Avondspits

Ik kende het programma niet, maar nu ik soms wat later thuiskom hoor ik in de auto wel eens Avondspits met presentator Joost Eerdmans. Nu haalt het in geen velden of wegen het niveau van Avondspits van Frits Spits, maar toch viel het programma me in positieve zin op. Dat komt zo. Er wordt een stelling geponeerd waarop de luisteraars dan kunnen reageren. Op zich niks nieuws, want Sjors Frölich deed het hem al eens voor, maar Joost poneert vrij stellige stellingen. Bijvoorbeeld vandaag dat de Europese Unie en de Euro mislukt zijn. Hij laat daarbij zijn bellers redelijk goed uitpraten, al komt dat ook vaak omdat hij er gewoon niet tussenkomt, zo opgewonden reageren de luisteraars. Ik googlede even op het programma en kwam te weten dat Eerdmans eerder politicus was. Niet een hele belangrijke, anders had ik het wel geweten. Maar het programma is een grappig tegengeluid. De stellingen zou ik omschrijven als rechtse vrijetijdsbesteding, wat natuurlijk ook wel eens leuk is tussen zoveel linkse hobbies. Met het populisme valt het mee, want Joost is niet helemaal wereldvreemd. Dus als u een keer om half zeven in de auto zit, of u bezit de gave om gewoon thuis naar de radio te luisteren, dan moet u het maar eens op u in laten werken. Misschien krijgt u zelfs wel de behoefte te reageren.

4 reacties op “Avondspits

  1. robschimmert schreef:

    Bedankt voor de tip maar op die Eerdmans die zo ontzettend zijn best doet om in de publiciteit te komen, ben ik al heel lang uitgekeken en uitgeluisterd.

  2. Mack schreef:

    Ja, dat verbaast me nou niet.

  3. Laurent schreef:

    Ik kan de radio niet aanzetten of er zit een of andere PVV-er in een programma, of een of ander afgrijselijk rechts type, dus zo links is die radio niet.

  4. Mack schreef:

    De presentatoren zijn naar mijn mening juist heel politiek correct. Dit wordt vaak verward met links. Maar Eerdmans vind ik niet in de ruimte zwetsen. Hij geeft vaak goede inhoudelijke tegenargumenten aan zijn protestbellers.

Zegt u het maar

