Gebeurtenissen op de A28

Ik moest vandaag op voor mijn laatste examen. Ik ga meestal rond kwart voor acht weg om om rond kwart voor tien ter plekke te zijn. Vanochtend was de file op de A28 iets hardnekkiger dan anders. Hij kroop en hij kroop, maar hij werd niet genoemd op de radio. Opeens hoorde ik een klap. Ik voelde een schok door de auto gaan. Ik keek in mijn spiegel. De mevrouw achter mij keek geschrokken, maar zij had me niet geraakt. Maar wat dan wel? Was er iets op mijn dak gevallen? Het leek nog het meest op een ontploffing in de vrachtwagen naast mij. Dat was ook de richting die de mevrouw achter mij op keek. Maar ik zag niks. Misschien backfire in mijn uitlaat? Kan dat bij dieselstations? Bij latere inspectie leek mijn achterspatbord heel licht ontzet, maar dat kon ik terugduwen. Geen idee of het er iets mee te maken had.

Even verderop zag ik de oorzaak van de hardnekkige file. Er fietste een man op de vluchtstrook. Hij zag er heel normaal uit, alsof hij elke dag hier fietste. Alleen buitenlanders willen nog wel eens zo’n stunt uithalen omdat ze denken dat dat mag, maar anders moet het toch iemand met zware psychische problemen zijn. Ik kon het niet aan hem zien, hij keek strak voor zich uit en trapte stug door.

Ik was op tijd voor het examen. Het laaste vak. Als ik het heb gehaald ben ik klaar. Dan kan ik mijn diploma in ontvangst gaan nemen. Bijna twee jaar avond aan avond zitten zwoegen. Het lijkt niet veel, een kleine twee jaar, maar ik doe het nooit meer. Ik ben er klaar mee.

8 reacties op “Gebeurtenissen op de A28

  1. Bertie schreef:

    ‘Hoe sterk is de eenzam fietser die …’
    ps
    ik hoop dat je geslaagd bent.

  2. Ximaar schreef:

    Ik was het niet, ik fietste ergens bij Hoorn.

    Zelf heb ik alleen wat dagstudies gedaan, bij leveranciers waar je niet voor kan zakken. Echte avondcursussen heb nooit gedaan. Ik heb wel een kennis die een avond-Havo en een avond-HTS heeft gehaald. Dat laatste werd bij mij wel eens voorgesteld door het bedrijf, maar ik vond dat ik al prima functioneerde (en ik ben lui).

  3. von Bloghausen schreef:

    Ah, goed zo. Gefeliciteerd dan maar alvast. Misschien dat je nu weer leuke verhaaltjes kunt schrijven?

  4. Laurent schreef:

    Mij lijkt het wél veel en ik neem mijn pet diep voor je af dat je het geklaard hebt!

  5. Margo schreef:

    Ja, het is niet niks, een studie naast een jong gezin en fulltime time baan. Mooi dat het klaar is. Gefeliciteerd alvast!!

  6. Irene schreef:

    Knap werk (ik ben een beetje achter met lezen maar we kunnen je dus feliciteren behalve dan met dat voetballen?)

  7. Frans54 schreef:

    Als je in het laaste cijfertje ook een deel weg laat moeten we nog even afwachten hoe het zit met dat slagen en het helemaal gehad hebben, maar alvast gefeliciteerd met het bereiken van het laatste rechte eind voor de finish.

  8. Kwebbel schreef:

    Ik vind twee jaar best veel/lang. Daarom petje af, doe het je niet na.

Zegt u het maar

