Gaffelbok

Vanavond dwaalden mijn gedachten af naar de gaffelbok. Misschien heeft u dat ook wel eens. Je bent bezig met niks bijzonders en ineens denk je aan de gaffelbok, terwijl je eigenlijk nog nooit van zo’n beest hebt gehoord. Google en Wikipedia hielpen mij verder. Na weblog zijn dat de grootste verdiensten van het hele internet. Want hoe fijn is het niet dat je alles wat je wilt weten zomaar even op kunt zoeken? De gaffelbok blijkt nauw verwant aan zijn Afrikaanse neef, de swaffelbok. De gaffelbok leeft echter in Amerika. Maar weet u wat ik nu het meest fascinerende vind aan de gaffelbok? Dat hij behoort tot de snelste landzoogdieren ter wereld. Volgens Wikipedia haalt hij met gemak 70 km/u. En dat is even snel als een jachtluipaard, want die haalt ook met gemak 70 km/u.

11 reacties op “Gaffelbok

  1. Eva schreef:

    Jaja! Dat heb ik ook! Vandaag had ik dat met de Roodlip Vleermuisvis, kep ‘m zelfs nog opgezocht! (naar beneden scrollen)
    http://dennisboots.wordpress.com/2012/03/22/de-13-lelijkste-dieren-ter-wereld/

    (hoe vind je die Bobbelvis?)

  2. Eva schreef:

    Vind het trouwens een erg geestig logje, dat je ineens zonder reden aan de Gaffelbok denkt. En ook zo herkenbaar 😉

  3. Laurent schreef:

    Nee, ik dacht laatst wel aan de slijmprik, maar dat was nadat ik een CDA-er op televisie had gezien.

  4. Mack schreef:

    Ik vind de bobbelvis wel op iemand lijken. Maar ik kom er niet op.

  5. Margo schreef:

    Gaffelbok. God help, nu neem ik het stokje van je over want dat woord spookt nu gegarandeerd een week door mijn hoofd.

  6. Ximaar schreef:

    Zulke beesten zijn lastig te begaffelen. Dankzij dit bericht weet ik eindelijk waar dat gaffelen op slaat.

  7. yukikopesik schreef:

    Noem mijn intellectuele facebookgesprek maar niks bijzonders. Hmmmz… Jij swaffelsok!

  8. Bjorn Franke schreef:

    Swaffelen met 70 km per uur? Nais!

  9. Eva schreef:

    Ik zeg: Jack van Gelder.

  10. Bertie schreef:

    Bij een gaffel denk ik aan een hooivork met twee tanden. Ik wist niet eens dat er zo’n bok bestond maar zomaar aan iets denken ken ik wel. Hooiwagen schiet me te binnen; moet door de gaffelbok komen.

Zegt u het maar

