Wie anders?

Het is momenteel hot hier, het tamme zwijnen kijken. Vanavond trok ik er op uit met Tammar en Hans, die daar natuurlijk geen zin in hadden, maar niks mee te maken, instappen en meekomen. Als ze met papa alleen in de auto zitten mag er veel meer dan wanneer mama erbij is. Bijvoorbeeld met hun hoofd uit het raam hangen en roepen: zwijntjes! We hebben lekker brood voor jullie! Hadden we helemaal niet, maar vooruit. Het is wel een mooi gezicht door de buitenspiegels.

Het stukje lopen is kansloos. De kinderen maken zoveel herrie dat zelfs de wolven zich niet durfden te vertonen, normaal toch niet vies van een kinderhapje. Daarom hielden we dat maar zo kort mogelijk. Daarna met de auto even door het bos gereden en dat was meer succesvol. Vijf reeën en later nog een everzwijn. Hij had zich goed verstopt, het zwijn, maar ik zag hem en ik remde. Op dat moment werd ik ingehaald door een andere toerist. Ik reed iets achteruit en had een mooi uitzicht op het zwijn, dat er gelijk aankwam om te kijken of wij iets eetbaars uit de auto gooiden, maar daar houdt de boswachter niet van dus dat doen we niet. De toerist die mij inhaalde zag dat ik terugreed en stopte ook. Hij reed zelfs ook achteruit. Sterker nog, hij haalde mij achteruit weer in en ging stil staan precies naast ons, en ontnam ons bijna al het zicht. Ik ging nog iets verder achteruit waardoor hij meer ruimte kreeg om ook weer verder achteruit te rijden zodat hij het nog beter kon zien.

Mijn kinderen protesteerden hevig, al moesten ze ook wel lachen om de bewoordingen die ik voor de betreffende bestuurder had. Onnodig te vermelden dat het een auto van Duitse makelij was, modelletje suggestiejeep maar dan gewoon voorwielaangedreven dus het slaat nergens op, klinkt als “hiekikowokan

4 reacties op “Wie anders?

  1. Mellody schreef:

    Mooi die beesten in het wild he? Even een ritje naar apeldoorn en je kunt de zwijnen met jonkies van heel dichtbij bewonderen (Achteringang van Berg en Bosch…lopen richting speelweide) Daar kan je de zwijnen wel brood voeren en zitten ze veilig achter een hek. Ze hebben nu jonkies. Ook hele kleintjes 🙂 … Daarna rijd je met de rest van je zak brood even langs het Loobos (ingang aan de straat van de JulianaToren) en voer je de hertjes. Die durven dichtbij te komen en je kan daar gewoon in het hek bij de hertjes.

  2. Mack schreef:

    @Mellody: daar aan de Amersfoortse weg ben ik heel weinig geweest. Ik hoorde dat er daar ook mooie heuvels zijn.

  3. Bertie schreef:

    Jee, we struikelen onderhand over het ‘wild’. Ook in de Peel kun je geen stap verzetten of je komt een loeigrote koe tegen, hier en daar een ree en natuurlijk veel schapen. Poolse auto’s en Duitse niet te vergeten.
    We wachten nog op de wolven.

  4. yukikopesik schreef:

    Wolven komen al vanzelf weer onze kant op. Momenteel al weer met regelmaat gesignaleerd in Duitsland, dus onze kleinkinderen kunnen weer wolvenkinderen worden als we ze aan een touwtje aan een boom in het bos achterlaten.

Zegt u het maar

