Adonis

De indruk dat ik een wat te zachtmoedige vader ben is gewekt, en natuurlijk niet geheel onterecht. Dat ik soms uit mijn slof schiet op een moment dat ik zelf chagrijnig ben is nauwelijks een tegenargument. Maar wat ik niet nastreef is vriendjes met mijn kinderen te willen zijn. Ik wil hun vader zijn, maar ik vind ze gewoon leuk. Natuurlijk heb ik geen voorkeur, maar wat ik wel merk is dat mijn grapjes bij Hans een beetje uitgewerkt raken. Die zegt al wel eens: ttt…hoooh, als het te kinderachtig is.

Vanavond zei Linda dat kinderen je vanzelf stom gaan vinden in de puberteit. Dat je daar niks voor hoeft te doen. Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb mijn ouders nooit “stom” gevonden. Ik was wel eens kwaad op ze, maar stom in de zin van “ze gedragen zich achterlijk”, nee, niet in de puberteit. Dat kwam later pas. Mijn puberteit kwam ook pas laat op gang, een lichaam schijnt dat uit te kunnen stellen als de geest er nog niet aan toe is, maar daar staat tegenover dat ik nu dan ook nog steeds enorm jeugdig ben. Afgezien van grijze haren, kaalheid, overgewicht, toenemende doofheid, verslechterd zicht, stramme spieren, hortend en stotend plassen, ouderdomsvlekken, broze botten, geheugenverlies, opvattingen uit ’14-’18, humeurigheid en nadruppelen, ben ik nog een echte Adonis.

9 reacties op “Adonis

  1. yukikopesik schreef:

    Gisteren waren Tom en ik het er nog over eens dat jij om de één of andere manier best nog wel eens een hele valse slechterik zou kunnen spelen in een film. Maar Adonis? Tttt….hoooh!

  2. yukikopesik schreef:

    om = op

  3. Mack schreef:

    Ja, ik ben in en in gemeen. Een tweede Rijk de Gooijer ben ik.

  4. Frans54 schreef:

    Het is net als met antieke auto’s: dat ze wat kuren hebben wil nog niet zeggen dat er niet met bewonderende blikken naar gekeken wordt.

  5. Laurent schreef:

    Ik heb ook nooit neergekeken op mijn ouders, nee. Maar ik had ook al een – psychisch – nauwelijks merkbare puberteit, inderdaad.

  6. Bertie schreef:

    Een gebrekkige Adonis die ook nog op Rijk de Gooijer lijkt…
    Ik zal mijn lach inhouden.
    Tot ik hier uitgelogd ben.

  7. Irene schreef:

    Hahahahahaha.

  8. R van InR schreef:

    Dus “alles doet het nog” (http://www.youtube.com/watch?v=4skoNqfXSVk).
    Fijn voor je dat alles nog zo goed functioneert 😉

Zegt u het maar

