Het meest waardeloze EK sinds mensenheugenis.

Nederland heeft het nog best aardig gedaan door op dit waardeloze EK zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden. Want hier wil je toch niet lang verblijven. Wat is er met het voetbal aan de hand? Het leek wel of elk team 22 spelers in plaats van 11 op het veld had staan. Er waren wedstrijden bij waarbij elke aanval bij voorbaat al in de kiem werd gesmoord door de tegenstander. Of dat de velden misschien kleiner waren want er werd toch praktisch geen aanval tot een subliem eind gebracht.

Spanje was in de finale oppermachtig tegen een gehavend Italië, in de groepswedstrijden en de knockout-fase waren ze dat toch zeker niet. Hun veel geroemde spel van twee jaar geleden was nu gedegradeerd tot een saai overtikspelletje op het middenveld.

Toch denk ik te weten wat er aan schortte. De verdedigers waren dit toernooi beter dan de aanvallers. (Even afgezien van de Nederlandse verdedigers) En dat zegt meer over de aanvallers dan over de verdedigers. Nooit zag je een keer iemand een man voorbij gaan, het was zoeken, zoeken en nog eens zoeken naar de vrije man. En soms, als de verdediging moe was, werd die gevonden. We misten mensen als Ronaldo (de echte) of Bergkamp die gewoon hun man uitspeelden of -kapten en zo de kans afdwongen. Ik vraag niet eens om Maradona. Types als Overmars of Bergkamp waren genoeg geweest om dit Spanje de baas te kunnen en om het toernooi niet te laten afzakken naar de status van meest waardeloze EK sinds mensenheugenis.

6 reacties op “Het meest waardeloze EK sinds mensenheugenis.

  1. Ximaar schreef:

    Het is gerorganiseerd door Platini in een uiterst corrupt land. Gezien Spanje de ene keer tegen Italië niet haar best doet en de andere keer weer wel, ga ik toch wel een beetje aan omkoping denken.

  2. robschimmert schreef:

    Misschien kan er voortaan een apart EK voor Spanje alleen georganiseerd worden. Want neem me niet kwalijk hun voorstelling van gisterenavond was er toch eentje van de buitenkategorie.

  3. Mack schreef:

    Ach, waren ze zoveel beter dan op het WK 2010? Of dan het Frankrijk uit 2000? Dat vond ik pas buitencategorie. Ik had de indruk dat de tegenstanders minder zijn geworden. En ook voor Spanje gaat dit weer over. Over twee jaar wordt Brazilië waarschijnlijk weer kampioen.

  4. Laurent schreef:

    Ik vond de finale toch een mooie wedstrijd anders (washier ook te zien; voetbal begint groot te worden in de VS omdat men het de jeugd al jarenlang liet spelen op scholen), heb ik precies de goeie eruit gepikt blijkbaar

  5. Mack schreef:

    Ik vond het helemaal geen wedstrijd. Ik heb niet op het puntje van mijn stoel gezeten.

  6. von Bloghausen schreef:

    Oh kut! Was dat gister?

Zegt u het maar

