Blauw voor een vrouw.

De drogist en de bloemist, alsmede Blokker en de Hema, allemaal hoopten ze mij vandaag naar binnen te lokken om een moederdagkadootje te kopen. Ik liep ze echter allemaal voorbij en sloeg mijn slag in een ijzerhandel. Ik was de eerste ooit die daar zijn moederdagkadootje haalde. Linda, prototype vrouw, wilde een zaklamp. En niet zomaar een zaklamp, nee, meer een zoeklicht. Om ’s avonds wilde dieren mee te kunnen zien in het donker. Omdat ik me een beetje schaamde zei ik tegen de meneer dat ik bij de commando’s zat en dat ik een goeie lamp voor mijn werk nodig had. Hij fluisterde: ’t is voor moederdag he? Ik bekende.

Hij demonstreerde me een lamp. Het was de beste die hij had. Stevig, een lichtbundel waarmee je een vliegtuig gevangen kon houden, en een oplaadbare accu. Hij pakte hem uit de verpakking en scheen in mijn ogen. Dat had hij niet moeten doen. Verblind informeerde ik naar de prijs. Hij zocht het op in de computer en zei toen: 110 euro. Voor een zaklamp!! Dat vond ik toch wel iets te gek worden. Hij liet me wat andere modelletjes zien. Uiteindelijk is het dezelfde lamp geworden, maar dan met gewone batterijen. 40 euro. Belachelijk, voor een lamp. Moederdagpapier hadden ze niet, ik kon kiezen uit groen of blauw. Blauw dan maar. Blauw voor een vrouwelijke vrouw.

9 reacties op “Blauw voor een vrouw.

  1. von Bloghausen schreef:

    Lutser! Gemiste kans. Laat die dure nou een Maclight heten

  2. Kwebbel schreef:

    Die van 40 past natuurlijk wel in de broekzak. die van 110 euro niet lijkt me als er zo’n bouwlamp in zit.

  3. Kwebbel schreef:

    Was het koopzondag dat je vandaag nog op stap ging ? 😉

  4. Mack schreef:

    Nee, dit was gisteren, zaterdag. Ik was weer na twaalven met plaatsen. Dat was vroeger bij weblog toch beter, met tijdsaanduiding. En nee, het was precies dezelfde lamp, maar dan met gewone batterijen. Een Maglite dus.

  5. Irene schreef:

    Ik zie dat jij ook ’s nachts je vrouw op de wildezwijnenjacht stuurt. Heel goed. Een goede vrouw, voorzien van een deugdelijke zaklamp, is voor niemand bang.

  6. Mack schreef:

    Irene: precies. Ik kan ook een keer uitvallen, en dan moet ze het ook zelf kunnen.

  7. Fien. schreef:

    Irene, een slechte vrouw, mits voorzien van een zaklamp, ook niet.

  8. ria schreef:

    Oh ik heb geen zaklamp, ik mis hem ook nooit, doe ik iets verkeerd?

  9. Irene schreef:

    @Fien: Natuurlijk, klopt helemaal.

Zegt u het maar

