Oerkracht

Ik heb al een tijd geen serieuze rugpijn meer gehad. Ik klop dit niet af, want ik had een vrouwelijke collega die elke dag vijf keer iets afklopte, en dat vond ik een uiterst irritante gewoonte. Alsof ze geloofde dat het hielp, afkloppen. En de laatste keer dat ik serieuze rugpijn had, een jaartje geleden, duurde het ook maar een dag of twee. Ik ben al een paar keer een dag in de tuin aan het werk geweest, normaal gesproken toch wel goed voor flink kromlopen, maar nu niet.

Je wordt, herstel, ik word, er overmoedig van. Liefst zou ik een olifant optillen om te laten zien wat ik kan, maar aangezien ik geen olifant voor handen heb, doe ik maar niks. Maar het is een vreemde ervaring, 42 zijn en je sterker voelen dan toen je 35 was. Als het lot een beetje speling heeft, heb ik morgen weer pijn natuurlijk. Maar ik heb wel vertrouwen in Lot. Het lot lijkt mij gunstig gezind te zijn. De oerkrachten keren terug.

10 reacties op “Oerkracht

  1. Eva schreef:

    Dan kun je ook weer gezellig gaan hardlopen!

  2. Mack schreef:

    Ja. Want ik begin me te ergeren aan al die facebookstatussen waar mensen vermelden dat ze maar liefst 10,4 km/u gelopen hebben. Dat kan veel harder.

  3. Ximaar schreef:

    Kan er een een verband zitten in het opdoeken van die nepferrari?

  4. Mack schreef:

    Pff, nepferrari. Het is andersom hè, ken wel je klassiekers.

  5. Irene schreef:

    Zo vreemd is dat niet. Ik voel mij nu met 58 ook veel sterker dan toen ik pakweg 38 was. Sterker nog, ik bén sterker. Is heel normaal.

  6. Mack schreef:

    Kijk, dat is een mooi vooruitzicht. Geldt het wel voor iedereen?

  7. Fien. schreef:

    Nee het geldt niet voor iedereen. Voor mij in elk geval niet.
    Ik ben gewoon mijn leeftijd. Maar omdat ik niet meer werk, heb ik tijd om heel veel andere dingen te doen. Waardoor je denkt dat je meer kan.

  8. Mellody schreef:

    Ik sprong in de vakantie een paar keer enthousiast op het luchtkussen…. kan dus niet meer 😦 Wie weet, over een jaar of 6, als ik 42 ben…maak ik weer salto’s 🙂

  9. Mack schreef:

    Mellody, nee dat is inderdaad wel het ergste dat je je rug kunt aandoen. Trampoline of luchtkussens

  10. Ximaar schreef:

    Ik bedoelde eigenlijk dat die auto uit de anonieme Lobardijsche fabriek wel eens stoelen kon hebben, die gemaakt zijn voor de kleinere Italianen en waar een persoon van meer postuur rugklachten kan krijgen.

Zegt u het maar

