen is iets dat ik van nature niet heb. Had ik veel zelfvertrouwen dan zou ik deze studie waarschijnlijk niet gedaan hebben. Want alles draait om twijfel. Ben ik goed genoeg, als vader, als mens, als echtgenoot, als werknemer? Ik kan niet achterover leunen en denken: ja, je bent goed genoeg. Als ik te lang achterover leun ga ik me slechter voelen. Ik ben serieus jaloers op mensen die wel achterover kunnen leunen, tevreden zijn met wat ze doen en met wat ze bereikt hebben. Dat vind ik een groter kunstje dan wat ik flik.

Ik zit nu twee weken in mijn nieuwe werk en het is een hele omschakeling. Van het veilige bureau van de accountant begeef ik me in de wereld van de snelle IT’ers, de marketing, en van de lach op commando. Dat is even omschakelen. Maar tot nu toe voelt het als een goede keus. Vandaag kreeg ik een uitnodiging voor een controllersmeeting in Zweden. Volgens mijn baas wordt dat de dufste meeting die er is. Ik vind het best spannend. Linda vindt dat ik een wereldbaan heb. Ik heb koudwatervrees. Maar ach, anderhalf jaar geleden toen ik naar mijn eerste examentraining in Utrecht moest, was ik ook zenuwachtig. Daar slaap ik nu al geen minuut minder meer om.

11 reacties op “Zelfvertrouwen

  1. Mellody schreef:

    Met dit soort blogjes ben je in ieder geval goed genoeg als blogger 🙂

  2. Jolie schreef:

    Goh, wat een goed idee, een studie volgen als support voor je zelfvertrouwen..! Misschien moet ik het theoriedeel van het rijexamen ook ns zo gaan bekijken (want ik zie tegen elke studie op ;-)) En een meeting in Zweden, heeeeel spannend (je baas is zeker van het type “seen it, been there, done that” ;-))

  3. Fien schreef:

    Gelukkig heb je Linda. Die geeft je wel van tijd tot tijd een schop onder je kont.

  4. Felicita schreef:

    Een lach op commando…Wat is dat ? Waarvoor dient die ? Kun je dat al ? Of moet je daarvoor eerst op cursus bij Bert V.

  5. Laurent schreef:

    Snelle IT-ers zijn geen goeie IT-ers hoor. Een goeie IT-er gaat altijd voor de saaiste en meest betrouwbare standaardoplossing.

  6. Eva schreef:

    Een gezonde dosis onzekerheid is goed voor je. Daar blijf je een bescheiden man bij. 😉

  7. Mack schreef:

    Jolie: voor hem is het vliegtuig als de voor iemand anders de bus. En inderdaad, zijn beroep is één grote meeting. Ja, vroeger zei ik ook altijd vergadering, maar ik hou daar bij dit bedrijf mee op, want dan weten ze echt niet waar je het over hebt.

    Laurent, je hebt denk ik gelijk. Dit zijn meer degenen die de IT verkopen. Die weten er ook iets van, en dan ben je bij mij al gauwe een IT-er.

    Eva: Hoe pas je de dosis af? Dat is goed om te weten.

    @Mellody: Dank je.

  8. Margo schreef:

    Wat zeg je nou tegen Jolie? Had je de hik? 😀

  9. Pauline schreef:

    En waar komen al die controllers vandaan?

  10. Mack schreef:

    Zweden, Denemarken, Finland, Polen, Zwitserland, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Amerika, Australie, Thailand, Brazilie en Chili.

Zegt u het maar

