The reflex

Vandaag waren we op een feestje van mijn schoonzus en zwager, ter gelegenheid van hun 12,5 jarige huwelijk. Het was een feestje met activiteiten, daar hou ik van, want iedereen is ’s avonds dan zo uitgeput dat niemand het meer in zijn hoofd haalt de polonaise aan te vangen na het eten. Een van de activiteiten deed een lang vervlogen wens in vervulling gaan. Het was namelijk een kopie van de vallende stokken uit de Tedshow, waarbij ik destijds iedereen die de stokken niet ving maar een sukkel vond.

Ik had het eens aangekeken, maar ik zag dat het voor mij te makkelijk was. Ik besloot het dan maar te doen met als uitgangspositie mijn handen op mijn rug te houden. Dat maakte natuurlijk indruk, vooral omdat ik er zeven van de acht ving. Het is een kwestie van reflexen en als er iets goed ontwikkeld is bij mij, dan zijn het mijn reflexen. Je moet mij nooit in mijn zij prikken als ik het niet zie, want in een schrikreflex weer ik mij af, wat kan leiden tot een onbedoelde blauwe plek. Een jaartje geleden testte de fysiotherapeut mijn voetreflexen, kon niet beter. Twee weken geleden, bij de tandarts, mijn kokhalsreflex, nog nooit zoiets meegemaakt! En het toppunt van reflexen: ik zat laatst met mijn knieën over elkaar achter mijn bureau, waarbij mijn bovenste knie het bureaublad raakte. Op dat moment zette ik een stempel op een factuur, en door het bureaublad heen werd mijn kniereflex geactiveerd, waardoor mijn voet de lucht in schoot. Het is ongelofelijk.

Wat jammer was, was dat Tammar wilde dat ik met haar van de glijbaan af roetsjte. Het ding ging knoerthard, en toen ik bijna beneden was sloeg ik met mijn elleboog op de glijbaan, waardoor ik een pijnlijke schaafwond opliep. Ik verbeet mijn pijn, liep gehavend terug naar de plek waar ik mijn schoenen had uitgedaan, trok ze weer aan en bekeek mijn verwonding. Bloody. Toen de ergste pijn was weggetrokken liet ik de verwonding aan mijn zwager zien. Ik vertelde erbij dat het van de glijbaan was gekomen, wat voor hem aanleiding was mij volkomen belachelijk te maken. Hij had het stoer gevonden als het een verwonding was opgelopen met de luchtbuksschietactiviteit, maar nee, en dan zet hij een nichterig stemmetje op: oh nee, het komt van de glijbaan!

Daar moet ik dan wel beter op trainen. Op mijn nadenkreflex. Voortaan als ik verwondingen oploop, komt het door het ontmantelen van een kernbom.

6 reacties op “The reflex

  1. Margo schreef:

    Feestjes, wie heeft dat toch uitgevonden??

  2. Laurent schreef:

    Dat met die stokken heb ik ook eens gedaan en tot mijn verrassing was ik er behoorlijk slecht in. Tot mijn verrassing, want iha had ik ook altijd wel een tameijk snelle reflex met tafeltennissen b.v., en mijn oog- handcoördinatie kan dan toch ook niet slecht zijn, maar dat viel dus vies tegen.

  3. Felicita schreef:

    Organiseer op je eerstvolgende eigen feestje een TED http://nl.wikipedia.org/wiki/TED_%28conferentie%29 en draag je zwager als gastspreker voor.

  4. Frans54 schreef:

    Hij bood je niet eens een milkshake aan?

  5. Bertie schreef:

    Bied je zwager een ritje op de glijbaan aan, wel eerst met scherp grint bestrooien.
    Het stokkenspel ken ik niet, polonaises we, helaas.

  6. yukikopesik schreef:

    Haha, ik kan geen bal vangen, maar als je mij onverwacht vanaf de zijkant een bos sleutels toegooit, dan vang ik ze. Doet me altijd denken aan die film The Awakenings.

Zegt u het maar

